Nike zarobiła 185 mln dolarów na sprzedaży NFT

NFT pozwoliły zarobić / Fot. Materiały producenta
NFT pozwoliły zarobić / Fot. Materiały producenta
Rekordowa kwota to 134 tys. dolarów - tyle zapłacił jeden z klientów za buty NFT Nike.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Niewymienne tokeny (non-fungible token - NFT) to nie tylko modne hasło ostatnich miesięcy. Wiele firm wykorzystało trend na NFT i wprowadziło na rynek własne projekty dla krypto-entuzjastów i traderów. Często do marketingu wykorzystano influencerów i celebrytów, aby wzbudzać zainteresowanie nie tylko w sektorze krypto, ale ogólnie na rynku konsumenckim. Jedną z firm, która świetnie wykorzystała NFT jest Nike.

Nike, jako znany producent obuwia sportowego, wykorzystał NFT do stworzenia serii butów wirtualnych. W tym celu przejął nawet startup RTFKT Studios, który przyspieszył tworzenie odpowiednich projektów cyfrowych. 

Sprawdź: Generator haseł

Startup wykorzystywał już najnowsze silniki gamingowe, NFT, uwierzytelnianie blockchain oraz rozwiązania AR (rzeczywistość rozszerzona), aby tworzyć jedyne w swoim rodzaju wirtualne produkty i doświadczenia. Nike uznało, że chce zaoferować podobne rozwiązania, ale nie ma czasu ani kompetencji, by je stworzyć - to dlatego przejęło RTFKT. 

Nike postawiło na wirtualne sneakersy

Następnie w kwietniu tego roku Nike wprowadziła na rynek kolekcję wirtualnych sneakersów - Cryptokicks, która obejmowała 20 000 NFT. Z raportów branżowych wynika, że jedna sztuka sprzedała się za aż 134 000 dol. 

Przyjęta przez Nike strategia była dość prosta: firma polegała na niedoborze i zaplanowanych eventach, w których wprowadzała odpowiednie części kolekcji. Całość można było sprowadzić do prostych słów: społeczność, status, przynależność do czegoś. 

Nike zdecydowanie zna się na marketingu i jak podaje firma Dunn Analytics, producent butów wypracował na NFT sprzedaż rzędu 185 mln dol. Firma zajmuje też najwyższe miejsca w rankingach marek zarabiających na NFT - w tym gronie znajdziemy jeszcze Dolce & Gabanna, Tiffany, Gucci, Adidas i Budweiser. 

Zobacz: Side Hustle

Warto dodać, że 185 mln dol. ze sprzedaży NFT to niemal nic w porównaniu do tego, ile Nike generuje na sprzedaży swoich tradycyjnych produktów. Roczne przychody firmy to 46,7 mld dol. 

Choć 185 mln dol. to mniej niż 1% rocznych przychodów Nike, jest to i tak bardzo dobry wynik. Zwłaszcza że wolumen transakcji NFT spadł do 800 mln dol. w sierpniu br., kiedy w styczniu było to jeszcze 17 mld dol. Sektor krypto i NFT odnotowuje duże spadki w tym roku, spowodowane głównie inflacją i drożyzną. W takich warunkach inwestorzy uciekają od bardziej ryzykownych aktywów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ