Pół miliona użytkowników Spoko.app. Ekspaci coraz ważniejszą grupą klientów

Evgeny Chamtonau i Aliaksandr Horlach, SPOKO.app
Evgeny Chamtonau i Aliaksandr Horlach, SPOKO.app fot. materiały prasowe
Spoko.app - globalny fintech wywodzący się z Polski - ma już 500 tys. użytkowników. Za pośrednictwem aplikacji można obecnie w prosty sposób przesyłać natychmiastowo pieniądze z 32 do 45 krajów. Tylko w marcu za pośrednictwem Spoko.app zrealizowano transakcje o łącznej wartości ponad 12 mln zł.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Spoko.app to rozwiązanie, które służy do natychmiastowych przelewów międzynarodowych po konkurencyjnych kursach za pomocą aplikacji mobilnej. Rozwiązanie kierowane jest przede wszystkim do ekspatów – cudzoziemców, którzy przyjeżdżają do pracy do innego kraju i chcą przekazać pieniądze do domu. Pod koniec maja 2020 r., gdy firma podjęła decyzję o globalnej ekspansji, liczba użytkowników sięgała 100 tys. Po ponad trzech kwartałach Spoko.app zwiększyło tę liczbę już pięciokrotnie.

– Szybki rozwój zawdzięczamy między innymi indywidualnemu podejściu do naszych użytkowników oraz ich potrzeb, a także dopracowanemu rozwiązaniu. Ekspaci potrzebują prostego narzędzia, za pośrednictwem którego mogą w jasny sposób przesłać pieniądze do swoich najbliższych. Kluczowe jest również dokładne zrozumienie tego, na czym im najbardziej zależy oraz jaki systemu przekazywania pieniędzy preferują. Wbrew pozorom mimo rozwoju technologicznego w wielu dziedzinach, w tym w bankowości, wielu obcokrajowców np. z Nigerii, ma ograniczone możliwości łatwego przekazywania pieniędzy do Nigerii. My im to dostarczamy, natychmiastowe przelewy po konkurencyjnych kursach i bez prowizji – mówi Evgeny Chamtonau, CEO Spoko.app.

Środki za pośrednictwem Spoko.app można przelewać z korzystając z aplikacji mobilnej i strony internetowej. W zależności od tego, do którego kraju są przekazywane pieniądze, mogą one trafić na kartę, rachunek bankowy, a nawet być odebrane tradycyjnie gotówką do ponad 50 tys. oddziałów instytucji, które współpracują ze Spoko.app. Obecnie środki można przelać z 32 do 45 krajów, a wśród niech znajdują się m.in. Ukraina, Nigeria, Indie, Turcja, Armenia, Pakistan, Kazachstan czy Azerbejdżan.

Ekspaci to ważna grupa klientów

Firma powstała z potrzeby na rynku, a jej ciągły rozwój potwierdza jej skalę. Wielu ekspatów ma utrudnione możliwość, żeby w wygodny i bezpieczny sposób przesyłać pieniądze. W trakcie pandemii koronawirusa jest to jeszcze trudniejsze. Z drugiej strony ekspaci są coraz liczniejszą grupą na świecie, która wspiera gospodarki i buduje PKB wielu państw. Według raportu „World Migration Report 2020” opracowanego przez IOM - UN Migration, w 2019 roku w Europie i Azji przebywało łącznie 166 milionów emigrantów z całego świata, co odpowiada za 61 proc. globalnej zbiorowości migrantów.

– Coraz więcej ekspatów z całego świata migruje do Europy lub Azji, gdzie planuje budować swoją przyszłość. Chcemy pomagać im przelewać pieniądze swoim rodzinom, ale jednocześnie zwrócić na nich uwagę. Pokazać rynkowi, że jest to ważna grupa klientów, o której warto pamiętać. Są bardzo aktywni zawodowo, zakładają swoje firmy, zarabiają i wydają pieniądze. Najlepiej widzimy to po swojej aplikacji Spoko.app, z której tak licznie korzystają ekspaci z wielu krajów – podkreśla Evgeny Chamtonau.

Rozwój rynku międzynarodowych przekazów będzie się systematycznie rozwijał. Jak wynika z szacunków KBV Research, wartość globalnego rynku cyfrowych przekazów pieniężnych może osiągnąć do 2026 roku wartość 33,9 mld dolarów.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY