Orlen tłumaczy, dlaczego nie daje reklam do „Gazety Wyborczej”

Adam Burak w rozmowie z dziennikarzami My Company
Adam Burak w rozmowie z dziennikarzami My Company Polska, fot. Michał Mutor
Reklamy w gazetach to nie wszystko. Mamy inne kanały dotarcia do klientów, do których dociera „Gazeta Wyborcza” – w ten sposób Adam Burak, członek zarządu Orlenu, odpiera zarzuty, że jego spółka kupuje reklamy tylko w mediach przyjaznych rządowi.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Na łamach magazynu „My Company Polska” Adam Burak odpowiada na pytania o zależność Orlenu od partii rządzącej. - Prezes Daniel Obajtek nie ukrywa, że realizuje program gospodarczy Prawa i Sprawiedliwości. Ja się pod tym podpisuję. Uważam, że kapitał ma narodowość – mówi. Na sugestię, że spółki skarbu państwa kupują reklamy głównie w mediach sprzyjającym rządowi, Burak odbija piłeczkę. - Wystarczy przeanalizować, komu dają reklamy sprzyjające opozycji samorządy. Gołym okiem widać, że to decyzje bardzo tendencyjne – mówi.

Przyznaje jednak, że Orlen nie reklamuje się np. w „Gazecie Wyborczej”. Na retoryczne pytanie, czy czytelnicy tej gazety nie jeżdżą samochodami, odpowiada: - Jeżdżą i czytelnicy „Wyborczej”, i każdej innej gazety. Jeżdżą też osoby o różnych poglądach politycznych. Stacje Orlenu są dla wszystkich i zachęcam do korzystania z nich, bo w ten sposób wzmacniamy polską gospodarkę. 

Cały wywiad Adama Buraka w najnowszym numerze magazynu My Company Polska.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ