weganizm
zobacz inne tematyDlaczego Polacy wybierają roślinne zamienniki mleka? Nowe perspektywy dla branży restauracyjnej
Najnowsze badanie ujawnia przełomowe zmiany w preferencjach konsumentów kawy w Polsce. Wyniki wskazują, że połowa ankietowanych osób w Polsce preferuje kawę z napojem owsianym, co otwiera nowe możliwości dla sektora gastronomicznego i hotelarskiego. Zmiany w wyborach roślinnych alternatyw dotyczą również posiłków wybieranych na śniadanie.
Wegańska rewolucja nie zwalnia tempa. W ciągu roku rynek urósł o ponad 20 proc.
Globalny rynek produktów wegańskich będzie rósł w perspektywie najbliższych lat w tempie 6,4 proc. rocznie. W Polsce tempo to będzie jeszcze większe - prognozują analitycy.
Iga Czubak: "Nie nawracam ludzi na weganizm. Chcę po prostu odczarować wegańskie jedzenie" [WYWIAD]
Wegańskie jedzenie nie może wzbudzać sceptycyzmu. My dajemy rozwiązanie tym, którzy szukają zdrowej i smacznej alternatywy dla mięsa - mówi Iga Czubak, jedna z bohaterek listy "Innowatorzy 2021" miesięcznika My Company Polska.
Foods Brothers przekonuje Polaków do zamienników mięsa. "Sprzedajemy Mercedesa w cenie Forda"
Założyciele firmy Foods Brothers – Andrzej Kołosowski i Stan McGowan – w 2019 r. wprowadzili na polski rynek roślinne zamienniki mięsa światowych marek, takich jak Linda McCartney's i Beyond Meat oraz do dziś są ich wyłącznym dystrybutorem. Polski startup zapowiada kolejne etapy rozwoju, w tym wprowadzenie nowości produktowych.
Nowy gracz na rynku roślinnych zamienników mięsa. "Realizujemy zobowiązania wobec środowiska"
OneDayMore, jeden z wiodących producentów zdrowej żywności typu musli, owsianki, granole oraz przekąski jest na etapie zaawansowanych prac nad nową linią asortymentową – roślinnych zamienników mięsa na bazie grochu. Produkty z nowej linii w postaci hamburgerów, mielonego, klopsów oraz kiełbasek na rynku zadebiutują jesienią br. Na finiszu jest również inwestycja spółki w nowy zakład produkcyjny.
Europosłanka chce zakazu reklam mięsa. "To zły pomysł, który zaszkodzi rolnikom i gospodarce"
Polska europosłanka Sylwia Spurek zaapelowała na Twitterze, by zakazać reklam mięsa, mleka i jaj. W zaproponowanej przez nią "5 dla branży roślinnej" znalazł się również punkt o powołaniu funduszu promocji weganizmu. Do pomysłu Spurek odniósł się m.in. minister rolnictwa Grzegorz Puda.
Rewolucyjne zmiany w IKEA. "To nie może być luksusem dla nielicznych"
IKEA zapowiedziała, że do 2025 połowę menu oferty restauracyjnej będą stanowić dania bezmięsne. - Wybór zrównoważonej diety nie może być luksusem dla nielicznych. On powinien być częścią życia każdego z nas - uważa Lena Pripp-Kovac, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA.
Kampania "To nie jest stek" ze wsparciem polskich organizacji rolniczych
"To nie jest stek" to kampania zainicjowana przez COPA-COGECA, europejską organizację zrzeszającą rolnicze związki zawodowe i organizacje spółdzielcze. Ma na celu powstrzymanie wykorzystywania nazw mięs do opisywania innych produktów tj. "wegańskie kiełbaski".