Światowe sławy geopolityki ruszają z kampanią crowdfundingową. Stworzą strategiczną grę wojenną
Fot. materiały prasoweTwórcy Play of Battle SA – międzynarodowego projektu tworzącego realistyczne i jednocześnie bardzo grywalne strategie z silnie rozwiniętymi aspektami geopolityki oraz działań wojennych – zapowiedzieli crowdfunding udziałowy. Środki z emisji przeznaczą na rozwój pierwszej produkcji dedykowanej dla graczy indywidualnych oraz użytkowników specjalistycznych, w tym ośrodków wojskowych. Wyprodukuje ją Noobz From Poland SA.
Kampania ma rozpocząć się już wkrótce i będzie promowana przez Crowdway. Spółka Play of Battle SA planuje debiut na polskiej lub europejskiej giełdzie w drugiej połowie 2022 roku.
Play of Battle SA to projekt zainicjowany przez Zbigniewa Pisarskiego, społecznego przedsiębiorcę i inwestora, założyciela Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego. Do współpracy przy przedsięwzięciu zaprosił on śmietankę światowych ekspertów w dziedzinie politologii, stosunków międzynarodowych i strategii pola walki, w tym m.in. dr George’a Friedmana, pioniera w dziedzinie wojennych gier wideo tworzonych na użytek Pentagonu, autora książek z listy bestsellerów New York Timesa, czy Normana Daviesa, profesora Uniwersytetu Londyńskiego, uznanego na świecie historyka, autora najpoczytniejszych książek o historii Europy i Polski.
Do zarządu i rady nadzorczej spółki dołączyło grono wybitnych osobistości, m.in. dr Jacek Bartosiak, ekspert ds. geostrategii, bezpieczeństwa, konfliktów zbrojnych, symulacji i planowania pola walki, prof. Paweł Wojciechowski, w latach 2006-2020 m.in. Minister Finansów, Wiceminister Spraw Zagranicznych, Ambasador, Stały Przedstawiciel RP przy OECD, czy Generał Broni Waldemar Skrzypczak, oficer dyplomowany wojsk pancernych i zmechanizowanych. W charakterze doradcy zarządu występuję również Jarosław Grzywiński, były prezes GPW.
W zarządzie Play of Battle SA zasiada także Jarosław Kotowski, CEO spółki Noobz from Poland SA, studia stojącego za sukcesem gry strategicznej Total Tank Simulator. To właśnie zespół developerów pod przewodnictwem Kotowskiego ma zająć się tworzeniem pierwszej, wyjątkowej produkcji, zapowiadanej przez Play of Battle SA.
Spółka planuje kampanię crowdfundingową. Będzie ona promowana przez Crowdway. Środki z emisji przeznaczy na stworzenie gry typu Grand Strategy Wargame skoncentrowanej na Teatrze Wojny Europy Środkowej i Wschodniej, czyli obszaru Międzymorza Bałtycko-Czarnomorskiego, położonego między Odrą, Karpatami, Zatoką Ryską, Dnieprem, Odessą i Krymem.
- Play of Battle to projekt wyjątkowy pod każdym względem. Dzięki zaangażowaniu znakomitości światowej sceny polityki, wojskowości i strategii, wkładamy do spółki unikalny know-how, dający na starcie olbrzymią przewagę rynkową. To na czym nam szczególnie zależy to uzyskanie bardzo wysokiego poziomu realizmu charakterystycznego dla gier wojennych realizowanych w wojsku i przemyśle obronnym. Chcemy zaprosić inwestorów społecznościowych do udziału w tym arcyciekawym projekcie – mówi Zbigniew Pisarski, prezes zarządu Play of Battle SA.
Realizm gry
Zapowiedziana przez Play of Battle SA gra ma być - zdaniem twórców - przełomowa pod wieloma względami. Swoją klasą ma dorównywać grom strategicznym i grom wojennym wykorzystywanym przez wojsko i przemysł obronny, do tej pory niedostępnym szerokiej publiczności ze względu na olbrzymie koszty licencji oraz stopień poufności danych. Jednocześnie ma oferować grywalność gwarantującą rozrywkę milionom graczy indywidualnych na całym świecie.
- Pomagałem zaprojektować grę wojenną w której Stany Zjednoczone i Polska były wrogami. Teraz będziemy mieli okazję zaprojektować grę wojenną w której Polska i Stany Zjednoczone są przyjaciółmi. Pierwsza gra była dla wojska, ta gra będzie dla graczy – mówi George Friedman, współzałożyciel Play of Battle SA.
Rozgrywka Play of Battle będzie toczyć się we współczesnych czasach (2008-2030) i przedstawiać najbardziej aktualne i realistyczne możliwości rozwoju relacji międzynarodowych oraz bezpieczeństwa międzynarodowego, oddając realia współczesnego konfliktu zbrojnego.
Gra będzie oferowała rozgrywkę jednym z wielu państw. Ze względu na specyfikę, pozycję na arenie międzynarodowej i siłę każdego dostępnego państwa, gra każdym z nich będzie oferowała unikalne doświadczenie. Play of Battle będzie oddawać w ręce odbiorcy bardzo rozbudowany system dyplomatyczno-rozwojowy. W grze odbiorca będzie miał możliwość prowadzenia wielostronnej, realistycznej polityki zewnętrznej i polityki bezpieczeństwa swojego państwa; zarządzać jego ekonomią, rozwojem technologii oraz wymianą handlową.
Przesłaniem gry jest ukazanie charakteru współczesnego pola walki, który jest wielowymiarowy, błyskawiczny, zawiera ogromny element wojny informacyjnej, technologiczny, cyberwojny i w ostateczności konwencjonalnych działań militarnych. Stworzona gra będzie miała zastosowanie zarówno w środowisku wojskowym, jak i cywilnym.
Koncepcja gry powstała w oparciu o wnikliwą analizę rynkową sektora strategicznych gier wojennych. Zidentyfikowaliśmy wyzwania przy produkcji takich gier, a także opracowaliśmy rozwiązania, które pomogą stworzyć w pełni funkcjonalną i realną pozycję, dostępną nie tylko dla placówek i akademii wojskowych, ale także dla indywidualnych graczy. Łącznie eksperci zaangażowani w projekt wnoszą ponad 100 lat doświadczenia w tworzeniu strategii wojskowych, stosunków międzynarodowych, bezpieczeństwa wewnętrznego i symulacji nowoczesnego pola walki – mówi dr Jacek Bartosiak, członek rady nadzorczej Play of Battle SA.
Gra będzie dostępna na platformie Steam w wersji PC z licencjonowaniem opartym o subskrypcje. Za przygotowanie gry odpowiadać będzie spółka Noobz from Poland SA.