Biznesowe słowo roku 2024

Biznesowe słowo roku
Biznesowe słowo roku / Fot. Shutterstock
Zmienność i transformacja? A może coś mniej oczywistego jak momentum czy odporność+? Wspólnie ze startupowcami, przedsiębiorcami i przedstawicielami venture capital próbujemy być sigmami i wybieramy Biznesowe Słowo roku 2024. Jakie były te minione miesiące?

Sztuczna inteligencja jest creepy”, „Pokolenie  Z nabrało ambicji”, „Warszawa droższa niż Wiedeń”, „Polacy nie chcą płacić wyższych podatków”. Ty tylko kilka nagłówków, jakie w minionych miesiącach pojawiły się na łamach „My Company Polska”.

Rok 2024 był specyficznym rokiem – z mnóstwem wyzwań, ale i szans. Technologiczna rewolucja nabrała rozpędu, społeczne podziały tylko się pogłębiły, a biznes – jak to biznes – musiał radzić sobie z licznymi przeciwnościami. O podsumowanie minionych 12 miesięcy poprosiliśmy przedstawicieli świata biznesu: startupowców, przedsiębiorców, naukowców, innowatorów. Ale będzie to podsumowanie dosyć niestandardowe. Nasi rozmówcy mieli jedno zadanie – wybrać słowo, które ich zdaniem najtrafniej oddaje biznesową rzeczywistość w 2024 r.

To już druga edycja naszej inicjatywy, pierwsza odbyła się dwa lata temu i wzięli w niej udział m.in. Szymon Janiak, Piotr Pisarz, Izabela Franke i Marek Talarczyk. Wśród wskazań znalazły się nie tylko spodziewane słowa – „bezpieczeństwo” czy „krypto” – ale także mniej oczywiste pozycje – „szansa” bądź „antykruchość”, które naszym zdaniem wciąż pozostają wyjątkowo aktualne. – Każda zmiana stwarza nowe możliwości i szanse, które odpowiednio wykorzystane mogą w znacznym stopniu przyczynić się do szybszego zbudowania globalnego biznesu. Jest to szczególnie istotne dla małych przedsiębiorstw, które w szybki sposób mogą dostosowywać się do rynku i adaptować własne modele biznesowe do zachodzących dynamicznie zmian –pisał w uzasadnieniu swojego wyboru Dawid Kuchta, CEO Microamp Solutions.

W tym tekście nie znajdziecie słów, których znaczenie trudno zrozumieć (tak, kapituło Młodzieżowego Słowa Roku, mrugamy do was okiem!). To za to ciekawe spojrzenie na minione miesiące i to z różnych perspektyw, ponieważ tym razem postawiliśmy na spore zróżnicowanie branż, jakie reprezentują nasi rozmówcy.

Autentyczność

Kama Kotowska, trenerka wystąpień publicznych i pitchowania

Długo zastanawiałam się nad słowem, które odda świat biznesu w minionym roku. AI? Zwinność? Innowacja? Personalizacja? Skalowanie? Wellbeing? Każde z nich było na ustach przedsiębiorców: od startupów przez biznesy rodzinne po korporacje. Jednak na to, jak są oni odbierani, jak czytają ich konsumenci, jak ufa im otoczenie, wpływa jedno: autentyczność.

Nie odkryję Ameryki, mówiąc, że zasada „Fake it ‚till you make it” wciąż obowiązuje. Wystarczy wejść na Linkedin i przeczytać trzy pierwsze posty – sukces goni sukces. A – jak powiedziała niezwykle mądra Maria Belka – sukces jest statystyczną anomalią. Zdecydowanie łatwiej więc jest nam uwierzyć i ZAUFAĆ tym, którzy o swojej podróży, o swoim biznesie, o tym jak traktują pracowników, o klientach – mówią szczerze, transparentnie i bez lukru.

Autentyczność więc jest słowem, które powinno stać się Słowem Biznesowym – nie tylko w 2024 r. A już na pewno powinno stać się częścią długoterminowej strategii rozwoju przedsiębiorstw.

Szacunek/działanie (CTA)

Joanna Tynor, CEO DRAGO entertainment

Od zawsze kieruje się tą...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2025 (112)

Więcej możesz przeczytać w 1/2025 (112) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ