BLIK zmienia zasady gry w płatnościach

Blik z nagrodą Marka Godna Zaufania udowadnia, że może podbić świat.
Blik z nagrodą Marka Godna Zaufania udowadnia, że może podbić świat. / Fot. mat. pras.
W niespełna dekadę BLIK zrewolucjonizował rynek płatności, stając się nieodłącznym elementem codziennego zarządzania finansami.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2024 (109)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zdobył niekwestionowaną popularność wśród milionów użytkowników, którzy doceniają jego wszechstronność oraz niezrównaną wygodę, szybkość i bezpieczeństwo – cechy, które wyznaczają standard nowoczesnych płatności. Jednak oprócz wprowadzania nowych funkcji na polskim rynku BLIK wyrusza na podbój rynków zagranicznych. Swoją ekspansję rozpoczyna od Słowacji i Rumunii, ale to dopiero początek ambitnych planów udostępnienia płatności mobilnych w całej Europie.

Wszędzie tam, gdzie 17 mln użytkowników

Kluczową zaletą BLIKA jest powszechna dostępność – płatności można wykonywać w dowolnym miejscu i czasie. Umożliwia rozliczenia zbliżeniowo, kodem, w sklepach stacjonarnych i internetowych, operacje w bankomatach, a także przelewy na numer telefonu. To prostota obsługi i uniwersalność, które powodują ogromną popularność wśród wszystkich użytkowników niezależnie od ich wieku, miejsca zamieszkania czy zainteresowań.

Kup dzisiaj, zapłać później

Rynek e-commerce w Polsce nadal się rozwija, a według tegorocznego raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” już 87 proc. ankietowanych regularnie kupuje w sieci. Wraz z zakupami online wzrasta popularność płatności odroczonych – zgodnie z danymi CRIF z usług buy now – pay later w pierwszym półroczu br. skorzystało ponad 1,2 mln konsumentów i zaciągnęło ponad 7 mln zł zobowiązań. Natomiast z danych dotyczących zeszłego roku aż 73 proc. klientów sklepów internetowych korzystało z tej metody płatności.

Odpowiedzią na ten trend jest jedna z najnowszych funkcji – BLIK Płacę Później. Obecnie dostępna jest dla klientów VeloBanku i Millennium. Dzięki niej użytkownicy zyskują wygodną możliwość odroczenia płatności za zakupy, co zapewnia większą elastyczność i kontrolę nad wydatkami. Proces transakcji jest prosty, szybki i bezpieczny, a do jego realizacji potrzeba jedynie 6-cyfrowego kodu BLIK. Co ważne, tak jak pozostałe funkcje BLIKA, usługa jest dostępna z poziomu aplikacji bankowej.

Limit kredytowania stanowi aktualnie jedną z wyższych dostępnych kwot na rynku i wynosi do 4 tys. zł. Jest ustalany indywidualnie na podstawie zdolności kredytowej użytkownika podczas pierwszej płatności. Sama aktywacja przebiega błyskawicznie i średnio nie trwa dłużej niż 2 min. Obecnie użytkownicy są zobowiązani do uregulowania zobowiązań wynikających z płatności odroczonej w ciągu 30 dni i nie ponoszą przy tym żadnych dodatkowych kosztów. Niewykluczone, że w niedalekiej przyszłości zostanie wprowadzona możliwość podziału spłaty na raty.

BLIK Płacę Później zyskuje stopniowo na popularności. W pierwszej połowie tego roku średnia kwota transakcji zrealizowanych za jego pomocą wyniosła 315 zł. Dla porównania według danych BIK średnia kwota transakcji w ramach płatności odroczonych innych podmiotów to 183 zł, a 75 proc. zakupów finansowanych w ten sposób nie przekracza 200 zł. BLIK Płacę Później to nie tylko wygoda dla klientów, ale także ogromna korzyść dla merchantów. Dzięki możliwości odroczenia płatności konsumenci chętniej robią zakupy, co zwiększa konwersję i liczbę transakcji. Daje to szansę na pozyskanie większej liczby klientów, którzy mogą teraz realizować zakupy bez konieczności natychmiastowego obciążenia swojego budżetu. W efekcie taka opcja sprzyja wzrostowi lojalności klientów i zwiększeniu obrotów sklepu.

Narzędzie codziennych płatności

BLIK staje się nie tylko narzędziem do codziennych płatności, ale również rozwiązaniem przyszłościowym umożliwiającym wygodne transakcje na całym świecie. Ponadto rosnące zainteresowanie płatnościami bezgotówkowymi oraz rozwój e-commerce napędzają innowacje w tym sektorze, a BLIK doskonale odpowiada na te trendy, umożliwiając wygodne korzystanie z zakupów w każdej formie.

My Company Polska wydanie 10/2024 (109)

Więcej możesz przeczytać w 10/2024 (109) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ