CampusAI zbiera 10 mln dol. w rekordowej w Polsce rundzie pre-seed i rozpoczyna globalną ekspansję

CampusAI
CampusAI / Fot. materiały prasowe
10 mln dol. to wysokość rundy pre-seed na przyspieszenie rozwoju i globalną ekspansję CampusAI - innowacyjnej platformy do nauki i współpracy z AI. Dzięki tym środkom spółka m.in. wejdzie na co najmniej 10 nowych rynków i planuje pozyskać 200 tys. klientów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Swoje zaangażowanie w rundzie pre-seed zadeklarował anioł biznesu Maciej Zientara, twórca Supernova Group i partner inwestycyjny JR Holding.

Założycielem i prezesem CampusAI jest Aureliusz Górski, który od 12 lat zajmuje się tworzeniem rozwiązań w ekosystemie innowacji w Polsce. Za projektem stoją czołowi przedstawiciele i przedstawicielki świata technologii i nauki. W Radzie Naukowej CampusAI zasiada prof. Aleksandra Przegalińska i prof. Dariusz Jemielniak - oboje związani z Akademią Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wsparcia technologicznego spółce udzieliła grupa DGX, a jej lider - Szymon Piekarz - dołączył do projektu jako Co-founder i CTO. Obecnie spółka rozwija samodzielnie technologię, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki doświadczamy sztucznej inteligencji. 

CampusAI - jak to działa

CampusAI to rewolucyjna wirtualna platforma, która przenosi edukację do innego wymiaru. Wizualizuje etapy rozwoju w obszarze wykorzystania AI w postaci wirtualnego świata, w którym użytkownicy znajdą kursy, narzędzia AI, społeczność i wszystko czego potrzebują, by zrobić kolejny krok w swoim rozwoju. Jak tłumaczą pomysłodawcy projektu, zmienia to proces edukacji w przygodę i tworzy środowisko pomagające odnaleźć się i zbudować własną tożsamość w świecie AI. Dla początkujących platforma oferuje interaktywne kursy stworzone w najnowszej technologii awatarów, które uczą praktycznych umiejętności. Dla bardziej zaawansowanych platforma to również marketplace, w ramach którego mogą oferować swoje kompetencje. Z kolei dla biznesu to możliwość stworzenie kompleksowej platformy, wspierającej transformację cyfrową, gdzie AI pomaga zwiększać umiejętności pracowników i podnosi istotnie efektywność organizacji. Edutainment platformy sprawia, że kursy kończy 10x więcej osób niż klasyczne kursy e-learningowe.

- Wspieram naukowo Campus AI, ponieważ zgadzamy się na poziomie wartości. Po pierwsze, sztuczna inteligencja jest dla ludzi, a to znaczy, że jest ich narzędziem (a nie odwrotnie), a po drugie: sztuczna inteligencja jest dla wszystkich, a to oznacza, że powinna być przystępna i zdemokratyzowana - mówi prof. ALK Aleksandra Przegalińska, która objęła patronatem naukowym CampusAI i zdecydowała się jako pierwsza sklonować swój wizerunek, aby jako awatar pojawiać się jako ekspertka w świecie CampusAI.

CampusAI - sztuczna inteligencja a biznes

Generatywna sztuczna inteligencja trwale wpłynie na transformację modeli biznesowych, ponowne określenie procesów pracy i gruntowną przemianę branż. To dominujący przekaz entuzjastów technologii. Jak zatem w tym wszystkim, w tym entuzjazmie wokół AI mają odnaleźć się nie tylko prezesi czy właściciele firm, ale również pracownicy i wchodzący na rynek pracy absolwenci? 

- Żeby transformacja cyfrowa była skuteczna, musi być oparta na wzmacnianiu najważniejszego potencjału każdej organizacji - człowieka. I tu z pomocą przychodzi AI. Dzięki sztucznej inteligencji jesteśmy w stanie podnieść proaktywność, kreatywność i sprawczość każdej osoby co przekłada się na wzrost potencjału organizacji. Dlatego tak ważne jest, by organizacje tworzyły przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i umiejętności współpracy z AI. O tym mówi nasza metodologia Human+AI Collaboration, która powstała na podstawie badań prof. Aleksandry Przegalińskiej i prof. Dariusza Jemielniaka - tłumaczy Aureliusz Górski, Founder & CEO CampusAI. 

CampusAI tworzy środowisko do nauki mieszanej (blended learning), w której bardzo ważna jest praktyka. Kursantki i kursanci mogą uczestniczyć w wielu projektach, które dzieją się na wirtualnym kampusie. W wyniku współpracy społeczności powstał już “hAI Magazine” i na podobnej zasadzie powstanie niedługo więcej projektów m.in. AI Radio i AI Art Gallery. Ich celem jest tworzenie klastrów technologicznych. - Projekt okazał się sukcesem i popchnęło nas to od razu do myślenia o ekspansji zagranicznej. Zdecydowaliśmy poszukać od razu inwestora, który podzieliłby naszą wizję. Maciej Zientara otworzył nam dostęp do swojego wieloletniego know-how w budowaniu wartości na międzynarodowych rynkach. Spełnieniem marzeń każdego startupowca jest pozyskanie zaangażowanego inwestora, który mógłby wnieść coś więcej niż tylko pieniądze - dodaje Górski. 

CampusAI - Maciej Zientara inwestorem

Maciej Zientara, założyciel Supernova Group, a także partner w JR Holding dodaje, że do zaangażowania się w CampusAI przekonał go fakt, iż platforma ma unikalną metodykę i innowacyjne produkty, niezwykle kompetentny i profesjonalny zespół oraz szerokie wsparcie kluczowych firm z branży technologicznej. 

- Cieszę się, że mam szansę stać się częścią globalnego przedsięwzięcia mającego wymiar nie tylko biznesowy, ale społeczny. CampusAI wypracował unikalną i łatwo skalowalną koncepcję edukacji w obszarze sztucznej inteligencji, pozwalającą w krótkim czasie wprowadzić w świat AI setki tysięcy użytkowników, będąc odpowiedzią na wyzwania rewolucji cyfrowej. Zachęcam innych przedsiębiorców, by dołączyli do nas. Zmiany wywołane AI będą za chwilę dotyczyć każdego, dlatego tak istotna jest świadoma edukacja. To da szansę zbudowania osobistej i biznesowej przewagi konkurencyjnej - mówi Maciej Zientara. 

CampusAI poza mocnymi korzeniami w świecie nauki buduje też własne rozwiązania technologiczne tworzące dla otoczenia biznesowego moduły, na których będą mogły powstawać dedykowane rozwiązania edukacyjne dla partnerów. Całość wizualizowana jest za pomocą najnowszych silników do produkcji gier wideo, w której elementy są interaktywne za sprawą sztucznej inteligencji. Pozwala to na tworzenie wirtualnych światów również dla innych. Spółka planuje udostępnienie wielopoziomowej platformy generatywnej i zwiększenie sprzedaży programów rozwoju dla klientów B2B. W ciągu najbliższych 3 miesięcy chce wejść także na kolejne rynki. W tym roku plan obejmuje ekspansję na do 10 krajów. - W pierwszej kolejności będą to rynki angielsko i hiszpańskojęzyczne. Docelowo, chcielibyśmy pojawić się na co najmniej 100 kluczowych rynkach. Zakładamy, że w kilkanaście miesięcy pozyskamy 200 tys. stałych użytkowników. Poza aspektem czysto edukacyjnym, dążymy do tego aby budować rewolucyjne technologie w obszarze AI, które pomogą naszym użytkownikom rozwinąć skrzydła i być gotowym na zmiany następujące w szczególności na rynku pracy - deklaruje Szymon Piekarz.

ZOBACZ RÓWNIEŻ