Jak rozwinąć firmę z branży e-commerce? Google i PFR organizują bezpłatne warsztaty.
Program Firmy Jutra powstał w odpowiedzi na potrzeby przedsiębiorców w obszarze cyfryzacji biznesu, którym przyszło zmierzyć się z ograniczeniami wywołanymi pandemią. Z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IPSOS wynika, że ponad 15 tysięcy firm uczestniczących w pierwszej edycji programu rozwinęło się lub utrzymało biznes na podobnym poziomie w trakcie pandemii, a 5 tysięcy dzięki wiedzy zdobytej podczas szkolenia, uruchomiło swoje działania e-commerce.
Handel cyfrowy na polskim rynku od początku pandemii rozwija się na tyle dynamicznie, że do 2030 roku ma szansę przynieść 83 mld zł zysku. Z raportu McKinsey & Company, już do tej pory jego wartość oraz udział w handlu ogółem podwoiła się od 2017 roku i w ubiegłym roku wynosiła 27 mld euro.
Teraz, gdy większość polskich firm osiągnęła już pewien poziom cyfryzacji, przyszedł czas na ich dalszy, profesjonalny rozwój kompetencji cyfrowych. Z myślą o tym powstała druga edycja programu Firmy Jutra skierowana do firm działających w obszarze e-commerce.
- Dzięki inwestycji w cyfryzację przedsiębiorstw i kompetencje cyfrowe kraje mogą lepiej reagować na kryzysy i łagodzić ich wpływ na gospodarkę. Internet dostarczył niezbędnej wiedzy i narzędzi przedsiębiorcom do utrzymania, a nawet rozwoju biznesu podczas pandemii. Teraz nadszedł czas na pomoc w przygotowaniu przedsiębiorców do kolejnych wyzwań - wskazał Łukasz Pietrzak z Google Polska. - W czasie pandemii powstało ponad 15 tysięcy nowych sklepów a 48% małych firm twierdzi, że koszty rozpoczęcia działalności gospodarczej zmniejszyły się znacząco lub drastycznie dzięki narzędziom internetowym. To pokazuje jak bardzo internet pomaga w utrzymaniu lub rozwoju biznesu, nawet - albo zwłaszcza - w trudnych czasach – dodał.
Spośród nadesłanych zgłoszeń do drugiej edycji Firm Jutra zostanie zaproszonych 500 przedsiębiorców. Trwające cztery tygodnie warsztaty mają nauczyć ich m.in. planować rozwój e-commerce, mierzyć efekty działań marketingowych, budować markę w sieci i wychodzić z nią na rynki zagraniczne.
W szkoleniach mogą wziąć udział właściciele e-sklepów lub osoby kierujące działaniami marketingu internetowego w rozwijającym się e-commerce (z wyłączeniem pracowników agencji marketingowych). Uczestnicy powinni już potrafić korzystać z podstawowych narzędzi do analityki internetowej. A warunkiem podstawowym jest możliwość przeznaczenia 5 godzin tygodniowo przez 4 tygodnie na udział w warsztatach.
Ponadto, w trakcie intensywnego programu akceleracyjnego uczestnicy otrzymają:
- 12 spotkań i warsztatów z czołowymi ekspertami z branży;
- konsultacje oraz codzienne wsparcie 8 doradców Google,
- dostęp do społeczności Firm Jutra.
Zgłoszenia do programu można wysyłać do 30 września poprzez formularz na stronie www.firmyjutra.pl.