Licznik słów przydatny w firmie. Jak pisać skuteczniej?
Licznik słów usprawni pracę / Fot. Sven Brandsma, Unsplash.comLicznik słów znajdziemy w wielu aplikacjach - przykładowo w popularnym Microsoft Office jest on dostępny jako funkcja "Statystyka wyrazów". Łatwo włączymy ją np. w Wordzie i dodamy na pasek narzędzi "Szybki dostęp".
Sprawdź: Banknot 500 zł
Jeśli z jakiegoś powodu nie mamy lub nie pracujemy w aplikacjach tego typu, możemy też skorzystać z licznika słów online. W Polsce działają m.in. takie serwisy jak ile.liter.pl, szeruj.pl/licznik-slow.html, czy scrabblemania.pl/mobile-licznik-słów.
Licznik słów dobry przy social mediach
Wielu specjalistów ds. serwisów społecznościowych wykorzystuje licznik słów w swojej codziennej pracy. Powód jest tutaj prosty: serwisy takie jak Twitter, LinkedIn czy Instagram mają ograniczenia związane z liczbą słów, jaką możemy wykorzystać przy pojedynczych wpisach.
I tak, Instagram stawia przede wszystkim na treści wizualne. Można jednak używać tekstu w postach i dodawać opisy do swoich materiałów. Jaki jest limit? Okazuje się, że uda nam się zamieścić nawet 2200 znaków. Można więc całkiem nieźle się rozpisać!
Z kolei Twitter ma znacznie większe ograniczenia. Licznik słów pomoże w sprawdzeniu, czy nie przekroczyliśmy dopuszczonego limitu, a pojedynczy wpis w serwisie może mieć zaledwie 280 znaków. Twitter zdecydowanie uczy nas pisać zwięźle i rzeczowo. LinkedIn jest natomiast gdzieś w środku stawki, choć bliżej mu do Instagrama - limit to 2000 znaków.
Na koniec jeszcze Pinterest - tutaj maksimum znaków wynosi 500. Tak więc raczej krótkie wpisy, niż długie.
CV i dokumenty służbowe - jakie są limity słów?
Jeśli piszemy e-mail czy tworzymy dokument służbowy, poniekąd nie ma żadnych ograniczeń. Ale jeśli przygotujemy długi list czy dokument, szanse na to, że zostanie on przeczytany w całości znacznie maleją.
Inspiracje: Karolina Sołowow
Z tego powodu warto trzymać się pewnych limitów i starać się, by e-maile nie były zbyt długie. Dobrym sposobem jest poleganie na liczniku słów i np. narzucenie sobie limitu 500 znaków.
To samo dotyczy CV, tym bardziej, że standardowa długość tego typu dokumentu wynosi ok. 2000 znaków na jedną kartkę. Starajmy się pisać zwięźle i używać tylko tych słów, które mają znaczenie.
Jak aktywować licznik słów w MS Word?
Na koniec krótki poradnik z aktywowania licznika słów w aplikacji Word.
1. W lewym górnym rogu wybierz ikonę "Dostosuj pasek narzędzi Szybki dostęp" i kolejno kliknij na "Więcej poleceń".
2. Następnie w nowo otwartym oknie "Opcje programu Word" wybierz pole "Wszystkie polecenia", a następnie znajdź po lewj stronie funkcję o nazwie "Statystyka wyrazów".
3. Zaznacz "Statystyka wyrazów" i kliknij funkcję "Dodaj >>", która znajduje się pomiędzy oknami. Po chwili pojawi się ona w oknie po prawej.
4. Teraz kliknij "OK". Gotowe - "Statystyka wyrazów" pojawiła się na pasku szybkiego dostępu.
Teraz, gdy piszesz jakiś tekst, możesz go w całości zaznaczyć i kliknąć "Statystyka wyrazów".
W odpowiednim okienku znajdziesz m.in. informację o tym, jaki jest aktualny licznik słów w twoim tekście (Wyrazy). Znajdziesz też informację o znakach bez spacjami i ze spacjami.