greenwashing
zobacz inne tematyNa wojnie z ekościemą
Unia Europejska przyjęła niedawno Green Claims Directive, czyli dyrektywę w sprawie oświadczeń i oznakowań środowiskowych, którymi przedsiębiorcy opisują „zieloność” swoich produktów. Ma to być odpowiedź na coraz większy problem greenwashingu.
Uwaga! Zielona ściema. Greenwashing coraz częściej w strategiach firm
Słowo „ekologia” jest od lat odmieniane przez wszystkie przypadki, jednak nie zawsze oznacza prawdziwe działania. Jak budować zaufanie do marki i unikać zielonej ściemy?
Zielone przedsiębiorstwa są dziś na topie
Zielona transformacja może stanowić dla polskich firm realną przewagę konkurencyjną. My, jako bank, chętnie w tym pomożemy! – mówi Agnieszka Wolska, wiceprezeska Banku BNP Paribas.
Pomaluj mój świat na zielono. Jak stać się zieloną firmą i uniknąć greenwashingu?
Wszyscy chcą dziś być ekologiczni. Także firmy, które nieraz idą na łatwiznę i stosują strategię ekościemy. Ale uwaga! Pozorowanie działań na rzecz środowiska może być łatwo zdemaskowane. A to oznacza dotkliwe straty – i to nie tylko wizerunkowe, ale również finansowe.
Deutsche Bank podejrzany o greenwashing. Coraz większa presja na dyrektora generalnego
Deutsche Bank AG i jego jednostka zarządzania aktywami zostały najechane przez policję, która bez zapowiedzi wtargnęła teren biur we Frankfurcie. To dodatkowo zwiększyło problemy prawne, z jakimi boryka się największy niemiecki pożyczkodawca.
Zielone strony biznesu. Greenwashing czyli Ekościema
Im bardziej klienci dbają o ekologię, tym częściej na swoje sztandary – a dokładnie reklamy – biorą ją duże koncerny. Zielone logo, tekturowe opakowania, akcje sadzenia drzew... Greenwashing ma wiele form, ale cel jest jeden – firma ma uchodzić za przyjazną środowisku.