Dla profesjonalistów. Dla ciebie

Anna Wardecka
Anna Wardecka, PZU, fot. materiały prasowe
Nowoczesna technika jaką zrealizowano kampanię, odzwierciedla nasz innowacyjny charakter – uważa Anna Wardecka, dyrektor Biura Zarządzania Kadrami w PZU.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2021 (74)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dla profesjonalistów. Dla ciebie – to słowa z kampanii PZU. Kogo tak naprawdę chcecie pozyskać?

Chciałabym podkreślić, że nasza aktualna kampania employer brandingowa nie jest doraźnym działaniem rekrutacyjnym. Oczywiście chcemy dotrzeć do określonej grupy kandydatów i zachęcamy ich do aplikowania na nasze oferty. Jednak przede wszystkim jest to kontynuacja naszych działań wizerunkowych, które prowadzimy bardzo konsekwentnie.  Zależy nam nie tylko na dobrej opinii PZU jako pracodawcy, ale też chcemy, by potencjalni kandydaci wiedzieli, co nas wyróżnia i by wybierali świadomie. Kto ma szanse na karierę w PZU? Nie tylko specjaliści od szeroko pojętych  ubezpieczeń. Mogę śmiało powiedzieć, że miejsce dla siebie znajdą osoby z prawie każdej dziedziny biznesu: od analityków i finansistów przez specjalistów związanych z technologiami i bazami danych po prawników, fachowców od komunikacji czy obsługi klienta oraz wiele innych. 

W większych jak i mniejszych miastach w całej Polsce zatrudniamy osoby o różnym poziomie doświadczenia zarówno specjalistów, ekspertów, jak i menedżerów. 

A co im oferujecie?

Przede wszystkim rozwój zawodowy. Jestem jednak przekonana, że należymy do grona firm, które dysponują wyjątkowymi zasobami wiedzy, danych i doświadczenia. Projekty, w których uczestniczą nasi pracownicy, są unikatowe na rynku. A trzeba tu dodać, że nie wspiera nas zagraniczna centrala. Rozwiązania kreujemy sami, co zresztą traktujemy jako naszą przewagę w oczach kandydatów. 

Druga kwestia, która jest mi bliska, to charakter naszego biznesu. Tutaj każdy z nas bezpośrednio, np. likwidując szkodę, lub pośrednio, np. zapewniając sprawność systemu IT do obsługi szkód, daje poczucie bezpieczeństwa naszym klientom. A to daje satysfakcję.

Elastyczność połączona z poczuciem bezpieczeństwa – to cechy, które w obliczu pandemii stały się cenne dla pracowników. Jak wygląda praca u was?

Moim zdaniem te cechy były kluczowe już wcześniej, choć teraz więcej się o nich  mówi. W PZU, tam gdzie było to możliwe, bardzo szybko przestawiliśmy się na pracę zdalną. Staraliśmy się też pomóc pracownikom przez tę całą trudną sytuację przebrnąć, m.in. uruchamiając inicjatywy edukacyjno-rozwojowe, które były wsparciem nie tylko w kwestiach zawodowych, ale również domowych.

W obszarach, w których to możliwe, nasi pracownicy mogą nadal korzystać z hybrydowego modelu pracy. Jest to kierunek, w którym chcemy iść już docelowo. Taki system pracy daje więcej autonomii i kierunkuje nas bardziej na zadania, a jednocześnie ułatwia godzenie ról zawodowych i prywatnych. A work-life-balance to jak mówią nasi pracownicy jeden z najatrakcyjniejszych wyróżników PZU jako pracodawcy. Wiemy to, ponieważ regularnie prowadzimy wewnętrzne badania zaangażowania i badania typu pulse check, w których m.in. o takie wyróżniki pytamy.

Wracając do kampanii, na co warto zwrócić uwagę, jeśli chodzi o jej koncept?

Zależało nam, by kampania odzwierciedlała nasz innowacyjny charakter. Dlatego m.in. ujęcia do spotu zrealizowano z użyciem drona wyścigowego typu FPV. Jego pilotem był wielokrotny mistrz Polski w tej dyscyplinie. 

Pokazujemy też biuro, do którego w przyszłym roku przenosimy Centralę PZU, czyli nowe miejsce pracy dla ok. 4,5 tys. naszych pracowników. To wyjątkowy budynek zaprojektowany z uwzględnieniem naszych potrzeb oraz ekologii. W nowym biurze będziemy mogli pracować w sposób optymalny, dbając przy tym o komfort, co wpisuje się również z wypracowaną niedawno strategię wellbeing  #DobryStan.

-----------------------

Czy wiesz, że...

najnowszy spot PZU został nakręcony w nietypowy sposób. Wykorzystanodrona sportowego. Zajrzyj na stronę PZU i oceń efekty

baner 970x200
My Company Polska wydanie 11/2021 (74)

Więcej możesz przeczytać w 11/2021 (74) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ