Jak biznes powinien rozmawiać z nauką? Wywiad z Andrzejem Dybczyńskim

Andrzej Dybczyński
Andrzej Dybczyński, fot. materiały prasowe
Jak przedsiębiorcy powinni mówić do naukowców, żeby ich nie spłoszyć? Po swojemu. Ważne, by biznes opowiadał o swoich problemach, kosztach i zyskach, bo tylko wtedy naukowcy mogą zaproponować efektywny model współpracy - tłumaczy Andrzej Dybczyński, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Naukowcy pracujący w Sieci Badawczej Łukasiewicz są w o tyle lepszej sytuacji, ponieważ nasza organizacja szybciej docenia finansowo ich intelektualne kompetencje. Bardzo zależy mi na tym, żeby naukowcy w Łukasiewiczu byli w przyszłości najlepiej zarabiającymi naukowcami w Polsce - mówi Andrzej Dybczyński.

Z jakimi problemami boryka się dziś polska nauka, przed jakimi wyzwaniami stoi? - Nasi naukowcy obawiają się sytuacji, kiedy kończą projekt, nie mając jeszcze w planach kolejnego. Wchodzą w taki trochę "szary obszar", w którym jeżeli żyjesz z pracy dla biznesu, zaczynasz zastanawiać się nad utrzymaniem swojego zespołu - dodaje prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz.

Zachęcamy do obejrzenia całego wywiadu z Andrzejem Dybczyńskim. Rozmowa odbyła się podczas Innovatorium Łukasiewicza w Poznaniu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ