Streaming doszedł do sufitu? Netflix traci klientów, wprowadza zmiany

Streaming zdominował rynek / Fot. Mollie Sivaram,
Streaming zdominował rynek / Fot. Mollie Sivaram, Unsplash.com
Streaming i platformy streamingowe to hit ostatnich kilku lat. Obecnie jednak usługi tego typu tracą klientów, albo pozyskują ich o wiele mniej niż wcześniej. Inwestorzy domagają się dalszego wzrostu, co zmusza platformy takie jak Netflix do wprowadzania zmian w strategii.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Streaming, czy też strumieniowanie, to po prostu udostępnianie treści za pomocą technologii przesyłania strumieniowego. W skrócie, dane są pobierane na komputer czy smartfona tylko tymczasowo - w momencie, gdy oglądamy czy słuchamy danego materiału. Poszczególne treści są nam udostępniane na konkretny czas i nie zapisujemy ich na dysku. 

Sprawdź: Licznik słów

W Polsce działa już kilka platform streamingowych. I tak, streaming oferują Netflix, HBO Max, czy Amazon Prime. To bardzo popularne, duże platformy, z bogatą ofertą filmową. Niedługo do naszego kraju wejdzie również Disney+. 

Oprócz tego mamy w Polsce także inne serwisy streamingowe, takie jak Rakuten, Ipla, czy Player. Jest też platforma Spotify - to także streaming, ale tylko materiałów audio.

Streaming filmów się kończy. Pora na szerszą ofertę

Platformy z filmami muszą sobie dziś radzić na bardzo konkurencyjnym rynku. Doszły do sufitu. Ten, kto miał wykupić dostęp, już to zrobił. Z kolei kiedy pojawia się nowa platforma, musi wprowadzać bardzo atrakcyjne promocje, by przyciągnąć użytkowników - tak, jak zrobiło to ostatnio HBO Max.

Ale firmy takie jak Netflix nie chcą stale polegać na promocjach i przecenach. Jednocześnie zdają sobie sprawę, że filmy - nawet autorskie produkcje z gwiazdami kina - nie wystarczą, aby pozyskiwać nowych klientów. Z tego powodu Netflix przejmuje studia gamingowe.

W ostatnich sześciu miesiącach Netflix przejął trzy studia gamingowe. Ostatni nabytek to studio Boss Fight Entertainment i jak przekonuje Netflix, dzięki temu "przyspieszy zdolność do dostarczania użytkownikom wspaniałych gier, gdziekolwiek chcą w nie grać".

Inspiracje: Gal Gadot

Netflix uważa, że Boss Fight Entertainment ma duże doświadczenie w tworzeniu gier z różnych gatunków. Na razie studio wydało tylko jeden tytuł, niemniej zatrudnia m.in. developerów z Zynga Dallas i Ensemble Studios.

To już trzecia akwizycja Netfliksa związana z grami w ciągu ostatniego pół roku. Wcześniej platforma streamingowa nabyła Night School Studio oraz Next Games. 

Netflix buduje aktualnie bazę gier i będzie chciał z pewnością znacznie rozszerzyć ofertę, stając się platformą nie tylko do filmów, ale i elektronicznej rozrywki w postaci gier. Właśnie to ma wyróżnić platformę na rynku w przyszłości i być drogą do pozyskiwania nowych klientów. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ