Święty graal callcentre

Michał Chodakowski Whisper SBS AI
Michał Chodakowski, SBS, fot. archiwum prywatne.
Whisper to flagowy produkt kierowanej przez Michała Chodakowskiego firmy SBS. Oparta na sztucznej inteligencji technologia wprowadza rewolucję na rynku telemarketingu.

Ta historia zaczyna się na początku lat 80. w centrum obliczeniowym astronomów im. Mikołaja Kopernika. Za oknem resztki szarości stanu wojennego, przesłonięte kolorami gorącego warszawskiego lata. Klimatyzacja nie jest jeszcze powszechnie stosowaną metodą ucieczki od ukropu, jednak w pomieszczeniu, w którym początek ma akcja tej opowieści, system wymiany powietrza działa z pełną mocą. A to za sprawą komputera PDP11 – maszyny zajmującej pomieszczenie o wielkości 150 mkw. 

Nieopodal potężnej jak na owe czasy maszyny stoi biurko, na którym ktoś ustawił mały telewizor i jeden z pierwszych mikrokomputerów – ZX81 firmy Sinclair. Jednak zamiast panów w garniturach z urządzenia korzysta dwóch nastolatków – Michał Chodakowski i jego kolega, którego ojciec pracuje wtedy we wspomnianym centrum przy ul. Bartyckiej. Przyjaciele z podstawówki siedzą na podłodze i zachwycają się komputerem – w tamtych czasach czują się jak na pokładzie promu kosmicznego. Sprzęt ma łącznie 2 kB pamięci operacyjnej. Rolę pamięci masowej odgrywa magnetofon kasetowy. W porównaniu do dzisiejszego smartfona moc ZX81 jest niczym śrubka w lotniskowcu. 

To nie przeszkadza ósmoklasistom dobrze się bawić – za pomocą podręcznika dołączonego do sprzętu koledzy wpisują po angielsku krótkie programy do urządzenia. A potem czekają na to, co się wydarzy. To był Sinclair Basic. Język programowania, który Michał Chodakowski opanował w ramach wakacyjnej przygody. Po dwóch miesiącach wakacji, w uznaniu osiągnięć dwóch nastolatków pracownicy centrum pozwolili im na chwilę przesiąść się na 

PDP-11. W szumie wentylatorów maszyny, obok odpowiedzi na zadane pytania, generuje się przyszłość Michała Chodakowskiego. Bo jego młodzieńcza pasja przerodzi się w zawód. 

Szept sztucznej inteligencji 

Dziś Michał Chodakowski jest prezesem firmy Silver Bullet Solutions, która rozwija systemy wsparcia dla call-centre zgodnie ze sztuczną inteligencją. Niedawno na rynek wyszedł flagowy produkt SBS, czyli AI o nazwie Silver Whisper. Ta ciekawa technologia może zrewolucjonizować rynek telemarketingu. 

Michał Chodakowski wraz z drugim prezesem SBS Krzysztofem Choroszką wyszli z założenia, że jako społeczeństwo zmierzamy w kierunku zdalnego zarządzania naszym życiem. Internetowe zakupy, aplikacje urzędowe czy praca z domu są zapowiedzią dalszej digitalizacji codzienności. A to wpłynie na ofertę dla biznesu. Oprócz dynamicznego rozwoju e-commerce duży skok notują firmy call-centre. Pewne usługi czy produkty już teraz sprzedają głównie telemarketerzy. Kluczowa staje się jakość posprzedażowej obsługi klienta, a to najczęściej załatwia się przez telefon. Dlatego specjaliści SBS i naukowcy z najlepszych uczelni informatycznych w ciągu trzech lat pracowali nad rozwiązaniem AI, które mogłoby wesprzeć konsultantów w ich pracy, a co za tym idzie, zwiększyć wydajność firm korzystających z usługi call-centre. 

...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 6/2023 (93)

Więcej możesz przeczytać w 6/2023 (93) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ