Raporty
Planować globalnie, działać lokalnie. Raport zrównoważonego rozwoju 2020 Grupy Raben
Grupa Raben zaprezentowała najnowszy raport „Drive do zrównoważonego rozwoju”. W sprawozdaniu za rok 2020 firma pokazuje swój wkład w realizację wybranych celów globalnych ONZ, skupiając się na kwestiach ładu korporacyjnego, wpływu na środowisko, społecznego i ekonomicznego.
Złote czasy dla polskiego rynku venture capital. W tym roku czekają nas rekordowe transakcje
W ubiegłym roku mieliśmy aż trzy megarundy na łączną kwotę niemal 900 mln zł. Najbliższe miesiące będą stały pod znakiem kolejnych rekordowych transakcji. Te startupy, które przetrwały pandemię wyszły z niej silniejsze, a zwiększone zainteresowanie funduszy zagranicznych polskimi firmami powinno realnie wpłynąć na poziom wycen w tym roku.
Niepokojące dane dla polskich przedsiębiorców. "To najgorszy wynik Polski w historii"
Polska - w raporcie opracowanym przez TMF Group - znalazła się na 10. miejscu na świecie i drugim w Europie wśród państw posiadających najbardziej złożone przepisy regulujące prowadzenie biznesu. To najgorszy wynik naszego kraju, odkąd w 2013 roku po raz pierwszy przygotowano raport. Najtrudniej na świecie prowadzić biznes w Brazylii, a w Europie - we Francji.
Leasing to druga najczęściej wykorzystywana przez małe firmy forma finansowania
Jak wskazuje najnowsza 3. edycja badania „Leasing Index” zrealizowanego przez Santander Leasing, wzrasta poziom wykorzystania leasingu wśród małych firm. Korzystanie z leasingu (obecnie lub w przeszłości) deklaruje w tym roku 49 proc. przedsiębiorstw zatrudniających na stałe do 49 pracowników.
GPW wspiera emitentów w raportowaniu ESG
Giełda Papierów Wartościowych we współpracy z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju opublikowała „Wytyczne do raportowania ESG. Przewodnik dla spółek notowanych na GPW”. Ten dokument ma wesprzeć emitentów w procesie raportowania danych niefinansowych zgodnych z oczekiwaniami inwestorów. GPW jest jedną z 56 giełd na świecie, które opublikowały przewodniki o raportowaniu czynników ESG.
Raport e-commerce. Jak w czasach gigantycznej konkurencji przyciągnąć klienta
Popularność zakupów przez internet – mimo ponownego otwarcia handlu – nie spada. Teraz przyszedł czas weryfikacji – kto jest w stanie przyciągnąć jeszcze więcej klientów.
Raport e-commerce. Online + Offline = przyszłość
Największą szansę w walce o klienta mają te firmy, które umiejętnie połączą światy online i offline. Jednolita historia zakupowa, zwana omnichannel, krystalizuje się jako najlepsza droga do rozwoju w tej branży.
Jak sprawić, by nasze inwestycje odżyły? Podpowiadamy, w co i kiedy inwestować
Kwiecień 2020 r. był prawdopodobnie najlepszą od dekady okazją do zarobienia pieniędzy na rynku. Odważni to zrobili i w ciągu kilku miesięcy zwiększyli majątek o 50 proc. Inni miesiąc w miesiąc tracą pieniądze przez inflację. Czy da się to zmienić?
Szantaż, sabotaż, podmiana strony. Tak hakerzy atakują przedsiębiorstwa
Uważasz, że ataki hakerskie nie dotyczą twojej firmy? Że „jakoś to będzie”? Takie myślenie może narazić cię na szereg poważnych konsekwencji. Oto pięć przykładów cyberataków, na które narażone są również małe i średnie przedsiębiorstwa.
Szef CERT Orange Polska: "Zamiatanie pod dywan cyberataków zawsze kończy się źle" [WYWIAD]
W większości przypadków niebezpieczeństwem interesujemy się dopiero po ataku, wtedy gdy jest już za późno – mówi Robert Grabowski, szef CERT Orange Polska.
O tym, co e-commerce stracił w wyniku pandemii [KOMENTARZ]
Pandemia przyspieszyła rozwój e-commerce. Branża aż huczy od danych dotyczących tego, kto i ile zyskał, które sektory urosły najbardziej. Ale czy to, co dzieje się teraz, to na pewno tylko łatwy zysk? Jest jedna rzecz, którą pandemia z pewnością zabrała e-handlowi – czas. Jeszcze do niedawna wystarczyło po prostu sprzedawać w sieci, teraz sama obecność w niej to za mało!
Green deal. Duży i mały razem robią biznes
Algorytmy, które analizują pracę kotła, system, który bilansuje energię pochodzącą z wielu rozproszonych instalacji, chatboty wspierające biuro obsługi klienta – polskie startupy coraz śmielej odnajdują się na niełatwym rynku energetycznym. Nie bez pomocy koncernów.
Twoja spółka jest w fazie wzrostu? Myślisz o ekspansji? Aplikuj o środki na rozwój!
Małe i średnie firmy prowadzące działalność innowacyjną i badawczo-rozwojową mogą liczyć na wsparcie funduszy venture capital. Jednym z ciekawszych na rynku jest obecnie NCBR Investment Fund (NIF), który dla firm, będących w fazie wzrostu lub ekspansji, komercjalizujących wyniki prac badawczo-rozwojowych (B+R+I) będzie miał budżet aż 700 mln zł.
Spadły ceny w sieciach handlowych. "Klienci będą robić zakupy głównie w sklepach stacjonarnych"
Mimo rosnącej inflacji, ceny w sieciach handlowych analizowanych w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy® spadły nieznacznie, o 0,04 proc. wobec kwietnia oraz o 4,9 proc. wobec maja 2020 roku. Eksperci ASM Sales Force Agency obserwują silną konkurencję pomiędzy sieciami, zwłaszcza po luzowaniu pandemicznych obostrzeń.
Nie tylko matki! Ojcowie również potrzebują wspierającej kultury organizacyjnej w firmach
Rodzice potrzebują elastyczności i kultury organizacyjnej wspierającej w godzeniu ról życiowych. Z badania przeprowadzonego przez Fundację Rodzic w mieście wynika, że co trzecia mama wskazała wsparcie partnera w opiece nad dzieckiem jako czynnik ułatwiający powrót do pracy. Jednocześnie coraz więcej ojców chce aktywnie uczestniczyć w życiu swoich dzieci.
To jeden z najszybciej rosnących sektorów polskiej gospodarki. Tworzy ponad 350 tys. miejsc pracy
Z najnowszego raportu "ABSL Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2021" wynika, że tylko w 2020 r., w czasie pandemii w centrach usług biznesowych stworzonych zostało łącznie 13 500 nowych miejsc pracy. Udział sektora w PKB Polski jest szacowany na poziomie 3,5 proc. a wartość eksportu usług na poziomie 22,9 mld dol.
To najpopularniejsi influencerzy w Polsce. Biznesowo zanotowali poważne wzrosty
Robert Lewandowski, Wersow i Friz to najpopularniejsi influencerzy w Polsce - wynika z raportu przygotowanego przez SeeBlogers i InfluTool. "Rynek urósł, stał się dojrzalszy i jeszcze bardziej konkurencyjny" - piszą autorzy rankingu.
Raport: Skąd pieniądze dla startupów. Jak zdobyć pieniądze i nie stracić firmy
Rozwijasz startup? Potrzebujesz pieniędzy? Sprawdź, jak możesz je pozyskać. I przy okazji nie stracić firmy.
Jak często zgłaszamy nieprawidłowości w miejscu pracy? "Potrzeba rozwiązań zapewniających poufność"
Blisko 69 proc. pracowników przedsiębiorstw sektora prywatnego obawia się informowania swoich pracodawców o nieprawidłowościach w organizacji z uwagi na następujące po nich konsekwencje służbowe – wynika z badania ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego na zlecenie polskiej spółki informatycznej braf.tech.
Koniec tradycyjnych ofert pracy. Młodzi szukają ogłoszeń głównie w mediach społecznościowych
Ponad 90 proc. polskich studentów przy wyborze pracodawcy zwraca uwagę na kwestie różnorodności. Młodzi ludzie z Europy Środkowej cenią pracę hybrydową i elastyczne godziny pracy - wynika z raportu „First steps into the labour market” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte.
Najbardziej zadłużony Polak musi spłacić ponad 75 mln zł. Spadła za to liczba dłużników
Polacy mają niemal taką samą kwotę zaległości po roku pandemii jak na jej starcie. Wartość nieopłaconych w terminie bieżących rachunków, alimentów czy kosztów sądowych oraz rat kredytów wynosi po I kw. 2021 r. prawie 80 mld zł. Liczba niesolidnych dłużników spadła o ponad 90 tys., do 2,74 mln osób – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor oraz BIK.
Konsumenci są dziś znacznie bardziej zagrożeni niż kiedyś z powodu podrobionych produktów
Blisko 7 proc. towarów importowanych do Unii Europejskiej - o wartości 121 mld dol. - to towary podrobione. Podrabiane produkty mogą stwarzać poważne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa.
Ile jest wart rynek podrabianych ubrań? "Sądy nie kierują się pobudkami nacjonalistycznymi"
Europejczycy wydają krocie na ubrania – tylko w 2020 do krajów Wspólnoty zaimportowano tekstylia o wartości 69 mld euro. Krawcami dla mieszkańców Starego Kontynentu są głównie Chińczycy. Co trzeci ciuch, lądujący w szafie europejczyka, uszyty został w Państwie Środka.
Połowa polskich firm nie bierze pod uwagę potrzeb klientów przy transformacji cyfrowej
49 proc. polskich przedsiębiorstw nie uważa, że analiza perspektywy klientów jest krokiem, od którego należy zacząć transformację cyfrową - pokazują badania przeprowadzone przez Kantar na zlecenie Future.Company.
Raport: Skąd pieniądze dla startupów. Jak znaleźć pieniądze na rozwój?
Pandemia nie uderzyła w startupy. Wręcz przeciwnie – w 2020 r. rynek został niemal zalany pieniędzmi od funduszy inwestycyjnych i państwa. Czy, a jeśli tak, to kiedy w Polsce wyrośnie nowa Dolina Krzemowa?
Badanie inFakt: niemal 9 na 10 przedsiębiorców spodziewa się strat w wyniku Polskiego Ładu
Aż 87 proc. przedsiębiorców deklaruje, że zmiany zapowiadane w Polskim Ładzie będą dla ich firm niekorzystne – wynika z badania firmy inFakt. Zmiana składki ZUS spowoduje wzrost kosztów w zakresie składki zdrowotnej u 85 proc. badanych.
Raport Ekspansja polskich firm. Ekspansja zagraniczna przez internet
Kiedy jedni zamykali fabryki, inni stawiali serwery. Polskie serwisy internetowe i producenci technologii przywitali pandemię najczęściej z radością. Dziś rozwijają się globalnie.
Raport Zielony Ład. Polska droga do wodoru
Budowa farm morskich na Bałtyku oznaczać będzie nie tylko ekstradostawy niedrogiej energii z odnawialnych źródeł. To też szansa na wykorzystanie nadwyżek taniej i czystej energii do produkcji wodoru i rozwoju gospodarki wodorowej, która będzie jednym z filarów naszej transformacji energetycznej.
Tak trzymaj! Jak dbać o efektywność kosztową w firmie?
Większa płynność i niskie koszty stałe – to dwie podstawowe lekcje, które odrobili polscy przedsiębiorcy przy okazji kryzysu. Jak zachować efektywność kosztową w firmie?
Raport elektromobilność. Zanim kupisz, zastanów się, czy nie lepiej wziąć w leasing
W 2020 r. przeszło połowa zarejestrowanych w Polsce nowych aut na prąd została pozyskana za pośrednictwem firm leasingowych. Głównym odbiorcą nowych samochodów są firmy, które rejestrują ponad 70 proc. wszystkich kupowanych u nas nowych aut, w tym i tych elektrycznych.
Raport cyberbezpieczeństwo. Chmura, czyli dane w bezpiecznym miejscu
Wiele małych firm nadal korzysta jedynie z komputerów ustawionych w biurze. Niestety, takie rozwiązanie nie zapewnia bezpieczeństwa przechowywanych na nich informacji. Nawet, jeśli – co przecież nie jest regułą – dobrze zabezpieczymy sieć i pamiętamy o tym, by tworzyć kopie zapasowe. Dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z chmury.
Jak pandemia wpłynęła na konsumenta? "Większą uwagę zwracamy, czy marki działają odpowiedzialnie"
Zespół badaczy Havas Intelligence (Havas Media Group) w szóstej fali badania Koronabus podsumowuje zmiany nawyków konsumenckich i zwyczajów zakupowych Polaków po roku od ogłoszenia pandemii, a także bada podejście Polaków do szczepień, pandemii, związanych z nią mitów i obaw dotyczących przyszłości.
Pandemia COVID-19 wpłynie na walkę o równość w biznesie? "Shecession" staje się faktem
Kobiety stanowią mniej niż 30 proc. członków Sejmu i Senatu, 15 proc. członków zarządów największych spółek w Polsce, natomiast w połowie zarządów nie ma ani jednej kobiety. Pandemia COVID-19 nie sprzyja poprawie tych proporcji. Jakie zmiany systemowe i kulturowe muszą zajść, by polskie kobiety zyskały równość?
Jak zmieniły się nawyki konsumentów? Coraz chętniej kupujemy w zagranicznych e-sklepach
W 2020 r. już 7 na 10 osób zamówiło produkt przynajmniej raz w sklepie poza granicami swojego macierzystego kraju - wynika z raportu eShopWorld. Transgraniczne zakupy to głównie domena młodych pokoleń, ale okazuje się, że starsi użytkownicy sieci również przekonują się do tej formy zakupów.
Raport: Efektywność kosztowa. Jak to robią najwięksi
Firmy, które dysponują gigantycznymi budżetami na inwestycje, stawiają dzisiaj na poprawę efektywności biznesu. Jedną z największych szans jest rozwój cyfryzacji.