Jak wydać 500 mln dol. i stracić je w jeden miesiąc? Zapytajcie CNN
CNN+ zniknie z rynku / Fot. PCMag.comUsługa będzie dostępna do końca kwietnia. Platforma CNN+ przestanie istnieć zaledwie po miesiącu. Jej szef złożył rezygnację, a setki kolejnych pracowników może stracić pracę.
CNN+ chciało oferować unikalne treści informacyjne i wystartowało 29 marca. Firma liczyła na wysokie, dodatkowe przychody z subskrypcji. Na przygotowanie platformy i jej pierwszych treści spółka wydała podobno nawet 500 mln dol., ale zgodnie z doniesieniami z rynku, udało jej się przyciągać zaledwie 10 000 widzów dziennie.
Sprawdź: Kiedy spadnie inflacja
Oficjalne stanowisko firmy brzmi, że chciała poszukać modelu biznesowego, który można łatwiej utrzymać, i który będzie napędzał dalsze inwestycje w świetne dziennikarstwo i storytelling. Zamysł oczywiście dobry: zamiast polegać na reklamach i partnerstwach, CNN+ miałoby generować w miarę przewidywalne przychody bezpośrednio od widzów.
Platforma okazała się jednak rozczarowaniem i ludzie, jak się okazało, nie chcieli raczej płacić za dostęp do takiej usługi. Rynek jest dziś bardzo zmęczony kolejnymi usługami oferowanymi w abonamencie.
Setki pracowników CNN+ otrzymało wiadomość, że mają 90 dni na znalezienie pracy w innych częściach firmy.
Warto dodać, że obecnie większość największych mediów oferuje usługi subskrypcyjne, ale są one powiązane z artykułami (tzw. paywall) i innymi treściami.
Zobacz: Na czym można zarobić
CNN+ była dostępna za 5,99 dol. miesięcznie, oferowała telewizję na żywo, a także autorskie programy i treści dziennikarskie. Była to mieszanka typowych wiadomości ze świata z treściami rozrywkowymi.