Kampania Re:Generacja: Zobacz przyszłość, zanim będzie za późno

Możemy być Re:Generacją – pod takim hasłem już za moment ruszą obchody Światowego Dnia Środowiska 2024.
Możemy być Re:Generacją – pod takim hasłem już za moment ruszą obchody Światowego Dnia Środowiska 2024. / Fot. mat. pras.
Według danych ONZ, aż 40% lądowej powierzchni Ziemi uległo degradacji. To alarmujące zjawisko jest jednym z kluczowych tematów obchodów Światowego Dnia Środowiska 2024, który odbywa się pod hasłem „Możemy być Re:Generacją”. Celem kampanii jest podkreślenie możliwości rekultywacji gruntów jako skutecznego środka przeciwko degradacji gleby, suszy i pustynnieniu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polska dołączyła do globalnych obchodów, a UNEP/GRID-Warszawa wraz z firmą Screen Network przygotowały wyjątkową kampanię edukacyjną. Dzięki najnowszym osiągnięciom w dziedzinie sztucznej inteligencji, stworzono hiperrealistyczne wizualizacje, które przedstawiają ikonowe budowle polskich miast, takie jak Kościół Mariacki w Krakowie, Pałac Kultury i Nauki w Warszawie czy Spodek w Katowicach, zakopane w piasku i zniszczone przez suszę. Grafiki te, wyświetlane na ekranach DOOH w bezpośrednim sąsiedztwie rzeczywistych budynków, mają na celu ukazać potencjalne skutki zmian klimatycznych.

Susza jest sporym problemem także w Polsce

- Zadaliśmy sobie pytanie jak dotrzeć skutecznie do świadomości osób w przestrzeni miejskiej, które niekoniecznie zdają sobie sprawę z tego z jak wielkim problemem się zmagamy – wyjaśnia Damian Rezner, dyrektor operacyjny Screen Network w rozmowie z My Company Polska. – Susza dotyka także nie tak dalekich regionów Polski. Ostatnio w powiecie skierniewickim doszło do okresowych braków wody, także nieopodal warszawy wprowadzane są zakazy podlewania przydomowych ogródków. Chcemy unaocznić ten problem, a animacje wykreowane przy współpracy AI i grafików mają przypominać, że każdy z nas ma wpływ na tę sytuację poprzez swoje codzienne decyzje – kwituje Rezner i podaje przykłady takich działań: instalacja zbiornika na deszczówkę, zakręcanie wody w kranie podczas mycia zębów czy golenia.

Re:Generacja: Wezwanie do działania

„Chcemy, aby ta kampania była ostrzeżeniem i wezwaniem do działania. Pokazujemy, jak mogą wyglądać znane nam miejsca, jeśli nie podejmiemy odpowiednich działań w celu ochrony naszej planety” – mówi Agnieszka Godlewska, Prezes Screen Network. Podkreśla również, że medium Digital Out-of-Home (DOOH) pozwala na dynamiczne i elastyczne dostosowywanie treści do aktualnej sytuacji, co zwiększa zasięg i widoczność komunikatów, docierając do szerokiej grupy odbiorców w kluczowych lokalizacjach.

Trampolina dla startupów. Kiedy zgłosić swój startup do akceleratora?

Innowacyjność i odpowiedzialność społeczna

„W naszym podejściu do biznesu kładziemy duży nacisk na innowacyjność i odpowiedzialność społeczną. Współpraca z UNEP/GRID-Warszawa jest doskonałym przykładem tego, jak Digital Out of Home może wspierać ważne cele społeczne i środowiskowe” – wyjaśnia Godlewska. Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych, które są strategicznie rozmieszczone w centralnych punktach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, w galeriach handlowych, pocztach i siłowniach w całej Polsce.

Nie chcemy skazywać dzieci na życie w świecie z MadMaxa

Hasła kampanii odwołują się do przyszłych generacji, podkreślając, że nasze działania dziś mają bezpośredni wpływ na przyszłość. „Każdy z nas należy do jakiejś generacji, z którą łączy go współdzielone historyczne doświadczenie i podobne sposoby rozwiązania trudności. Jeśli nie podejmiemy działań, po Generacji Z, może nadejść Generacja S... jak Susza lub P jak Pustynnienie” – przestrzegają twórcy kampanii.

- Jeśli nie chcemy by następne pokolenie funkcjonowało w świecie, który obecnie można zobaczyć w kinach podczas sensów MadMaxa warto abyśmy praktykowali wartości przyświecającej naszej kampanii - mówi naszej redakcji Damian Rezner.

Hydrożele mogą zwalczać suszę? Polska firma pomoże lokalnym gospodarstwom w Afryce i Azji Centralnej

Potrzeba edukacji i pustynnienie

Działania wokół tej kampanii to nie tylko wizualne ostrzeżenie, ale także apel o edukację i zmianę postaw społecznych. Kampania przygotowana przez UNEP/GRID-Warszawa i Screen Network przypomina, że zmiany klimatyczne są realnym zagrożeniem, a nasze działania mogą zdecydować o przyszłości naszej planety.

Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych. Ekrany znajdują się w centralnych punktach największych miast, na dworcach kolejowych, lotniskach, a także w galeriach handlowych, pocztach i siłowniach w całej Polsce

ZOBACZ RÓWNIEŻ