UPC Polska wypłaci rekompensaty. Sprawdź, czy przysługuje ci odszkodowanie!

Grafika: Pixabay.com
Grafika: Pixabay.com
Urząd Ochrony Konkurencji i Konkurenta nakazał UPC zmianę praktyk sprzedażowych stosowanych podczas zawierania umów na odległość. Jednocześnie operator zobowiązał się do wprowadzenia zmian w procedurach.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Postępowanie w sprawie UPC Polska wszczęto w grudniu 2018 roku na podstawie skarg konsumentów dotyczących procedur przy zawieraniu lub przedłużaniu umów z firmą. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zakwestionował kilka praktyk stosowanych przez pracowników UPC. Reklamacje dotyczyły m.in. niewspominania przez telefon o możliwości rezygnacji z umowy w ciągu 14 dni, niepotwierdzania zmian dokonanych w umowie, a także braku czasu na zapoznanie się z umową przed podpisaniem w obecności instalatora systemu. UOKiK zdecydował nie tylko o koniecznych rekompensatach - UPC będzie informować o decyzji na swojej stronie internetowej.

O rekompensatę będą mogli ubiegać się klienci, którzy po 25 grudnia 2014 roku zareklamowali praktyki zakwestionowane w decyzji UOKiK. Obecni klienci UPC Polska mogą liczyć m.in. na aktywowanie określonej oferty telefonii mobilnej świadczonej przez UPC Polska, podwyższenie parametrów dostępu do internetu albo korzystanie ze wskazanego kanału sportowego Usługi będą oczywiście darmowe na okres dwóch lub trzech okresów rozliczeniowych.

Z kolei na byłych abonentów firmy czeka odszkodowanie finansowe (20-30 złotych) albo możliwość zawarcia nowej umowy na korzystniejszych warunkach, które będą obowiązywać przez dwa lub trzy miesiące.

- Zawieranie umów przez telefon jest dla wielu osób wygodne, ale niesie ze sobą pewne ryzyka. Z uwagi na charakter tego sposobu komunikacji istotnie ograniczona jest możliwość skutecznego przekazania konsumentowi wszystkich niezbędnych informacji. A to może wiązać się z ryzykiem celowego lub przypadkowego wprowadzenia abonenta w błąd co do treści zawieranej umowy lub też niewłaściwym zrozumieniem jej warunków. Aby możliwość weryfikacji treści umowy nie była fikcją, przedsiębiorca, który proponuje zawieranie umów przez telefon musi po zakończeniu rozmowy przekazać konsumentowi potwierdzenie jej warunków np. e-mailem lub pocztą tradycyjną - przypomina Tomasz Chróstny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

To nie pierwsza w ostatnim czasie niekorzystna decyzja wydana wobec UPC Polska - w zeszłym roku nałożono na firmę karę związaną z podwyżkami abonamentu i wyłączniem kanałów w trakcie trwania umowy.

ZOBACZ RÓWNIEŻ