Firmy muszą nauczyć się zachowywać umiar w komunikacji z klientami
fot. freepikNadmiar komunikacji marketingowej, bombardowanie ofertami i promocjami – to wszystko może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Zamiast zachęcać do zakupów, irytuje i zniechęca klientów. Według badań Optimove Insights, aż 54% konsumentów otwiera maile marketingowe tylko wtedy, gdy są one spersonalizowane i odpowiadają ich potrzebom.
- Konsumenci oczekują aktualnych, trafnych wiadomości, które pomogą im podczas zakupów. Kluczem do sukcesu jest umiar i personalizacja – komentuje wyniki badań Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży.
Podkreśla on, że kluczem do sukcesu w komunikacji marketingowej i sprzedażowej jest znalezienie złotego środka, a umiar w komunikacji z klientem to nie tylko kwestia ilości, ale także jakości przekazu. Komunikaty powinny być jasne, zwięzłe i konkretne. Warto unikać żargonu branżowego i skupić się na korzyściach, jakie klient może odnieść z produktu lub usługi.
- Pamiętajmy, że komunikacja z klientem to nie sprint, ale maraton. Budowanie długotrwałych relacji wymaga czasu, cierpliwości i przede wszystkim szacunku dla potrzeb i preferencji klienta. Dlatego warto inwestować w komunikację, która jest nie tylko skuteczna, ale także etyczna i odpowiedzialna – dodaje przedstawiciel Armatis.
Badanie Optimove Insights zostało zrealizowane na podstawie badania przeprowadzonego w styczniu 2024 roku na próbie 305 obywateli USA. Respondenci byli w wieku 18+, 49% stanowili mężczyźni, a 51% kobiety.
Sprawdź także: Czy najtrudniejsze kierunki studiów gwarantują najwyższe zarobki?
Jak zachować równowagę pomiędzy wydajnością biznesu, a doświadczeniami klienta?
W świecie internetowej sprzedaży detalicznej sukces zależy w dużej mierze od tego, czy uda nam się osiągnąć równowagę pomiędzy wydajnością operacyjną biznesu, a wyjątkowymi doświadczeniami klienta. Jak rozwinąć swój potencjał i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną w nieustannie zmieniającym się cyfrowym świecie, nie poświęcając żadnego z tych kluczowych obszarów?