Polska Bezgotówkowa także w e-commerce? ”Rynek jest w obszarze naszych zainteresowań” [TYLKO U NAS]

Płatność przez internet
Płatność przez internet, fot. Adobe Stock
Fundacja Polska Bezgotówkowa zamierza rozwijać program rozpowszechniania płatności bezgotówkowych. Jednym z obszarów, w który może wejść, jest np. e – commerce – zadeklarował podczas debaty organizowanej przez My Company Polska Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes fundacji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Program w momencie powstania był dedykowany rynkowi fizycznemu. Koncentrowaliśmy się na rozpowszechnianiu urządzeń w punktach stacjonarnych. Program jednak cały czas ewoluuje – powiedział Zbigniew Wiśniewski.

Przykładowo, z biegiem lat coraz większy nacisk kładziony jest na nowoczesne urządzenia, a nie tylko na tradycyjne terminale, czyli np. terminale oparte na aplikacjach w urządzeniach mobilnych. –  To jest bardzo przyszłościowy obszar w specyficznym rynku, jakim jest realizowanie usług w domu. Bardzo wierzę w to, że takie urządzenia już niebawem będą miały do odegrania ważną rolę na rynku – dodał wiceprezes Fundacji Polska Bezgotówkowa. Oprócz tego program jest modyfikowany pod kątem potrzeb specyficznych branż. Przykładowo, przedsiębiorcy z branży transportowej mogą korzystać z większego limitu terminali w ramach programu.

Polska Bezgotówkowa także w e-commerce

Jak zapewnia wiceprezes Fundacji, program będzie się dalej rozwijał w różnych kierunkach. – Obszar e-commerce jest w sferze naszych zainteresowań – zadeklarował. – Samo objęcie sprzedaży internetowej programem nie zostało jeszcze postanowione, ale zastanawiamy się nad takim kierunkiem rozwoju – dodał.

W tym momencie przedstawiciel Fundacji nie zdradza szczegółów potencjalnego wsparcia sklepów internetowych. Jak zaznaczył, w momencie wybuchu pandemii Polska Bezgotówkowa zaangażowała się w pomoc przedsiębiorcom, którzy nie tylko instalowali terminale w ramach programu, ale także tym, którzy nie korzystali z dofinansowania. – Prowadziliśmy także działania mające wesprzeć sprzedaż przez kanały internetowe. Staraliśmy się pomóc m.in. tym przedsiębiorcom, którzy nie mogli normalnie funkcjonować – dodał. Organizowane były w tym celu specjalne szkolenia i webinaria.

- Uważamy, że płatności bezgotówkowe, niezależnie od kanału sprzedaży, mocno się uzupełniają. Widzimy naturalny proces, w którym konsumenci zaczynający z nich korzystać przy zakupach internetowych, są później bardziej chętni do korzystania z płatności bezgotówkowych w placówkach stacjonarnych – skomentował Zbigniew Wiśniewski. 

Polska Bezgotówkowa: Cel to 450 tys. terminali

Od momentu uruchomienia programu do polskich firm trafiło blisko 375 tys. terminali. Oznacza to, że w całym kraju jest już około miliona terminali z których korzysta 760 tys. firm. Celem Fundacji na ten rok, jak deklaruje Wiśniewski, jest wsparcie w instalacji łącznej liczby 450 tys. terminali. – Jesteśmy przekonani, że jest to do osiągnięcia - powiedział. 

Przypomnijmy, program został przedłużony we wrześniu 2020 r. do 2025 r. dzięki porozumieniu zawartemu między Ministerstwem Finansów, Związkiem Banków Polskich, przedstawicielami organizacji płatniczych i Fundacji Polska Bezgotówkowa.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ