Scandit przejął polską spółkę automatyzującą audyt półek sklepowych
fot. freepikW ramach transakcji nabycia aktywów eksperci MarketLab dołączą do zespołu Scandit, żeby wspólnie rozwijać nową ofertę. Wiedza i doświadczenie polskiej firmy w zakresie rozwiązań bazujących na kamerach stacjonarnych, w połączeniu z mobilnym narzędziem ShelfView szwajcarskiego startupu, zapewnią hybrydowe rozwiązanie do analizy półek sklepowych.
Szybkie sprawdzanie cen i dostępności towarów
Z badań przeprowadzonych przez IHL Group wynika, że przez problemy z dostępnością towarów na półkach sklepowych globalny sektor handlu traci rocznie ponad 630 miliardów dolarów. Nowe hybrydowe rozwiązanie zwiększy produktywność pracowników i ułatwi automatyzację czasochłonnych procesów operacyjnych w sklepach. Dzięki powiadomieniom wspieranym przez AI umożliwi także sygnalizację problemów występujących na terenie sklepu i sugerowanie sposobów na poprawienie kluczowych wskaźników wydajności obiektu w czasie zbliżonym do rzeczywistego.
Przyniesie to sprzedawcom szereg korzyści – pozwoli szybko sprawdzać ceny produktów oraz weryfikować dostępność towaru na półce i zgodność ze schematem rozmieszczenia artykułów w sklepie. W ten sposób handlowcy będą mogli optymalizować warunki panujące w sklepach, maksymalizować sprzedaż i zmniejszyć straty przychodów wynikające z braków magazynowych. Ma to ogromne znaczenie, szczególnie w przypadku sklepów spożywczych, które operują dużą liczbą kodów SKU (z ang. Stock Keeping Unit – identyfikator produktu umożliwiający sprawne zarządzanie nim).
Polska technologia napędzi rozwój innowacji na półkach sklepowych
Przejęcie polskiej marki pozwoli wzmocnić rozwiązanie ShelfView firmy Scandit, służące do analizy i zarządzania półkami sklepowymi. Wykorzystuje ono zaawansowane technologie wizji komputerowej, w tym rozpoznawanie obiektów i rozszerzoną rzeczywistość, a także funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. ShelfView zapewnia dokładność alertów na poziomie 99,7%, co ma kluczowe znaczenie dla szybkiego dostarczania wiarygodnych informacji przy szybko zmieniających się warunkach panujących w sklepie.
– Transakcja przejęcia to dla Scandit kamień milowy w rozwoju inteligentnego przechwytywania danych dla branży handlowej. Integrując ShelfView z technologią rozpoznawania półek od MarketLab, bazującą na kamerach stacjonarnych, możemy jeszcze lepiej wspierać sprzedawców w poprawie ogólnej wydajności sklepu, zwiększaniu produktywności ich pracowników, a także optymalizowaniu procesu monetyzacji danych półkowych z partnerami CPG – mówi Samuel Mueller, CEO i współzałożyciel Scandit.
– Cieszymy się, że możemy połączyć siły ze Scandit. Łącząc nasze komplementarne technologie zapewnimy detalistom na całym świecie lepszą widoczność ich półek sklepowych oraz dokładne dane na temat dostępności zapasów. To pozwoli na dostarczenie dodatkowej wartości i zwrotu z inwestycji, a także podniesie poziom doświadczenia klienta – wskazuje Piotr Wardaszko, CEO w MarketLab.
Połączenie mobilnej rejestracji i kamer stacjonarnych pozwoli zaoferować sprzedawcom kompletne, elastyczne i skalowalne rozwiązanie dla każdego formatu sklepu. Umożliwi to bardziej wydajne i opłacalne zarządzanie półkami sklepowymi. Mobilne przechwytywanie danych może być realizowane za pośrednictwem smartfonów lub tabletów. Jest łatwe do wdrożenia przy użyciu już stosowanych urządzeń, dostosowuje się do różnych przestrzeni sprzedażowych i jest skalowalne. Dodanie do niego widoku z kamer stacjonarnych pozwoli przechwytywać dane w sposób ciągły, z wysoką częstotliwością, dzięki czemu możliwy będzie monitoring półek w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Dodatkowo pracownicy uwolnią zasoby czasowe, które będą mogli poświęcić np. na zwiększanie zaangażowania klientów.
Rozwój inteligentnego przechwytywania danych w branży handlowej
Portfolio klientów Scandit obejmuje m.in. osiem z dziesięciu największych amerykańskich sieci handlowych. W połączeniu z bazą istniejących klientów MarketLab czyni to firmę dobrze przygotowaną do dalszego rozwoju i wprowadzania innowacji w branży retail. Przejęcie polskiej firmy otwiera nowe możliwości rynkowe, dostarczając agencjom marketingowo-sprzedażowym (merchandisingowym), a także przedsiębiorstwom z branży konsumenckich towarów pakowanych (Consumer Package Goods, CPG) cennych informacji. Pomogą one zmaksymalizować przychody na bazie większej dostępności towaru na półkach oraz uzgadniania cen, promocji i planogramów z partnerami handlowymi. Scandit widzi w przyszłości potencjał wdrażania kamer stacjonarnych również w sektorach innych niż detal, np. w magazynach, by automatyzować procesy logistyczne.
Przejęcie MarketLab wyznacza nową fazę rozwoju Scandit jako lidera w dziedzinie inteligentnego przechwytywania danych. Transakcję tę poprzedziła runda inwestycyjna Serii D w 2022 roku, w ramach której Scandit pozyskał finansowanie o wartości 150 milionów dolarów. To pozwoliło przyspieszyć prace badawczo-rozwojowe w obszarze sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego (AI/ML), czego efekty można zobaczyć w najnowszych produktach firmy, takich jak ID Validate, ID Bolt, MatrixScan Find i inne.
Sprawdź także: RKKVC inwestuje w startup produkujący drony. Spółka otrzymuje łącznie ponad 100 mln zł
Wskazówki dla startupowca. Jakie zegarki noszą polscy founderzy?
Czy zegarki służą startupowcom do celów biznesowych, tak jak przedstawicielom tradycyjnego biznesu? Zapytaliśmy o to polskich founderów.