Redakcja My Company Polska poleca książki o biznesie i nie tylko

książki
Sprawdź literackie propozycje redakcji dla czytelników. / Fot. Shutterstock.
W kąciku literackim My Company Polska tym razem wyróżniamy pozycje o budowaniu zespołu, skutecznej sprzedaży, umiejętności odpuszczania i tworzeniu kultury z tylnego siedzenia.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2023 (97)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Anna Sarnacka-Smith, dr Bradley Smith, Zaangażowany zespół 

MT Biznes

Ludzie są różni. Oczywistość? Dlaczego więc ten fakt umykał przez lata szefom, którzy od swoich pracowników oczekiwali konkretnych i takich samych zachowań? Dlaczego uważali, że wszyscy powinni pracować w takim samym rytmie, czerpać energię z tych samych źródeł, tym samym się motywować, ba! mieć taki sam temperament. Niewielkim usprawiedliwieniem będzie, że nie znali narzędzia DISC D3, o którym piszą Anna Sarnacka-Smith i dr Bradley Smith. Bo przecież o różnicach między ludźmi mówił już Hipokrates, dzieląc ludzi na choleryków, sangwiników, melancholików i flegmatyków. Swoją drogą podział DISC zaskakująco jest do tego starożytnego podobny! Nieważne jak nazwiemy dany typ, ważne, czy będziemy umieli wydobyć z niego to, co najlepsze. Książka „Zaangażowany zespół” daje odpowiedź na pytania: Dlaczego w tym samym środowisku pracy jedni są mocno zaangażowani, a drudzy nie? Skąd się bierze nagły spadek lub wzrost zaangażowania? oraz Jakie kroki możemy podjąć, by zbudować świetny zespół składający się z typów D, I, S, C czy też flegmatyków, sangwiników, melancholików i choleryków?

 

Aleksandra Boćkowska, To wszystko nie robi się samo

Czarne

Po co montażyście wystaw deskorolka? Jakie cechy musi mieć dobry researcher? Co to jest zmarszczenie marszczyciela i czym różni się rekwizyt od kostiumu? Tego wszystkiego dowiemy się z rozmów Aleksandry Boćkowskiej z ludźmi, którzy współtworzą kulturę „z tylnego siedzenia”. Ich nazwiska, ba! nawet nazwy wykonywanych zawodów niewiele nam pewnie powiedzą. Co innego projekty artystyczne, pod którymi mogą się podpisać. Książka pomaga zrozumieć, ile osób i jak wiele czynności potrzeba, by wystawy, książki czy koncerty w ogóle istniały. Niezależnie od skali wydarzenia trzeba znaleźć dlań miejsce, zaprosić gości, wypożyczyć dzieła, rozstawić sprzęt nagłaśniający, wydrukować plakaty, podpisać setki umów i się z nich wywiązać. Umyć podłogę. Dlaczego polecamy książkę dotyczącą kultury w piśmie biznesowym? Bo przy jej lekturze trudno nam było nie dostrzec podobieństw do prowadzenia firmy. I tu, i tu pracuje się zwykle na konkretnym projekcie. I tu, i tu jest frontman, który firmuje rzecz swoim nazwiskiem. I tu, i tu są ludzie na zapleczu, bez których by się to wszystko po prostu nie udało. Lektura obowiązkowa dla każdego szefa!

 

Annie Duke, Odpuść! 

MT Biznes

Każda szkoła biznesu oferuje kurs tworzenia nowych firm, ale niewiele prowadzi kursy zamykania ich we właściwym czasie. Książka wypełnia tę lukę” – to nie my, tak o „Odpuść!” powiedział Richard H. Thaler, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii. I trudno się z nim nie zgodzić. Książka Annie Duke, konsultantki od podejmowania decyzji, założycielki The Alliance for Decision Education (Stowarzyszenie na rzecz edukacji dotyczącej podejmowania decyzji), niegdyś zawodowej pokerzystki jest jak kubeł zimnej (no, może czasem przyjemnie chłodnej) wody. Czytając tę zabawną pozycję, zdajemy sobie sprawę, ile spraw, związków czy interesów powinniśmy dużo, dużo wcześniej zamknąć. Są tu historie założycieli startupów, zawodowych sportowców wspinaczy i artystów, którzy powiedzieli (lub nie powiedzieli) „dość!” wtedy, gdy powinni. Duke porządkuje i wyjaśnia błędy poznawcze, które powstrzymują nas przed wycofaniem się z przedsięwzięć skazanych na niepowodzenie oraz oferuje praktyczne strategie zakończenia we właściwym czasie różnych przedsięwzięć: kariery, małżeństwa, inwestycji.

 

Rafał Błachowski, Porozmawiajmy o sprzedaży 

Błachowski i Partnerzy

Jak się uczyć, to od najlepszych! Jak brać przykład, to z tych, którzy mają największe doświadczenie! Jak rozmawiać, to z tymi, którzy mówią do rzeczy! Z takiego założenia wyszedł Rafał Błachowski, sam doświadczony trener i sprzedawca. I do swojej książki zaprosił 15 ekspertek i ekspertów z ogromnym doświadczeniem w sprzedaży, marketingu, przedsiębiorczości czy komunikacji. Ale „Porozmawiajmy o sprzedaży” to nie tylko inspirujące rozmowy, to także kilkadziesiąt zadań i ćwiczeń, które ty i twój zespół możecie zrobić, by wykorzystać zdobytą wiedzę. Dla kogo jest to pozycja? Oczywiście dla sprzedawców czy pracowników biura obsługi call center. Ale także dla szefów, którzy motywują swój dział handlowy i przedsiębiorców z własną działalnością, którzy marzą o szybkim rozwoju swojej firmy. To bezcenna esencja wiedzy o  tym, jak budować komunikację z klientami. Szczególnie gdy są to tzw. trudni klienci. Rozmówcy Rafała Błachowskiego pokazują, że i z tymi najtrudniejszymi można w końcu ubić interes.

My Company Polska wydanie 10/2023 (97)

Więcej możesz przeczytać w 10/2023 (97) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ