mastercard
zobacz inne tematyMałe biznesy po pandemii. Raport Mastercard
Ile małych biznesów przetrwało pandemiczne zamknięcie gospodarki? Sprawdził to Mastercard w globalnym raporcie.
Nadchodzi rewolucja w transakcjach elektronicznych? Polski fintech pracuje nad globalną innowacją
Płatności bezgotówkowe bez pośredników? Taki plan ma Janusz Diemko, były prezes Polskich e-Płatności, First Data i Euronet Polska. Współtworzony przez niego fintech Xelo prowadzi projekt badawczy mający celu zmianę obecnego, mocno skomplikowanego, schematu usług płatniczych. Spółka, finansowana przez fundusze VC, aniołów biznesu i NCBR zapowiada, że ten świat czeka rewolucyjna zmiana.
Już wkrótce długo wyczekiwana funkcjonalność BLIKA. "To przełomowe rozwiązanie na rynku płatności"
Banki już wkrótce udostępnią swoim klientom możliwość płacenia zbliżeniowo BLIKIEM w sklepach stacjonarnych w Polsce i na świecie. Skorzystanie z tej możliwości przez użytkowników bankowych aplikacji mobilnych nie będzie wymagało logowania do aplikacji.
Finansowy gigant wprowadza płatność kryptowalutą bez konieczności przewalutowania
Visa jest kolejną międzynarodową instytucją finansową, która otwiera się na świat kryptowalut. Globalny lider technologii płatniczych rozpoczyna współpracę z Crypto.com. Kartą debetową Visa Crypto będzie można płacić bez konieczności przewalutowania środków z cyfrowej waluty na tradycyjną. Jak przekonują eksperci to kolejny krok do tego, aby już wkrótce kryptowalutą płacić w tradycyjnym sklepie.
Wyrafinowana próba wyłudzenia danych karty kredytowej poprzez OLX. Przestępcy mają nawet live chata
Jeden z użytkowników Facebooka dokładnie opisał próbę wyłudzenia danych karty kredytowej poprzez serwis OLX, z jaką zetknął się w ostatnich dniach. Sądząc po komentarzach pod postem, zdecydowanie nie był to jednostkowy przypadek, dlatego - za zgodą autora - publikujemy oryginalną wiadomość.
Klienci (jeszcze) nie wrócili do centrów handlowych. Najnowszy raport zmian w zachowaniach konsumenckich
Jak wynika z raportu EY „Czy w pandemii centra są handlowe? Analiza obrotów, odwiedzalności i ich wzajemnych zależności w centrach handlowych w Polsce” przygotowanego przy współpracy z Mastercard i Top-Key, pod koniec wakacji odwiedzalność centrów handlowych była na poziomie 87 proc. frekwencji notowanej na początku roku.
Program Polska Bezgotówkowa nie będzie zakończony. Jest porozumienie z Ministerstwem Finansów
30 września br. Minister Finansów oraz przedstawiciele Związku Banków Polskich, organizacji płatniczych – Visa i Mastercard – oraz Fundacji Polska Bezgotówkowa podpisali porozumienie w sprawie współpracy przy upowszechnianiu płatności bezgotówkowych w Polsce.
Nowe oblicze technologii. W Polsce pojawią się pierwsze datkomaty
W dziesięciu miejscach na terenie Polski w ciągu miesiąca pojawi się łącznie dziesięć tzw. datkomatów. To wspólny projekt Mastercard i Caritas Polska.
Prawie milion złotych dla polskich firm. Rusza program akceleracyjny Mastercard
Mastercard ogłosił przekazanie grantu w wysokości 200 tys. USD (ok. 750 tys. zł) na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce. Dzięki tym środkom zorganizowany zostanie program akceleracyjny, a także ogólnopolska kampania edukacyjna dla przedsiębiorców, obejmująca webinaria, wydarzenia stacjonarne i edukację w mediach.
Prezes Polskiego Standardu Płatności: "Polacy, zapomnijcie o kartach płatniczych!" [TYLKO U NAS]
- Z naszych badań wynika, że klient, który na co dzień korzysta z Blika, a musi użyć karty, podchodzi do niej z dużą nieufnością. Takie sytuacje mają miejsce głównie za granicą i powiem panu pół żartem pół serio, że turyści zwykle nie tęsknią za Polską, ale tęsknią za Blikiem - przyznaje w rozmowie z "My Company Polska" Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora Blika.
Badanie Mastercard: po pandemii Polacy wydają pieniądze lokalnie
Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że w czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.