Indie przetestują polską kolej magnetyczną. Startup Nevomo ma odmienić transport w tamtejszym porcie

Porozumienie zakłada realizację projektu pilotażowego, który sprawdzi, jak technologia kolei magnetycznej może zautomatyzować i usprawnić transport ładunków w ramach istniejącej infrastruktury portowej.
Co to jest MagRail i jak ma działać w porcie?
Projekt pilotażowy zostanie zrealizowany na 750-metrowym odcinku testowym na terenie Deendayal Port Authority, położonego w Kandla w Zatoce Kutch w stanie Gujarat. Będzie to pierwsze tego typu wdrożenie w Indiach, mające na celu pokazanie działania systemu w rzeczywistych warunkach portowych.
Deendayal Port Authority jest jednym z najważniejszych i najbardziej ruchliwych portów w Indiach, strategicznie położonym w celu obsługi północnego obszaru śródlądowego. Odgrywa istotną rolę w ułatwianiu handlu międzynarodowego i pobudzaniu gospodarki morskiej kraju.
Technologia MagRail, opracowana przez Nevomo, umożliwia modernizację istniejących torów kolejowych. Dzięki zastosowaniu silników liniowych pozwala na autonomiczny transport towarów – pojedyncze wagony lub całe składy mogą poruszać się bez potrzeby użycia tradycyjnych lokomotyw.
Głównym celem jest sprawdzenie, czy system ten może:
- Zwiększyć przepustowość i prędkość transportu kontenerów.
- Obniżyć koszty operacyjne.
- Zmniejszyć emisję CO2 poprzez elektryfikację transportu.
Partnerzy o strategicznym znaczeniu współpracy
Porozumienie zostało podpisane przez przedstawicieli wszystkich trzech stron. Podkreślają oni strategiczny wymiar projektu i jego potencjał do transformacji logistyki.
Shri Sushil Kumar Singh, prezes Deendayal Port Authority (DPA), stwierdził: – Współpraca ta stanowi strategiczny krok naprzód w rozwoju infrastruktury portowej, zwiększając przepustowość i wydajność operacyjną w celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania na transport towarów. DP World, jako zaufany partner, odgrywa kluczową rolę w realizacji inicjatywy, która jest zgodna z naszym zobowiązaniem do wzmocnienia infrastruktury logistycznej Indii i zapewnienia płynnego przepływu towarów.
Sultan Ahmed bin Sulayem, prezes grupy i dyrektor generalny DP World, dodał: – W DP World jesteśmy zaangażowani w zabezpieczanie naszych terminali na przyszłość poprzez wdrażanie innowacyjnych technologii, które na nowo definiują sposób transportu ładunków w łańcuchu dostaw. Pilotażowe rozwiązania, takie jak MagRail, są zgodne z naszym dążeniem do zwiększenia szybkości, wydajności i zrównoważonego rozwoju w logistyce. Poprzez skrócenie czasu przejazdu i optymalizację wykorzystania infrastruktury chcemy stworzyć większą wartość dla klientów, wesprzeć władze portu Deendayal w zwiększaniu przepustowości oraz przyczynić się do realizacji szerszych celów Indii w zakresie handlu i poprawy połączeń.
W podobnym tonie wypowiedział się Rizwan Soomar, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający DP World na Bliski Wschód, Afrykę Północną i Półwysep Indyjski: – Wierzymy, że infrastruktura o charakterze transformacyjnym jest wynikiem współpracy i długoterminowego myślenia. Partnerstwo między DP World, władzami portu Deendayal i Nevomo stanowi wyjątkową okazję do ponownego przemyślenia przyszłości transportu towarowego w Indiach. Nasze zaangażowanie wykracza poza poszczególne projekty. Współpracujemy, aby przyspieszyć realizację ambicji Indii dotyczących dalszej ekspansji i integracji ekosystemów logistycznych opartych na portach oraz osiągnięcia neutralności emisyjnej poprzez efektywne wykorzystanie nowoczesnych technologii w rozwiązaniach infrastrukturalnych.
Z kolei Przemek Pączek, prezes zarządu Nevomo, podkreślił: – Jesteśmy dumni, że możemy uczestniczyć w tej innowacyjnej inicjatywie w porcie Deendayal, aby zaprezentować rzeczywisty potencjał MagRail w zakresie zwiększania wydajności, przepustowości i elastyczności transportu towarowego. Współpraca ze światowej klasy organizacjami, takimi jak DP World i Deendayal Port Authority, stanowi znaczący krok w kierunku rozwoju zrównoważonej logistyki w Indiach.
Strategiczne znaczenie dla Indii i przyszłość logistyki
Inicjatywa jest zgodna z rządowymi programami Indii, takimi jak PM Gati Shakti, które mają na celu modernizację krajowej infrastruktury logistycznej. Wdrożenie technologii takich jak MagRail może przyczynić się do budowy szybszych i bardziej ekologicznych połączeń między portami a resztą kraju. Jeśli projekt pilotażowy zakończy się sukcesem, może ustanowić nowe standardy dla logistyki portowej, pokazując, jak nowoczesne technologie mogą zautomatyzować transport na krótkich dystansach i poprawić ogólną wydajność operacyjną.
Trampolina dla startupów. Kiedy zgłosić swój startup do akceleratora?
Przedsiębiorcy to zazwyczaj ludzie pełni pasji. Trzeba ją mieć, jeśli buduje się firmę całkiem od zera. Ale nawet najbardziej zdeterminowani founderzy mogą się zagubić, stracić zapał czy po prostu chcieć przyspieszyć. Napęd może zagwarantować startupowi akcelerator. Wiatru w żagle w programie akceleracyjnym dają szkolenia, mentoring, networking i w wielu przypadkach – zastrzyk solidnej gotówki.