Wieczna młodość

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Jakiś czas temu z lekkim niepokojem skonstatowałem, że podczas oglądania familijnych seriali utożsamiam się z… dziadkami. Ich punkt widzenia wydaje mi się najsensowniejszy, problemy – bliskie, teksty – najzabawniejsze, a działania – jedynie słuszne.

Czyli moja żona ma rację, uważając mnie za osobnika szurniętego, usilnie się postarzającego, w wieku mentalnym znacznie powyżej tego metrykalnego. Trudno. Jeśli nawet nie jestem psychicznie zupełnie stetryczały, to zapewne podświadomie przygotowuję się już na przyjście jesieni życia i stąd mój pociąg do dziadków. Chociaż sam wnuka jeszcze nie mam (tylko niech moja córka nie odbiera tego jako przynaglanie!!!).

Tym samym postępuję wbrew ogólnoświatowemu trendowi, który zaleca zerkanie w drugą stronę – ku młodości. Oczywiście może to być przejaw pewnych zaburzeń psychicznych, jak domniemają moi bliscy, ale może to jednak efekt nonkonformizmu albo chociaż ekscentryzmu – jak wolę myśleć sam. Jakkolwiek by było, postaci seniorów we współczesnej masowej kulturze są przeze mnie ostatnio dość bacznie obserwowane.

I oczywiście – jak można się spodziewać – stary człowiek jest fajny wtedy, kiedy jest młody. W reklamach mamy starszych panów i panie, którzy śmigają na deskach surfingowych, skaczą ze spadochronem albo są seksualnymi maszynami. Na okładkach pism królują ludzie, których wielkim dokonaniem jest to, że nie wyglądają na swoje lata. W mediach społecznościowych rekordy popularności biją filmiki, na których starzy ludzie zachowują się, jakby się ich wiek nie imał – biegają triatlony, tańczą w transie albo zasuwają na deskorolce. Pewną popularność osiągnęła w...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2020 (60)

Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ