Zamień smartfon w terminal płatniczy

Płatności bezgotówkowe
Płatności bezgotówkowe, fot. Shutterstock
Credit Agricole, jako pierwszy bank na polskim rynku, udostępnił swoim klientom biznesowym nowoczesny system akceptacji płatności mobilnych SoftPos. Rozwiązanie doskonale sprawdza się w różnych branżach.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2022 (82)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Aplikacja Elavon SoftPos umożliwia dokonywanie płatności zbliżeniowych za wszystkie usługi lub towary. Płatności przyjmowane są na telefonie tak jak na terminalu płatniczym. Nie potrzebuje do tego żadnych dodatkowych urządzeń jak terminal płatniczy lub PIN-pad. Do obsługi procesu sprzedaży wystarczy zwykły smartfon lub tablet wyposażony w system operacyjny Android 8.0 lub nowszy.

– Rozwiązanie doskonale sprawdzi się w każdym barze, restauracji i foodtracku, w gabinecie lekarskim czy w taksówce. SoftPos – czyli terminal płatniczy w telefonie – będzie niezastąpiony dla każdego, kto potrzebuje przyjmować płatności od swoich klientów w formie bezgotówkowej – przekonuje Rafał Trojanowski, dyrektor ds. transformacji małych i średnich przedsiębiorstw w Credit Agricole.

Aplikację można pobrać ze sklepu internetowego Google Play. Po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym korzysta się z niej jak ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych. Dotyczy to także transakcji wymagających podania kodu PIN realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami.

Możliwość korzystania z SoftPos mają wszyscy posiadacze Konta Biznes w banku Credit Agricole. W zależności od rodzaju oferty miesięczna opłata wynosi tylko 4 lub 5 zł. To nawet 10-krotnie mniej niż w przypadku tradycyjnego terminala płatniczego.

– Wdrożenie SoftPos znacząco zmniejsza koszty prowadzenia biznesu. A dodatkowo klienci mogą korzystać z naszego nowoczesnego Konta Biznes, w którym bardzo prosto można otworzyć linię kredytową powiązaną z obrotami na SoftPos. Dostają więc trzy korzyści w jednym – dodaje Trojanowski.

Wygoda dla każdego przedsiębiorcy

Rozwiązanie wprowadził na rynek bank Credit Agricole wspólnie z startupem SoftPos.eu oraz firmą Elavon – liderem płatności bezgotówkowych. To pierwsza tego typu komercyjna oferta banku w Polsce, z której mogą korzystać wszystkie firmy.

– W Credit Agricole uważnie słuchamy naszych klientów i wiemy, że wolą płacić bezgotówkowo. Przedsiębiorcy muszą być gotowi do obsługi tego rodzaju transakcji, a rozwiązanie SoftPos bardzo to ułatwia – mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu Credit Agricole.

Wbrew pozorom wielu przedsiębiorców, nawet w dużych miastach, wciąż jeszcze nie zdecydowało się na przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Zniechęcają ich koszty instalacji terminali płatniczych lub trudności z obsługą tradycyjnego systemu. Zdaniem Grzegorza Nowakowskiego, założyciela i członka zarządu SoftPos.eu, aplikacja SoftPos rozwiązuje wszystkie te problemy.

– Oferowane przez nas rozwiązanie to rewolucja na rynku płatniczym. Pozwala na zrezygnowanie z zakupu lub najmu osobnych PIN padów, terminali płatniczych oraz drukarek mobilnych. Możliwość posiadania jednego urządzenia spełniającego szereg zadań to wygoda i mobilność, co jest istotne w niemal każdej branży – przekonuje Nowakowski.

– Mobilność rozwiązań płatniczych jest kluczowym trendem obserwowanym nie tylko w branżach takich jak usługi gastronomiczne, dostawy jedzenia, medycyna, warsztaty samochodowe, ale też w szerszym segmencie małych i średnich przedsiębiorstw – uważa Aleksander Leicht, dyrektor Kanału Bankowego na Europę w firmie Elavon

Bezpieczeństwo przyjmowania płatności przez SoftPos potwierdziły organizacje płatnicze Mastercard i VISA. Ich certyfikaty są gwarancją spełniania najwyższych norm bezpieczeństwa każdej transakcji.

Warto dodać, że Konto Biznes w Credit Agricole można otworzyć całkowicie zdalnie za pomocą aplikacji CA24 Otwórz Konto Biznes. Wystarczy ściągnąć ją ze sklepu Google Play lub App Store i postępować zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na ekranie smartfona. Umowę otwarcia konta podpisuje się podając jednorazowy kod otrzymany SMS-em. Za otwarcie Konta Biznes i aktywne korzystanie ze związanych z nim usług, klient firmowy może dostać nawet do 1700 zł premii.

My Company Polska wydanie 7/2022 (82)

Więcej możesz przeczytać w 7/2022 (82) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ