Perspektywy płatności cyfrowych w drugiej połowie 2023 r

BNPL
Fot. mat. prasowe.
Rok 2023 to rok zmian dla konsumentów, ponieważ BNPL (Kup teraz, zapłać później) i płatności mobilne stały się głównym nurtem, technologie SoftPOS wkroczyły do świata handlu detalicznego, a cyfrowe waluty banków centralnych zrobiły kolejny ważny krok do przodu w ich rozwoju. Ale co będzie dalej? Grupa Nexi bada kluczowe trendy, których można się spodziewać w drugiej połowie 2023 r.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Konsumenci stają się coraz bardziej wszechstronni w zakresie płatności online. Oczekują nie tylko bezproblemowych i bezpiecznych płatności, ale także bardziej spersonalizowanego podejścia. Przewidujemy dalszy rozwój innych inteligentnych rozwiązań (szczególnie urządzeń Internetu rzeczy- IoT) i portfeli cyfrowych, które będą ściślej powiązane z naszą tożsamością cyfrową w miarę postępów legislacyjnych w Europie. Co więcej, rosnąca popularność innych uzupełniających metod płatności, takich jak szybkich przelewów pomiędzy kontami, będzie charakteryzować postępującą cyfryzację codziennych zakupów.

SoftPOS przyspieszy rozwój cyfryzacji

Dla przedsiębiorców technologia staje się głównym elementem ich strategii biznesowej. Chociaż spodziewamy się, że SoftPOS przyspieszy rozwój cyfryzacji, uważamy, że oferta handlowców stanie się bardziej kompleksowa, zapewniając klientom coraz bardziej sprawne i szybsze możliwości płatnicze. Sprzedawcy będą stopniowo wdrażać usługi dodane (VAS) oparte na potrzebach, aby zwiększyć konwersję na platformach online i offline. Odzwierciedla to rosnącą konwergencję między oprogramowaniem a płatnościami na platformach handlowych, również za pośrednictwem partnerstw niezależnych dostawców oprogramowania (ISV) i PSP (Personal Software Process), w celu zapewnienia handlowcom kompleksowej możliwości zarządzania biznesem. Jest to dostosowane do specyficznych potrzeb każdego zróżnicowanego segmentu, w tym branży restauracyjnej, hotelarskiej i handlu detalicznego. Takie platformy staną się kompleksowym rozwiązaniem dla handlowców, w którym usługi finansowe i inne dodatkowe usługi będą stopniowo integrowane.

Wreszcie, stale ewoluujący ekosystem płatniczy stanie w obliczu nadchodzących zmian na poziomie legislacyjnym w 2023 r. Takie zmiany spowodują przyspieszenie wysiłków banków centralnych w celu opracowania regulowanych walut cyfrowych, nie mylić z krytpowalutami. W 2022 r. UE, Chiny, Indie i wiele innych krajów poczyniło kroki w kierunku opracowania własnych walut cyfrowych banków centralnych (CBDC). Więcej krajów zrobi to do końca 2023 r.

CBDC wzmocnią centralną suwerenność monetarną

CBDC mają potencjał oferowania bezpieczniejszych, szybszych i tańszych płatności transgranicznych bankom, detalistom i konsumentom. Sprzyja to większej integracji finansowej w świecie, w którym nowe formy prywatnych pieniędzy, a mianowicie kryptowaluty i monety typu stablecoin, okazały się ryzykownymi aktywami inwestycyjnymi, a nie cyfrowym przechowywaniem i transferem wartości. W miarę jak gospodarki na całym świecie będą w 2023 r. poddane zwiększonej presji, CBDC mogą stanowić okazję do wzmocnienia centralnej suwerenności monetarnej. W związku z tym uruchomienie i stopniowe wdrażanie cyfrowego euro będzie czymś, na co należy „uważać” także w Europie.

Patrząc w przyszłość, w 2023 r. przedsiębiorstwa będą działać w niepewnych warunkach gospodarczych. Aby odnieść sukces w tym trudnym czasie, muszą być bliżej konsumentów i handlowców oraz umieścić ich w centrum swojej strategii. Podobnie fintechy muszą opracowywać produkty i rozwiązania, aby jak najlepiej odpowiadać na konkretne potrzeby klientów.

Jak przyciągnąć pracowników

Inwestycje w nowe umiejętności mają kluczowe znaczenie dla przyspieszenia i transformacji rynku płatności cyfrowych w 2023 r. Fintechy powinny skupić się na tym, jak przyciągnąć nowych pracowników na wymagającym rynku talentów, jednocześnie zobowiązując się do podnoszenia kwalifikacji nowych pracowników, aby zapewnić im określone techniczne umiejętności wymagane do opracowania nowej generacji technologii płatniczych. Dzięki silnej wewnętrznej wiedzy specjalistycznej firmy mogą opracowywać innowacyjne rozwiązania w krótszym czasie i wyprzedzać konkurencję.

ZOBACZ RÓWNIEŻ