Moc sponsoringu

Żużel
Żużel, fot. materiały prasowe
Osiem programów, trzy główne filary działalności sponsoringowej i efektywność projektów na poziomie 863 proc. – tak jednym zdaniem można podsumować Raport Sponsoringowy Grupy PGE z 2021 r.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2022 (82)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

PGE, największy polski koncern energetyczny, w 2021 r. przyjął nową strategię sponsoringową. Porządkuje ona projekty sponsoringowe w PGE, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE, a także wspierające partnerów oraz markę PGE. Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 r.

Takie podejście zaowocowało wyodrębnieniem trzech filarów, na jakich został oparty Raport Sponsoringowy Grupy PGE za 2021 r. Są to sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka. Projekty sponsoringowe zostały uporządkowane, aby poprawić ich skuteczność, zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe dziedziny jak e-sport. I takie podejście przyniosło powodzenie. Efektywność umów sponsoringowych w 2021 r. wyniosła 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

Moc sportu

Nowa strategia porządkuje projekty, które realizowane są w ramach ośmiu programów sponsoringowych. MOCna Liga PGE to program, w ramach którego m.in. kontynuuje sponsoring PGE Narodowego oraz najlepszej żużlowej ligi świata PGE Ekstraligi. W MOCnej Lidze PGE znajduje się także sponsoring najbardziej utytułowanego w XXI w. polskiego klubu siatkarskiego (PGE Skra Bełchatów) oraz klubów występujących w najwyższych klasach rozgrywkowych koszykówki (PGE Spójnia Stargard) i piłki nożnej (PGE FKS Stal Mielec). W ramach programu PGE wspiera także  drużynę I Ligi koszykówki mężczyzn PGE Turów Zgorzelec oraz Stal Stalową Wolę występującą w piłkarskiej III lidze.

Program Sportowa Zima z PGE obejmuje wsparciem dwa Polskie Związki Łyżwiarstwa – Szybkiego i Figurowego.

W ramach programu MOC Wiatru sponsorujemy Polski Związek Żeglarski wraz z polską mistrzynią olimpijską z 2012 r. Zofią Klepacką.

PGE Junior to program skierowany do najmłodszych sportowców. W 2021 r. Grupa sponsorowała 16 akademii sportowych, w których trenowało ponad 2,5 tys. młodych zawodników. Obecnie program ten objął już prawie 4 tys. osób. Akademie dziecięce i młodzieżowe w całej Polsce mogą liczyć na pomoc w rozwijaniu młodych talentów i to nie tylko poprzez finansowanie treningów, rozgrywek czy zawodów, ale także przez wspieranie efektywnej promocji młodych sportowców, która jest niezwykle ważna we współczesnym świecie.

Dowodem na to, że Grupa PGE aktywie odpowiada na wyzwania współczesności i doskonale rozumie trendy jest zaangażowanie w intensywnie rozwijającą się nową dziedzinę sponsoringu, jaką jest e-sport. Wyrazem tego jest program MOC e-mocji poświęcony właśnie współpracy z PGE Polską Ligą E-sportową oraz sekcją e-sportową PGE Turów Zgorzelec. Zaangażowanie PGE w tę perspektywiczną dziedzinę otwiera nowe możliwości znakomicie wpisujące się w założenia biznesowej strategii Grupy, czyli nowoczesne usługi energetyczne. Sponsoring e-sportu ma także ważny wydźwięk społeczny. Jego dynamiczny rozwój pokazuje, że będzie atrakcyjnym rynkiem pracy. PGE angażując się w jego promocję, chce jednocześnie pokazywać młodym ludziom, że to może być możliwość ciągłego rozwoju zawodowego właśnie dla nich.

Moc kultury

Grupa PGE dba także o miłośników innych emocji – nie tylko sportowych. W przypadku wsparcia kultury wysokiej PGE realizuje program Kulturalna Grupa Energetyczna, w ramach którego została mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie i od 2022 r. również mecenasem Muzeum Narodowego w Lublinie. PGE zwiększyła również wsparcie dla filharmonii działających na terenie całej Polski, obejmując mecenatem 15 z nich. Jedną z nich jest np. Opera i Filharmonia Podlaska, która jest instytucją unikatową, bo łączy w sobie zarówno działalność operową, jak i filharmoniczną. W 2021 r. powstał tu także kilkuosobowy zespół baletowy.

Program PGE Dumni z Historii obejmuje wsparcie dla Zamku Królewskiego na Wawelu w Krakowie, gdzie PGE jest Mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego i Nowego Skarbca Koronnego, oraz Muzeum Powstania Warszawskiego. PGE jest partnerem strategicznym muzeum i wspiera je we wszystkich działaniach, w szczególności tych związanych z obchodami Powstania Warszawskiego. Jest także patronem autorskiego programu „Rodzinne spotkania z historią”, które służą upowszechnianiu wiedzy i uwrażliwianiu na kwestie związane z patriotyzmem.

Ale to nie wszystko. Dzięki wsparciu PGE organizowane były także takie wydarzenia jak Kromer Biecz Festival – prawdziwa uczta dla miłośników muzyki dawnej – a także turnée Orkiestry Filharmonii Narodowej z okazji 120-lecia tej instytucji.

Specyfika aktywności sponsoringowych Grupy PGE zakłada planowanie długofalowych działań budujących trwałą rozpoznawalność marki oraz zapewniających wysoką efektywność, która w 2021 r. wzrosła o 60 punktów procentowych.

---

To się opłaca

Autor komentarza: Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej

Działalność sponsoringowa Grupy PGE to świadome, przemyślane i długofalowe działania spójne z naszą działalnością biznesową. Jesteśmy największym przedsiębiorstwem elektroenergetycznym w Polsce, dostawcą energii elektrycznej i ciepła do ponad 5 mln klientów oraz liderem zmian w polskiej energetyce. Podążając ścieżką transformacji i dekarbonizacji energetyki, wspieramy w skali ogólnopolskiej rozwój sportu oraz kultury, budując relacje z lokalnymi społecznościami, które – jako nasi pracownicy, klienci i partnerzy – tworzą otoczenie, w jakim działamy. W perspektywie długoterminowej zaangażowanie w tych dwóch aspektach jest inwestycją w przyszłość.  

baner 970x200
My Company Polska wydanie 7/2022 (82)

Więcej możesz przeczytać w 7/2022 (82) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ