Crowdway przejmuje platformę e-sportową

Tomasz Dauerma,n Paweł Komar i Marcel Rowiński
Tomasz Dauerma,n Paweł Komar i Marcel Rowiński
Crowdway, jeden z największych w Polsce podmiotów na rynku crowdfundingu udziałowego przejął platformę CrowdSport.pl. Firma chce rozwinąć się w obszarze wsparcia finansowania dla e-sportu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Założycielem platformy jest Tomasz Dauerman,  radca prawny, ekspert prawa sportowego. Wraz z przejęciem dołączy on do zespołu Crowdway.

Jak zapowiada Crowdway, przejęcie platformy oznacza otwarcie sięna finansowanie rozwoju producentów sprzętu, oprogramowania czy dostawców usług – projektów, które wykazują nie tylko społecznościowy, ale także inwestycyjny potencjał.

– Dołączenie do Crowdway mec. Dauermana znanego ze współpracy z najbardziej znanymi sportowcami w Polsce to dla nas kolejny krok w kierunku profesjonalizacji i przygotowanie do wyjścia poza granice naszego kraju. Pomimo statusu lidera na rynku cały czas chcemy podwyższać jakość pracy zespołu, a podjęcie współpracy z Tomaszem jest tego najlepszym przykładem – mówi Marcel Rowiński, prezes Crowdway.

Crowdway stawia na e-sport

Tomasz Dauerman to radca prawny z ponad 20-letnim doświadczeniem. Jest prezesem Polskiego Komitetu Sportów Nieolimpijskich, przewodniczącym Komisji Sportu i Turystyki Business Centre Club oraz oficjalnym lobbystą w polskim parlamencie. Ma na swoim koncie ponad 250 publikacji, jest także wykładowcą akademickim.

– Cieszę się z dołączenia do Crowdway. Już wcześniej widziałem w obszarze sportu i rekreacji mocną potrzebę wsparcia projektów w docieraniu do potencjalnych inwestorów. Teraz będę mógł zapewnić takie wsparcie w profesjonalnym wydaniu, razem z zespołem lidera ECF w Polsce – komentuje Tomasz Dauerman. 

– Sport to ogromne emocje, ale też biznes, który potrafi wygenerować zyski i przyciąga inwestorów. W tej chwili na rynku ECF mówimy o finansowaniu społecznościowym do poziomu 1 mln euro, ale już niebawem, dla licencjonowanych platform, te kwoty będą mogły być wyższe. Daje to perspektywę połączenia ciekawych modeli biznesowych z większym dodatkowym kapitałem, czyli jeszcze szybszym budowaniem biznesu. Na świecie największe sukcesy odnoszą produkty, za którymi stoją znane nazwiska i które generują dla uczestników unikatową wartość w postaci emocji. Dziś to jest główny driver, który powoduje, że niektóre firmy odnoszą sukcesy, a inne już nie. Widzimy w tym dużą szansę na polskim rynku, bo jest to ogromny rynek, a emocji nie generuje już tylko Robert Lewandowski. Dużą szansę widzimy w e-sporcie i możliwości działań paneuropejskich, które pojawią się po zmianach przygotowywanych przez regulatora. Chcemy pokazać na naszej platformie, że biznesy sportowe poza rozrywką są w stanie generować zysk dla inwestorów i przy okazji być ciekawe – komentuje Paweł Komar, przewodniczący rady nadzorczej i właściciel platformy Crowdway

– W Crowdway chcemy zapewnić współpracującym z nami emitentom usługi na najwyższym poziomie. Współpraca z ekspertem takim jak Tomasz Dauerman zapewni nam ten poziom wsparcia dla wszystkich projektów sportowych i rekreacyjnych. Tomasz swoim doświadczeniem będzie w stanie pomóc w ocenie potencjału danych inicjatyw – dodaje Marcel Rowiński. 

Crowdway obecnie wspiera kampanie m.in. spółki Intenson – pioniera branży superfoods, czy Golden Eggs Studio, spółki gamingowej  znanej m.in. z projektu “Vatican Gardens”, nazywanej popularnie “symulatorem papieża”. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ