Agnieszka Kłos, Provident Polska: Młode kobiety wciąż nie myślą o robieniu kariery [WIDEO]

Fot. Michał Mutor
Fot. Michał Mutor 90
- Tylko 17 proc. młodych kobiet planuje swoją karierę. Reszta jest bardziej tradycyjna i mniej koncentruje się na jej rozwoju - mówi w rozmowie z My Company Polska Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska. Jak zaznacza, kobiety mogą pogodzić obie te role,

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Tylko 17 proc. młodych kobiet planuje swoją karierę. Reszta jest bardziej tradycyjna i mniej koncentruje się na jej rozwoju - mówi w rozmowie z My Company Polska Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska. Jak zaznacza, kobiety mogą pogodzić obie te role, ale trzeba je wciąż w tym uświadamiać.

 

Zdaniem Agnieszki Kłos, polskie firmy muszą wykonać jeszcze wielką pracę, by zmienić podejście kobiet do ich rozwoju. - Z perspektywy Warszawy wydaje się, że wszystkie młode osoby wchodzące na rynek pracy, szczególnie kobiety, są przedsiębiorcze, aktywne i chcą budować karierę. Tak niestety nie jest - komentuje.

Provident przeprowadził w 2018 roku badania, które wykazały, że tylko 17 proc. studentek planuje swoją karierę. Pozostałe mają inne podejście - głównie chcą zakładać rodzinę i nawet jeśli myślą o pracy, to bardziej w kontekście tego, by nie kolidowała z ich obowiązkami rodzinnymi.

- Trzeba pokazać studentkom, że nie jest wybór "albo-albo", tylko można pogodzić te dwie role - dodaje Agnieszka Kłos.

Przykładem może być firma Provident. - Jestem dumna z sytuacji, że w Providencie nie tylko połowa zarządu to kobiety, ale kobietą jest także prezeska, co w branży finansowej nie jest normą - zaznacza.

Jednocześnie Agnieszka Kłos zdradziła, jak należy motywować kobiety do rozwoju. - Firma musi być nastawiona na rozwój kobiet i musi promowac kompetencje, a nie płeć. W Providencie są jasne kryteria zatrudnienia. Wyceniamy stanowisko, a nie osobę. Kiedy na rozmowę przychodzi kandydat, to wybieramy tego, który jest najlepszy - niezależnie od płci, a wynagrodzenie dostosowane jest do stanowiska, a nie do osoby - powiedziała w rozmowie z My Company Polska.

Ponadto ważna rolę odgrywa przykład "z góry". - Kobiety widzą, że na wyższych stanowiskach są kobiety, więc mają do czego aspirować - dodała.

ZOBACZ ZAPIS CAŁEJ ROZMOWY, KTÓRA ODBYŁA SIĘ PODCZAS EUROPEJSKIEGO KONGRESU FINANSOWEGO:

 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ