Licznik słów przydatny w firmie. Jak pisać skuteczniej?

Licznik słów usprawni pracę / Fot. Sven Brandsma,
Licznik słów usprawni pracę / Fot. Sven Brandsma, Unsplash.com
Licznik słów pomoże w opracowywaniu krótkich tekstów. Warto bowiem wiedzieć, że kiedy pracujemy nad e-mailem, dokumentem służbowym czy ofertą, nasz tekst ma duże znaczenie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Licznik słów znajdziemy w wielu aplikacjach - przykładowo w popularnym Microsoft Office jest on dostępny jako funkcja "Statystyka wyrazów". Łatwo włączymy ją np. w Wordzie i dodamy na pasek narzędzi "Szybki dostęp". 

Sprawdź: Banknot 500 zł 

Jeśli z jakiegoś powodu nie mamy lub nie pracujemy w aplikacjach tego typu, możemy też skorzystać z licznika słów online. W Polsce działają m.in. takie serwisy jak ile.liter.pl, szeruj.pl/licznik-slow.html, czy scrabblemania.pl/mobile-licznik-słów.

Licznik słów dobry przy social mediach

Wielu specjalistów ds. serwisów społecznościowych wykorzystuje licznik słów w swojej codziennej pracy. Powód jest tutaj prosty: serwisy takie jak Twitter, LinkedIn czy Instagram mają ograniczenia związane z liczbą słów, jaką możemy wykorzystać przy pojedynczych wpisach. 

I tak, Instagram stawia przede wszystkim na treści wizualne. Można jednak używać tekstu w postach i dodawać opisy do swoich materiałów. Jaki jest limit? Okazuje się, że uda nam się zamieścić nawet 2200 znaków. Można więc całkiem nieźle się rozpisać! 

Z kolei Twitter ma znacznie większe ograniczenia. Licznik słów pomoże w sprawdzeniu, czy nie przekroczyliśmy dopuszczonego limitu, a pojedynczy wpis w serwisie może mieć zaledwie 280 znaków. Twitter zdecydowanie uczy nas pisać zwięźle i rzeczowo. LinkedIn jest natomiast gdzieś w środku stawki, choć bliżej mu do Instagrama - limit to 2000 znaków. 

Na koniec jeszcze Pinterest - tutaj maksimum znaków wynosi 500. Tak więc raczej krótkie wpisy, niż długie. 

CV i dokumenty służbowe - jakie są limity słów?

Jeśli piszemy e-mail czy tworzymy dokument służbowy, poniekąd nie ma żadnych ograniczeń. Ale jeśli przygotujemy długi list czy dokument, szanse na to, że zostanie on przeczytany w całości znacznie maleją. 

Inspiracje: Karolina Sołowow

Z tego powodu warto trzymać się pewnych limitów i starać się, by e-maile nie były zbyt długie. Dobrym sposobem jest poleganie na liczniku słów i np. narzucenie sobie limitu 500 znaków. 

To samo dotyczy CV, tym bardziej, że standardowa długość tego typu dokumentu wynosi ok. 2000 znaków na jedną kartkę. Starajmy się pisać zwięźle i używać tylko tych słów, które mają znaczenie. 

Jak aktywować licznik słów w MS Word?

Na koniec krótki poradnik z aktywowania licznika słów w aplikacji Word. 

1. W lewym górnym rogu wybierz ikonę "Dostosuj pasek narzędzi Szybki dostęp" i kolejno kliknij na "Więcej poleceń".

2. Następnie w nowo otwartym oknie "Opcje programu Word" wybierz pole "Wszystkie polecenia", a następnie znajdź po lewj stronie funkcję o nazwie "Statystyka wyrazów". 

3. Zaznacz "Statystyka wyrazów" i kliknij funkcję "Dodaj >>", która znajduje się pomiędzy oknami. Po chwili pojawi się ona w oknie po prawej. 

4. Teraz kliknij "OK". Gotowe - "Statystyka wyrazów" pojawiła się na pasku szybkiego dostępu. 

Teraz, gdy piszesz jakiś tekst, możesz go w całości zaznaczyć i kliknąć "Statystyka wyrazów".

W odpowiednim okienku znajdziesz m.in. informację o tym, jaki jest aktualny licznik słów w twoim tekście (Wyrazy). Znajdziesz też informację o znakach bez spacjami i ze spacjami.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY