Jak wydać 500 mln dol. i stracić je w jeden miesiąc? Zapytajcie CNN

CNN+ zniknie z rynku / Fot. PCMag.com
CNN+ zniknie z rynku / Fot. PCMag.com
CNN uruchomiło swój serwis streamingowy CNN+ i został on zamknięty po miesiącu. Użytkownicy, którzy wykupili dostęp na rok, otrzymają zwrot środków.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Usługa będzie dostępna do końca kwietnia. Platforma CNN+ przestanie istnieć zaledwie po miesiącu. Jej szef złożył rezygnację, a setki kolejnych pracowników może stracić pracę. 

CNN+ chciało oferować unikalne treści informacyjne i wystartowało 29 marca. Firma liczyła na wysokie, dodatkowe przychody z subskrypcji. Na przygotowanie platformy i jej pierwszych treści spółka wydała podobno nawet 500 mln dol., ale zgodnie z doniesieniami z rynku, udało jej się przyciągać zaledwie 10 000 widzów dziennie. 

Sprawdź: Kiedy spadnie inflacja

Oficjalne stanowisko firmy brzmi, że chciała poszukać modelu biznesowego, który można łatwiej utrzymać, i który będzie napędzał dalsze inwestycje w świetne dziennikarstwo i storytelling. Zamysł oczywiście dobry: zamiast polegać na reklamach i partnerstwach, CNN+ miałoby generować w miarę przewidywalne przychody bezpośrednio od widzów. 

Platforma okazała się jednak rozczarowaniem i ludzie, jak się okazało, nie chcieli raczej płacić za dostęp do takiej usługi. Rynek jest dziś bardzo zmęczony kolejnymi usługami oferowanymi w abonamencie. 

Setki pracowników CNN+ otrzymało wiadomość, że mają 90 dni na znalezienie pracy w innych częściach firmy.

Warto dodać, że obecnie większość największych mediów oferuje usługi subskrypcyjne, ale są one powiązane z artykułami (tzw. paywall) i innymi treściami. 

Zobacz: Na czym można zarobić

CNN+ była dostępna za 5,99 dol. miesięcznie, oferowała telewizję na żywo, a także autorskie programy i treści dziennikarskie. Była to mieszanka typowych wiadomości ze świata z treściami rozrywkowymi. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ