Wydanie 10/2023 (97) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 10/2023 (97)

Data publikacji: 29.09.2023

30 najbardziej kreatywnych w biznesie i nie tylko

Czy kreatwyności można się nauczyć? To jedna z naturalnych cech naszego mózgu. Trzeba ją tylko umiejętnie wydobyć. Jak? Podglądając tych, którzy patrzą na świat w wyjątkowy sposób. Oto oni, wybrani przez „My Company Polska”.

Kuba Dobroszek

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 10/2023 (97)

107

Moja firma

Nie chcemy byle jakiego systemu kaucyjnego

Żeby system kaucyjny był efektywny i sprawnie działający, musi być zrozumiały i dostępny dla konsumenta. Wszyscy tego oczekują – mówi Anna Sapota, wiceprezes ds. public affairs dla Europy Północno-Wschodniej w Grupie TOMRA.

108

Moja firma

Postawić cyfrowe mury obronne

„Walka z hakerami jest jak walka z hydrą – w miejsce jednej ściętej głowy odrastają trzy kolejne”. „To już ten moment, w którym musimy bić na alarm”. „Rozwój technologii sprawił, że każdy może zostać cyberprzestępcą”. To tylko kilka cytatów z wywiadów z ekspertami od cyberbezpieczeństwa, jakie przeprowadziliśmy w ostatnich miesiącach. Choć o tym temacie mówi się coraz więcej, nie mamy poczucia, że jest bezpieczniej.

111

Moja firma

Czy jesteśmy wystarczająco czujni w sieci

Minimaliści, Zaradni, Pragmatycy, Ryzykanci – jako internauta prawdopodobnie należysz do jednej z tych grup. Warto się zastanowić, do której, ponieważ od tego może zależeć twoje bezpieczeństwo w sieci.

112

Moja firma

Cyberatak jak Netflix

Gdzieś po drugiej stronie globu siedzi przestępca, który za kilka dolarów może wykupić usługę cyberataku na twoją firmę, wykraść jej dane albo sparaliżować jej działalność. Tak działa Cybercrime-as-a-Service. I jest coraz tańszy i coraz bardziej dostępny.

116

Moja firma

Nie tylko gaszenie pożarów

Przestępcy mogą mieć techniczne zaplecze na pstryknięcie palcem, w przeróżnych modelach. Powiem wprost: obecnie, by zostać hakerem, wystarczy mieć pieniądze – przekonuje Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.

122

Marka Godna Zaufania

5 filarów dobrej reputacji

Nie musisz być globalną korporacją, by stracić wizerunek w oczach klientów przez głupie błędy. Oto pięć fundamentów, na których powinieneś zbudować prawdziwą markę godną zaufania.

126

Fajrant

Szczękościsk patriotyczny

Pomnik Polskich Przedsiębiorców – z podtytułem – Twórców Siły Państwa i Bogactwa Narodu to inicjatywa Adama Abramowicza, Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jak monument ten powinien wyglądać?

130

Fajrant

Luksus bez etykietki

„Nie ma ucieczki przed logo, jak tylko w inne logo” – to parafraza słynnego powiedzenia Witolda Gombrowicza. Dobrze ono opisuje zarówno socjologiczne współzależności, jak i niezwykłą siłę współczesnych marek.

134

Fajrant

Wojny biznesowe

Czasami jest tak, że siła pięści wygrywa z siłą argumentów. Czy podobnie stanie się w przypadku ewentualnej walki Elona Muska z Markiem Zuckerbergiem? Jedno jest pewne – jeśli pojedynek wyjdzie poza potyczki słowne zainteresowanych, będziemy mieli do czynienia z jednym z największych w historii wydarzeń okołosportowych.

136

Fajrant

Przedsiębiorcy–fighterzy

– Sami mówią, że po serii treningów budzą się w nich pokłady kreatywności albo znajdują nowe rozwiązania dla problemów w swoich biznesach czy działaniach. Walka i poprawa sylwetki przynosi też wzrost pewności siebie. Taka walka daje im kopa do przodu – mówi Julian Szumowski, założyciel największej organizacji boksu białych kołnierzyków w Polsce, Biznes Boxing Polska.

138

Fajrant

Gang Wałachowskich, czyli napad na jubilera przy Domu Partii

Gang braci Wałachowskich dokonał jednego z najbardziej zuchwałych rabunków w powojennej Warszawie. Z położonego tuż przy gmachu KC PZPR sklepu jubilera skradł biżuterię o wartości ćwierć miliona złotych. Złodzieje utrzymywali, że… walczą z komuną i kontynuują tradycję AK.

142

Fajrant

Kaznodzieje telesprzedaży

„Wydajemy wojnę waszej słoninie!” – krzyczała Wanna Marchi, włoska królowa telesprzedaży, oferując odchudzające kremy z alg. Przy tym rzucała na wizji wielkimi połciami tłuszczu. Obrzydliwe? Ale działało! Na tyle, że Wanna postanowiła zbudować wielkie finansowe imperium. W przedsięwzięciu uczestniczyli: córka, camorra, podejrzani arystokraci i brazylijski szarlatan.

144

Pochwała rzemiosła

W październiku jedziemy w góry, rozkoszować się złotą jesienią, inwestujemy w dobre rzemiosło: starannie uszytą koszulę, garnitur albo… kilim w nowoczesnym wydaniu.

147

Moja firma

E-commerce recovery, czyli ponad 200 proc. wyższe przychody w e-sklepie

Prowadzenie e-sklepu w branży fashion to nie tylko duży koszt, ale też wymagająca organizacja. Potrzebny jest zaufany partner technologiczny, od którego zależy, jakie efekty osiągnie dany biznes. Co zrobić, by wyniki były zadowalające? Zadbać o e-commerce recovery!

149

Fajrant

Plan na lepsze jutro

Skoro Polacy z zainteresowaniem przyjęli nowoczesne wyroby nikotynowe jako alternatywę dla palenia, to rynek ten trzeba uporządkować, ale w taki sposób, by nie wylać dziecka z kąpielą – przekonuje Roman Jamiołkowski, Head of Lex and Regulatory Engagement w BAT.

150

Fajrant

Efekt skali, czyli oszczędności w motoryzacji

Volkswagen od lat stosuje tę strategię: choć w grupie trzyma kilka marek, to w rzeczywistości poszczególne auta koncernu budowane są z wykorzystaniem tych samych podzespołów. To po prostu kosztuje mniej. Śladami niemieckiej firmy podąża teraz praktycznie cała branża motoryzacyjna, a coraz więcej marek łączy się w ogromne, międzynarodowe koncerny.

153

W biznesie

ORLEN buduje bezpieczeństwo w regionie

Dotychczasowe kryzysy branży energetycznej były zwykle efektem nierównowagi podaży i popytu. Dziś ta układanka bardzo się skomplikowała, a wyzwania są znacznie większe. Dlatego potrzebujemy silnego koncernu multienergetycznego.

154

Patronaty

Poprawa więzi społecznych ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej

Czy przyszłość Polski zależy od jakości relacji pomiędzy kobietami i mężczyznami? Podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu, przedstawiciele świata nauki i biznesu dyskutowali o efektywnych strategiach walki ze stereotypami, budowaniu zaufania oraz zwiększaniu kapitału społecznego w Polsce.

159

Fajrant

Poza biznesem. Marek Uziel

To prawdopodobnie pierwszy raz, kiedy na naszych łamach pojawia się osoba, która oglądała na żywo koncert zespołu Pink Floyd w oryginalnym składzie. Poznajcie Marka, współtwórcę Visual Tech-Lab.

160

Fajrant

Szminka na kubku

Dziś wystarczy wejść do byle warszawskiej piekarni, żeby doświadczyć przemiłej, wręcz radosnej obsługi, z której na pewno byłby dumny subiekt Rzecki z „Lalki”. Nie mówiąc o sklepach wędliniarskich „Kiszeczka”. Skąd zatem biorą się niemili sprzedawcy?