Jest pandemia, więc wakacje będą pod chmurką

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Pandemia koronawirusa sprawiła, że większość Polaków spędzi tegoroczny urlop w kraju. Po poluzowaniu obostrzeń ruszyły rezerwacje w hotelach i pensjonatach. Alternatywą dla oblężonych ośrodków mogą być wakacje pod namiotem lub w kamperze. Dla ceniących luksus jest glamping.

Ponad 90 proc. Polaków będzie odpoczywać w kraju – wynika z badania firmy Profitroom. Co więcej, koronawirus wbrew przypuszczeniom wcale nie zmienił naszego nastawienia do wypoczynku. Nadal 55 proc. z nas chce nocować w hotelach, a 16 proc. w apartamentach – takie wnioski płyną z badania „Nowe oczekiwania gości hotelowych w czasach COVID-19”. W praktyce może się okazać, że obłożenie w hotelach, pensjonatach czy kwaterach agroturystycznych będzie na tyle wysokie, że chcący wypocząć będą musieli szukać noclegowej alternatywy. 

Taką może stanowić nocleg na kółkach, czyli kamper. Wynajmem i sprzedaż kamperów oferuje na przykład rodzinna firma SuperCamper.pl mieszcząca się w podwarszawskich Łomiankach. Jej założyciele to bracia Bartosz i Wojciech Kałużni. Ich przygoda z caravaningiem zaczęła się w 1992 r. – Nasz tata na bazie starego volkswagena LT31 zbudował kampera i zabrał naszą rodzinę w podróż po Europie Zachodniej. W trzy tygodnie pokonaliśmy ok. 7 tys. km – wspomina Bartosz Kałużny.

Po ukończonych studiach magisterskich na Politechnice Warszawskiej oraz doktoranckich na SGH obaj bracia pracowali w korporacjach. Bartosz w branży handlowej, a Wojciech w technicznej. – W końcu jednak naszedł czas na własny biznes. Branżę kamperów uznaliśmy za rozwojową, bo wzrost rejestracji nowych pojazdów tego typu w naszym kraju w ostatnich latach...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 7/2020 (58)

Więcej możesz przeczytać w 7/2020 (58) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ