deloitte
zobacz inne tematyESG to nie mrzonka. Coraz więcej inwestorów stawia na zrównoważone inwestowanie
Niemal sześć na dziesięć firm dokonuje pomiaru wpływu transakcji M&A na profil ESG spółki. Jak wynika z drugiej edycji raportu „2024 ESG in M&A Trends Survey. Rising influence of ESG” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, największą świadomością w kwestii rosnącego wpływu czynników środowiskowych i społecznych na wycenę charakteryzuje się sektor TMT, finansowy oraz dóbr konsumenckich.
SYGNIS wśród 15 najszybciej rozwijających się polskich spółek technologicznych wg rankingu Deloitte
Notowany na NewConnect SYGNIS S.A. po raz kolejny został doceniony w przygotowanym przez niezależny zespół rankingu Deloitte wskazującym najszybciej rozwijające się firmy technologiczne. W rankingu EMEA Fast 500 producent deeptechowego hardware’u uplasował się w top 15 spółek z Polski i jest jedną z jedynie czterech polskich spółek hardware’owych sklasyfikowanych w rankingu.
Oto najważniejsze trendy technologiczne w 2024 roku
Nowe trendy technologiczne pokazują firmom, że w epoce generatywnych narzędzi najważniejsze jest utrzymanie zintegrowanej strategii biznesowej, solidnych podstaw technologicznych oraz kreatywnego zespołu.
Bioróżnorodność. Co to jest i dlaczego warto w nią inwestować
Bioróżnorodność, czyli "biodiversity" to różnorodność wszystkich form życia na ziemi. Spadek bioróżnorodności wynikający z zachłanności gospodarczej może nas kosztować 10 bln dolarów do 2050 roku.
Chętniej eksperymentują niż wdrażają. Co się dzieje z AI w firmach
O rewolucji AI mówi się od dawna, ale w firmach przebiega ona niemrawo. Obecnie 12 proc. europejskich firm planuje wdrażać rozwiązania AI, a prawie jedna trzecia jest na etapie prowadzenia testów w tym zakresie - wynika z badań Deloitte.
Wyścig zbrojeń. Nowe rodzaje cyberatków mogą kosztować banki i fintechy nawet 23 mld dolarów
Rozwój nowych technologii oznacza wzrost liczby wyzwań po stronie cyberbezpieczeństwa. Zgodnie z nowym raportem firmy Deloitte, firmy z branży finansowej stoją przed poważnym wyzwaniem, które może je kosztować kilkadziesiąt miliardów dolarów.
Ile Polacy wydają miesięcznie na produkty cyfrowe?
Niemal co drugi mieszkaniec Polski korzysta z usług platform streamingowych.
Insuretech: firmy ubezpieczniowe inwestują w rozówj technologiczny
Ponad 85 proc. ubezpieczycieli z regionu Europy Środkowej wierzy, że współpraca z branżą insurtech może wesprzeć ich rozwój technologiczny
Anna Kowalewska wzmacnia zespół Deloitte. Zajmie się zieloną transformacją klientów
Anna Kowalewska jako partnerka w zespole Sustainability chce efektywnie wspierać klientów w przyspieszaniu zielonej transformacji.
3/4 firm skupia się na robotyzacji procesów
Od 2018 r. podwoiła się liczba firm wdrażających automatyzację na dużą skalę. Coraz powszechniej obserwowanym wśród przedsiębiorstw trendem jest odchodzenie od automatyzacji poszczególnych zadań na rzecz robotyzacji całych procesów. Wymaga to jednak odpowiednich działań w obszarze strategii oraz inwestycji w infrastrukturę IT.
Połowa pracowników zamierza szukać nowego pracodawcy? Tak wynika z najnowszych analiz
Co drugi pracownik podejmie aktywne działania co do zmiany pracy w ciągu najbliższego półrocza - wynika z najnowszych badań firmy Deloitte.
Coraz gorsze nastroje Polaków. Wojna wpływa na decyzje konsumenckie
Niemal dwie trzecie konsumentów uznaje, że towary i usługi drożeją bardziej niż powinno to wynikać z rosnącej inflacji - wynika z badania firmy Deloitte.
Polski startup Quantee podjął współpracę z Deloitte. Firma wdroży dynamiczną taryfikację w ubezpieczeniach
Firma Deloitte nawiązała strategiczną współpracę z polską firmą z branży insurtech – Quantee. Partnerstwo obejmuje m.in. współpracę we wdrażaniu rozwijanego przez Quantee narzędzia do dynamicznej taryfikacji w ubezpieczeniach.
Mocny wzrost testów klinicznych w Polsce. Branża biofarmaceutyczna rośnie w siłę
W 2021 roku w Polsce przeprowadzono rekordową liczbę ponad 800 badań klinicznych. Za większość z nich odpowiadają jednak firmy zagraniczne - wynika z najnowszego raportu firmy Deloitte.
Inflacja widoczna w świątecznych koszykach. Polacy wydadzą na nie 11 proc. więcej niż rok temu
O 11 proc. wzrośnie przeciętna wartość świątecznych zakupów - wynika z badania firmy Deloitte. Na zakupy wydamy średnio 2129 złotych.
Planować globalnie, działać lokalnie. Raport zrównoważonego rozwoju 2020 Grupy Raben
Grupa Raben zaprezentowała najnowszy raport „Drive do zrównoważonego rozwoju”. W sprawozdaniu za rok 2020 firma pokazuje swój wkład w realizację wybranych celów globalnych ONZ, skupiając się na kwestiach ładu korporacyjnego, wpływu na środowisko, społecznego i ekonomicznego.
Koniec tradycyjnych ofert pracy. Młodzi szukają ogłoszeń głównie w mediach społecznościowych
Ponad 90 proc. polskich studentów przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na kwestie różnorodności. Młodzi ludzie z Europy Środkowej cenią pracę hybrydową i elastyczne godziny pracy - wynika z raportu „First steps into the labour market” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Programy unijne - kto może z nich skorzystać?
Nie złożymy już wniosków na środki z Tarczy 2.0, ale firmy MSP ciągle mogą starać się o finanse z Unii Europejskiej. Pokazujemy, jakie programy są obecnie realizowane i kto może z nich skorzystać.
Polski fintech z dużymi wdrożeniami w bankach. "To dobry czas dla twórców innowacyjnych rozwiązań"
Digital Fingerprints skupia się przede wszystkim na cyberbezpieczeństwie, na zapewnieniu mechanizmów, które ochroni organizację przed fraudem, kradzieżą tożsamości czy phishingiem. Kluczowy jest rozwój sztucznej inteligencji, ponieważ nasze rozwiązania opierają się o machine learning - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Krzysztof Raczyński, CEO Digital Fingerprints.
Luka płacowa to nie mit, a pandemia tylko ją pogłębiła. Jak poprawić sytuację?
Według raportu Global Gender Gap Report 2020 opublikowanego przez World Economic Forum, świat potrzebuje 257 lat, by osiągnąć ekonomiczną równość płci i załatać tzw. lukę płacową. To, że kobiety zarabiają mniej niż mężczyźni na tych samych stanowiskach, jest winą stereotypów i dyskryminujących rozwiązań instytucjonalnych. Jak to zmienić?
Przedsiębiorcy chcą sieci 5G. Zdaniem firm to szansa na uzyskanie przewagi konkurencyjnej
Jak wynika z raportu Global Advanced Wireless Study aż 70 proc. dyrektorów IT i odpowiedzialnych za utrzymanie sieci uważa, że technologie bezprzewodowe zmienią ich branżę. Tym bardziej, że do 2023 roku przewidywana liczba urządzeń sieciowych może osiągnąć nawet 29,3 mld sztuk, co daje prawie cztery urządzenia przypadające na jednego mieszkańca Ziemi.
Mija strach przed ekonomicznymi konsekwencjami pandemii? "Coraz mniej Polaków boi się utraty pracy"
Najnowsza edycja badania Deloitte Global State of the Consumer Tracker pokazuje, że na stabilnym poziomie utrzymuje się ogólny poziom obaw Polaków związanych z pandemią. Opracowany przez firmę doradczą indeks niepokoju w ciągu miesiąca spadł zaledwie o 1 p.p. i obecnie wynosi -1 proc. W Europie bardziej od nas zaniepokojeni są tylko Irlandczycy i Włosi.
Znane marki w odwrocie. Polacy wolą marki własne sieci handlowych
Polacy w wyborze produktów coraz mniej kierują się tym, czy ich marka jest znana - wynika z badania firmy Deloitte. Szczególnie widoczne jest to np. w branży napojów.
Praca zdalna po pandemii. Większość pracowników chce ją utrzymać
Ponad 60 proc. pracowników w Europie i 57 proc. polskich pracowników chce utrzymać pracę zdalną. To nowe dane pochodzące z raportu Deloitte.
Dobra luksusowe sprzedają się świetnie. Przychody największych firm przekroczyły 280 mld dol.
Z rankingu "Global Powers of Luxury Goods" wynika, że rynek marek premium stale rośnie. Do najważniejszych graczy w branży należą LVMH Moet Hennessy-Louis Vuitton SE (Louis Vitton, Marc Jacobs), Kering SA (Gucci, Saint Laurent) oraz L'Oreal Luxe.
Technologia wyznaczy strategiczny kierunek zmian w firmach. Opisujemy najważniejsze trendy
Z tegorocznego raportu firmy doradczej Deloitte „Tech Trends 2021” wyłania się 9 trendów, które będą napędzać rozwój przedsiębiorstw w ciągu najbliższych 2 lat. Przewidują one m.in. połączenie strategii biznesowej i technologicznej, sprawną modernizację systemów głównych i cyfrową transformację łańcuchów dostaw.
Robot vs. człowiek. Automatyzacja w firmach coraz powszechniejsza
W ostatnich latach tempo i powszechność automatyzacji znacznie wzrosły. Wśród firm, które zdecydowały się na takie zmiany, coraz częściej nie jest to po prostu przeprojektowanie dotychczasowego podejścia i robotyzacja wykonywanych zadań, ale przyjęcie całkiem nowej perspektywy i wizji tego, jak zautomatyzowana praca powinna wyglądać.
Rekordowy indeks niepokoju Polaków. Mocne uderzenie w konsumpcję [RAPORT]
Indeks niepokoju, czyli specjalny wskaźnik opracowany przez Deloitte wykazał, że Polska zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu narodów, które najbardziej obawiają się koronawirusa. W najnowszej edycji badania wskaźnik ten wyniósł w Polsce 34 proc.
Raport Transformesi. Nie bądź w tyle, bądź digital
Cyfryzacja pozwoli nam nie tylko zachować dotychczasowych klientów, ale też zyskać nowych. Cyfrowo możemy tworzyć nowe produkty, modele biznesowe, ciąć koszty w procesach. Pierwsze efekty widoczne są bardzo szybko. Przedstawiamy ciekawe przykłady digitalizacji.
Polacy wstrzymują się z wydatkami [RAPORT]
Pandemia oraz stan finansów są dla Polaków najczęstszym powodem obaw i wzrostu opracowanego przez Deloitte indeksu niepokoju. Z najnowszej edycji badania firmy doradczej Global State of the Consumer Tracker wynika, że Polacy ostrożniej planują wydatki.
Fala dezinwestycji. Kiedy ceny aktywów przestaną spadać?
Choć wybuch pandemii koronawirusa spowodował spadek liczby potencjalnych kupujących, zainteresowanych transakcjami, przedsiębiorstwom udało się w ostatnich latach wzrostu zakumulować rekordowe poziomy gotówki, co może mieć interesujący wpływ na rynek fuzji i przejęć w najbliższym czasie - uważają eksperci Deloittte. Mimo to póki co ceny transakcyjne wciąż są niższe od oczekiwanych.
Więcej wydatków na restauracje, mniej na alkohol czy gaz. Zaglądamy w portfele Polaków
Niższe rachunki za gaz i elektryczność, za to większe wydatki na wizyty w restauracjach i podróże. Firma doradcza Deloitte sprawdziła, jak z nadejściem wakacji zmieniła się zawartość koszyków konsumentów w Polsce.
Deloitte: Utrzymanie kontroli i dyskrecja determinują podejmowanie decyzji w firmach rodzinnych
Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Firmy prywatne – wyzwania i możliwości 2020”, czynniki zewnętrzne, takie jak brexit czy też panująca pandemia mają bezpośredni wpływ na decyzje liderów dotyczące pozyskiwania dodatkowego kapitału.
Deloitte: Ponad 60 proc. Polaków odzież sportową kupuje w sklepach stacjonarnych
Polacy na odzież oraz sprzęt sportowy przeznaczają średnio 193 euro rocznie. Jak wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, sześć na dziesięć osób uprawiających sport wydaje te pieniądze przede wszystkim w sklepach stacjonarnych.