koronawirus
zobacz inne tematyMarketing w dobie pandemii
Pandemia Covid-19 trwale odmieniła oblicze biznesu, rewidując dotychczasowe modele działalności, w tym w zakresie sprzedaży, marketingu i PR. Epidemia to ogromne wyzwanie dla całej gospodarki, jednak to sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest najbardziej narażony na konsekwencje obecnego kryzysu.
Gigant hotelowy ogłasza plan oszczędnościowy. Będą zwolnienia
Grupa Accor, w skład której wchodzą takie sieci jak Novotel, Mercure czy Ibis, ogłosiła plan oszczędnościowy zakładający zwolnienie tysiąca pracowników na całym świecie. Dzięki temu firma ma zaoszczędzić w ciągu najbliższych dwóch lat ponad 200 milionów euro.
Pierwszy polski robot UV-C walczy z koronawirusem
W Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu pracuje pierwszy polski robot UV-C wrocławskiej firmy ControlTec, który w bezpieczny sposób wspomaga dezynfekcję pomieszczeń. Samodzielnie jeździ, omija przeszkody i dezynfekuje - wszystko, by zlikwidować niebezpieczne drobnoustroje.
Startup prosto z kwarantanny. Tiber rusza na podbój polskiego rynku [TYLKO U NAS]
Jedni czytali książki, inni oglądali telewizję. A jeszcze inni stworzyli własny biznes. Tak narodził się Tiber. Jego twórcy chcą odmienić rynek outsourcingu usług.
Kryzys w branży filmowej. "Kino po pandemii nie będzie takie samo" [WYWIAD]
- Frekwencja będzie wzrastać etapami i jest całkowicie uzależniona od nowych, głośnych premier. Bez nich nie da się odbudować wyników - przyznaje w rozmowie z "My Company Polska" Adam Siennica, zastępca redaktora naczelnego naEKRANIE.pl.
IATA: transport lotniczy odbuduje się dopiero w 2024
IATA - Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego - przewiduje, że w przypadku przemysłu lotniczego powrót do statystyk sprzed pandemii zajmie co najmniej cztery lata. Z najnowszych prognoz wynika, że w 2020 roku straty linii lotniczych wyniosą ponad 84 mld dolarów.
Płynność w czasach kryzysu. Twarda lekcja dla przedsiębiorców
Obecny kryzys pokazał, jak ważne jest zachowanie płynności finansowej w obliczu nieprzewidzianych zdarzeń w gospodarce. Oto wnioski z tej brutalnej lekcji.
Badanie Mastercard: po pandemii Polacy wydają pieniądze lokalnie
Z badań przeprowadzonych przez Mastercard wynika, że w czasie pandemii Polacy docenili lokalnych przedsiębiorców i lokalne punkty handlowo-usługowe. Od czasu wprowadzenia obostrzeń związanych z epidemią Covid-19, największe ożywienie najbardziej odczuły piekarnie i sklepy warzywno-owocowe oraz mięsne.
Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych
Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3%), Lidla (12,5%), Carrefoura (11,2%) oraz Kauflandu (11,0%).
Savills IM: Doniesienia o kryzysie w sektorze biurowym są przesadzone
Savills Investment Management (Savills IM), międzynarodowy menedżer inwestycyjny, przewiduje, iż obawy związane z brakiem zapotrzebowania na powierzchnie biurowe po pandemii COVID-19 są przesadzone, a inwestorzy powinni zwracać szczególną uwagę na pojawiające się atrakcyjne oferty cenowe na rynku nieruchomości.
3 pytania do eksperta: Grzegorz Waszkiewicz
Odpowiada Grzegorz Waszkiewicz, członek zarządu Krajowego Biura Obsługi Roszczeń Ubezpieczeniowych, broker ubezpieczeniowy (BezpieczenstwowBiznesie.pl)
Sektor MŚP potrzebuje roku na rekonwalescencję po koronawirusie
Po kilku miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, widać zdecydowanie więcej optymizmu w sektorze MŚP. Na szybką rekonwalescencję branży, jeszcze w tym roku, liczy 18 proc. firm. Najwięcej zapytanych przedsiębiorców – 58 proc. – jest zdania, że optymistyczny scenariusz ziści się w przyszłym roku.
Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką
Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.
Samsung pomaga zwiększyć efektywność linii produkcyjnej w firmie PTAK
Specjaliści z Samsung Electronics Poland Manufacturing (SEPM) przekazali swój know-how firmie PTAK i pomogli zoptymalizować jedną z linii produkcyjnych maseczek medycznych. Pomoc jest bezpłatna i odbywa się w ramach solidarności przemysłu w czasie pandemii.