Triggo kończy emisję akcji. Popyt dwukrotnie przewyższył podaż. Firma otrzyma ponad 6 mln złotych
Triggo, Fot. materiały prasoweW zakończonej ofercie publicznej Triggo S.A. - spółki, która opracowała innowacyjny w skali globalnej i opatentowany na praktycznie całym świecie pojazd elektryczny będący unikatową odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, złożono zapisy na akcje o wartości 11,6 mln złotych, co przewyższa o 84 proc. oferowane 45,5 tys. sztuk akcji o wartości 6,3 mln zł brutto. Oznacza to, że łączna wycena firmy przekracza 215 mln złotych.
Środki posłużą realizacji produkcji pilotażowej, uzyskaniu homologacji europejskiej oraz prac nad wdrożeniem produkcji seryjnej. Triggo planuje debiut na NewConnect w ciąg najbliższych miesięcy. Koordynatorem Oferty publicznej akcji był Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska.
Triggo ruszył z produkcją pojazdów w Kutnie
Triggo. Emisja akcji
7 maja Zarząd Triggo podjął uchwałę o przydziale 45,5 Akcji Serii C7 oferowanych w ramach Oferty Publicznej.
W transzy inwestorów indywidualnych (Małych Inwestorów) objęto 20 tys. szt. akcji (przy poziomie redukcji zapisów rzędu 24,57 proc.), w transzy Dużych Inwestorów objęto 25 tys. akcji.
- Z sukcesem uplasowaliśmy wszystkie oferowane akcje w ofercie publicznej, będącej ostatnim etapem przed naszym debiutem na rynku NewConnect. Niezwykle cieszy nas duże zainteresowanie, jakim cieszyła się nasza oferta. To wskazuje na zaufanie rynku do Triggo, jako rewolucyjnego w skali globalnej produktu, do naszego modelu biznesowego i do zespołu, który go z pełnym oddaniem wdraża. Dziękujemy za zaufanie, a sukces emisji z pewnością podziała na nas jako dodatkowy motywator. Pozyskane środki pozwolą zrealizować kluczowe zadania zmierzające do wdrożenia seryjnej produkcji - przybliżając nas do celu, jakim jest uczynienie z Triggo polskiego hitu eksportowego w skali globalnej - mówi Rafał Budweil, prezes zarządu
Triggo. Plany na przyszłość
Spółka w latach 2021-22 zakłada przeprowadzenie pilotaży w Europie, krajach azjatyckich oraz w Wielkiej Brytanii. Ich celem będzie sprawdzenie konstrukcji Triggo w warunkach realnej eksploatacji oraz prezentacja pojazdu szerokiej międzynarodowej publiczności. Pilotaże pomogą w realizacji pierwszego filaru komercjalizacji - sprzedaży pojazdów do flot Mobility-as-a-Service.
- Naszym kluczowym celem operacyjnym na najbliższe kwartały jest realizacji produkcji pojazdów serii pilotażowej oraz wdrożenie programu pilotażowego, prowadzonego wspólnie z partnerami flotowymi, zwłaszcza z branży Mobility-as-a-Service. Chcemy go realizować na rynkach europejskich, w Wielkiej Brytanii oraz w Singapurze. Ich celem będzie testowanie pojazdów w warunkach realnej eksploatacji przez zainteresowane pojazdem podmioty oraz przedstawienie Triggo szerokiej publiczności poprzez akcje medialno-promocyjne mające na celu wspomóc proces komercjalizacji - dodaje Rafał Budweil.
Oferta publiczna akcji Triiggo. Podsumowanie
Triggo zakończyło Ofertę Publiczną, której przedmiotem było oferowanie do 45 500 akcji zwykłych, na okaziciela, serii C7 i cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 milionów złotych.
- Nasza aktualna wycena, na poziomie zaledwie niecałych 60 milionów dolarów stanowi zaledwie ułamek wycen innych międzynarodowych projektów w branży elektromobilności - w większości nie posiadających produktu i strategii równie atrakcyjnych jak Triggo, bardzo często na dużo wcześniejszym, niż nasz etapie rozwoju i rzadko posiadających ochronę w postaci przyznanych międzynarodowych praw własności inte-lektualnej. Wierzymy zatem, że nasza aktualna wycena jest niezwykle atrakcyjna i niesie potencjał dla dalszego, znaczącego wzrostu w miarę osiągania przez Triggo kolejnych kamieni milowych. Fakt prawie podwójnej nadsubskrybcji naszej emisji zdaje się wskazywać, że rynek kapitałowy w znacznej mierze po-dziela to przekonanie - uzupełnia prezes zarządu.
Zapisy przyjmował Koordynator Oferty Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska w okresie od 27 kwietnia do 5 maja włącznie. Intencją zarządu Triggo jest wprowadzenie wszystkich akcji do obrotu na rynku NewConnect. Główny cel emisyjny dotyczy wydatków (do 3,4 mln zł) na produkcję pilotażową. Drugim (do 1,5 mln zł) jest zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5. Opracowanie wersji L5 poza rynkami europejskimi pozwoli także na użytkowanie Triggo w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA. Trzecim celem emisyjnym w wys. do 1 mln zł jest przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne wyspecjalizowanych podwykonawców, lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.
- Głównymi odbiorcami pojazdów Triggo będą operatorzy platform usług automatycznego wynajmu środków transportu w ramach szeroko pojętego rynku Mobility-as-a-Service (MaaS) oraz operatorzy profesjonalnych flot pojazdów. W nieco dalszej perspektywie drugim, niezwykle lukratywnym źródłem wysokiej jakości, powtarzalnych przychodów będzie świadczenie usług Mobility-on-Demand w obrębie własnych platform zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych komercyjnie metropoliach. Ponadto, jako właściciel praw niematerialnych do produktu, będziemy udzielać licencji na wdrażanie produkcyjne i sprzedaż swoich produktów - szczególnie na odległych i trudnych do bezpośredniego zaadresowania rynkach. Opłaty licencyjne stanowią trzecie główne źródło przychodu naszej spółki – wyjaśnia Rafał Budweil.
Rynki działalności
Według szacunków EV-volumes.com, sprzedaż samochodów elektrycznych (BEV+PHEV) na świecie w 2020 roku wyniosła 3,2 mln szt. (wobec 2,7 mln szt. rok wcześniej), w tym w Europie 1,4 mln szt. (+137 proc. r/r), co oznacza istotną odporność na spowolnienie obecne na rynku motoryzacyjnym spowodowane COVID-19. Z kolei wg raportu IDTechEX, rynek elektrycznych mikrosamochodów MEV (kwadrycykle lub samochody segmentu A-sub) może osiągnąć w 2025 roku ponad 25 mld EUR. Z kolei prognozy rynkowe firmy Frost & Sullivan wskazują że sprzedaż MEV osiągnie w 2030 r. poziom 1,8 mln sztuk. Dla porównania, ponad 1,7 mln sztuk sięgnęła łączna sprzedaż pojazdów BEV+PHEV w Europie i USA w 2020 r.
Według danych Berg Insight AB liczba osób korzystających z usług carsharingowych na świecie w 2018 r. wyniosła ok. 50,4 mln użytkowników. Według szacunków, w 2023 roku liczba użytkowników ma osiągnąć blisko 227 mln osób, co daje średnioroczne tempo wzrostu bazy użytkowników na poziomie 35 proc.. Z kolei Frost&Sulilvan ocenia, że liczba pojazdów wykorzystywanych we flotach carsharingowych wzrośnie z 300 tys. szt. w 2018 r. do 1,1 mln szt. w 2030 r., co wskazuje na średnioroczny wzrost o dynamice 31 proc. r/r. Według wyliczeń ośrodka Brand Essence Market Research całkowita wartość rynku car-sharing w skali globalnej na koniec 2018 r. wyniosła ok. 5,4 mld USD. Do końca 2025 r. branża ma wzrosnąć do blisko 11 mld USD.