Badanie: Do sklepów chodzimy częściej, żeby polować na promocje
Fot. shutterstock.Według raportu firmy technologicznej Proxi.cloud, średnia liczba wizyt Polaków w dyskontach, hipermarketach i supermarketach wzrosła 2023 r. o 15 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Natomiast ruch w placówkach wielkopowierzchniowych był o 1 proc. niższy. O sprawie donosi "Rzeczpospolita".
Polacy polują na promocje
Analiza wizyt niemal 364 tys. konsumentów pokazała, że najchętniej kupujemy w dyskontach, gdzie zakupy robi aż 92 proc. ogółu konsumentów. Zdaniem Michała Rosiaka z Proxi.cloud, konsumentom zależy przede wszystkim na ofertach i promocjach, które pozwalają im zaoszczędzić pieniądze. Dlatego nawet 80 proc. konsumentów poszukuje ofert najlepszych cenowo.
Tutaj wygrywają duże sieci handlowe, które mają szersze możliwości obniżania cen i wprowadzania sporych rabatów na konkretne produkty. Właśnie z tego powodu coraz więcej Polaków zakupy planuje w marketach.
Bardziej odpowiedzialne zakupy
Choć Polacy przeznaczają więcej czasu na zakupy, to jednak kupują bardziej odpowiedzialnie. Z powodu drożyzny kilka razy przemyślą czy potrzebują konkretnego artykułu. Coraz bardziej zwracają uwagę na jakość produktów, a także na to, by ograniczyć marnowanie żywności. W tym celu staramy się kupować mniejsze ilości jednorazowo i zwiększać częstotliwość wizyt w sklepach.
Oferty specjalne przyciągają klientów
Zwiększenie liczby wizyt w sklepach może też być spowodowane coraz większą popularnością ofert specjalnych i promocji organizowanych przez duże sieci handlowe. Jednakże, eksperci przypominają, że klienci powinni zachować zdrowy rozsądek i nie dawać się zwieść niskim cenom, ponieważ w niektórych przypadkach mogą one wpłynąć na jakość i bezpieczeństwo produktów.
5 najlepszych polskich startupów edtech [My Company Polska x Infoshare]