Poznaliśmy zwycięzców konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2016

Poznaliśmy zwycięzców konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku 2016
60
W czasie uroczystej gali, która odbyła się 13 czerwca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ogłoszono zwycięzców 12. edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Nagrodę główną w wysokości 45 000 zł oraz tytuł otrzymała kreatywna agencja social media N

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W czasie uroczystej gali, która odbyła się 13 czerwca w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie, ogłoszono zwycięzców 12. edycji konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Nagrodę główną w wysokości 45 000 zł oraz tytuł otrzymała kreatywna agencja social media Nakatomi, która działa w ponad 20 krajach na świecie.

Uczestniczące w konkursie firmy oceniane były nie tylko pod względem perspektywy rozwojowej, ale również społecznej odpowiedzialności i postawy proekologicznej. – Zaangażowanie w konkurs Mikroprzedsiębiorca Roku to przejaw naszego docenienia roli mikroprzedsiębiorców w budowaniu sukcesu polskiej gospodarki. To oni są siłą, która – pomimo wielu trudności – rozwija nasz kraj na równi ze znacznie większymi firmami – powiedział Wojciech Adamczyk, Dyrektor Departamentu Produktów Inwestycyjnych i Ubezpieczeniowych w Banku Citi Handlowy. Mikroprzedsiębiorcy są innowacyjni, dynamiczni, nie boją się wyzwań i pomimo małej skali czasami śmiało wychodzą na międzynarodowe rynki. Małe firmy szybko reagują na zmieniające się potrzeby klientów i równie szybko wdrażają innowacyjne technologie. Jednocześnie często są filarami lokalnych społeczności, angażując się w działania na ich rzecz. Rzadko jednak goszczą na pierwszych stronach gazet, dlatego tym bardziej należą im się wyrazy uznania.

Kapituła konkursu, poza wyborem zwycięzcy głównej nagrody, wskazała także laureatów w pięciu kategoriach i przyznała im nagrody finansowe w wysokości 13 000 zł.

Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii Start (dla najmłodszych mikroprzedsiębiorstw) otrzymała firma Many Mornings zajmująca się sprzedażą skarpet „nie do pary”, wyróżniających się nowoczesnym designem oraz wysoką jakością.

Nagroda w kategorii Progres (dla firm „wieku średniego”) została przyznana firmie Aqua-Tech Smilewicz Tuz proponującej innowacyjne rozwiązania w branży wodociągowej, redukującej zużycie wody i energii.

W kategorii Senior najlepsza była Atlanta – mała poligrafia, skoncentrowana na potrzebach klientów oraz potrafiąca wypełnić niszę lokalnego rynku.

Tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku 2016 w kategorii Młody Biznes (dla mikroprzedsiębiorstw prowadzonych przez osoby poniżej 30. roku życia) przypadł firmie Agrotur Marta Kołodziej, prowadzącej dwa ośrodki rekreacyjne nastawione na młodzież szkolną i oferujące szereg niezwykłych atrakcji, takich jak pobyt w wiosce afrykańskiej.

Ostatnią nagrodę i tytuł Kobiety Przedsiębiorczyni otrzymała pani Maria Sapiołko, właścicielka Dworu Bartnika – kompleksu wypoczynkowego znajdującego się na terenie Puszczy Białowieskiej – kontynuująca rodzinne tradycje pszczelarskie.

Dodatkowo specjalne wyróżnienia oraz nagrody w wysokości 10 000 zł otrzymały firmy: Brewa, za umiejętne korzystanie z funduszy europejskich, Nakatomi – jako przykład przedsiębiorczej firmy rodzinnej, Gymstation Breguła Laber, za prowadzenie działalności w małych miastach, Smart Pharma, za tworzenie nowych produktów medycznych, a także firma świadcząca usługi fotograficzne Ulanka Katarzyna Ulańska.

Do konkursu mogli przystąpić przedsiębiorcy, którzy w 2016 r. zatrudniali mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny ich przedsiębiorstw nie przekroczył 2 milionów euro. – W tym roku ocenialiśmy potencjał wzrostowy mikrofirm, wprowadzanie nowych produktów, usług, ale również odpowiedzialność wobec klientów, pracowników czy społeczności lokalnej – mówi Grzegorz Galusek, Dyrektor Wykonawczy Fundacji Microfinance Centre.

Konkurs zorganizowała Fundacja Microfinance Centre przy finansowym wsparciu Citi Foundation.

ZOBACZ RÓWNIEŻ