Zalando notuje wzrost przychodów i wzrost liczby klientów. Firma wciąż nierentowna

Zalando
Zalando, fot. Shutterstock
Mimo trudnej sytuacji na rynku, Zalando chwali się wynikami za I kwartał br. Wskaźnik GMV (łączna wartość towarów sprzedanych w serwisie) wyniósł 3,2 mld euro - o prawie 100 mln euro więcej, niż rok temu. Firma podała także informację o spadku liczby klientów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak wynika ze sprawozdania firmy, Zalando w pierwszym kwartale wolumen sprzedaży brutto wzrósł o 2,8 proc., przychody wzrosły o 2,3 proc.

Zalando podaje wyniki za I kwartał

I kwartał dla Zalando był dobry tylko, jeśli chodzi o segment wyprzedażowy. Tu wzrost przychodów w porównaniu do minionego roku wyniósł ponad 100 mln euro. W przypadku "normalnej" działalności operacyjnej - przychody spółki były niższe zarówno w krajach niemieckojęzycznych (DACH - spadek przychodów o 50 mln euro) czy pozostałych krajów Europy (spadek o 60 mln euro).

Skorygowany wskaźnik EBIT wyniósł -0,7 mln euro. Dla porównania, rok wcześniej strata wyniosła prawie 52 mln euro. Firmie udało się poprawić ten wskaźnik dzieki znacznie wyższej rentowności sprzedaży - np. w krajach DACH EBIT wzrósł o 10 mln euro, a strata na poziomie EBIT w pozostałych krajach Europy zmniejszyła się o 30 mln euro. Wyższa rentowność objęła także produkty sprzedawane na wyprzedażach. 

Ogółem w I kwartale br. Zalando zanotowało stratę netto na poziomie 38,5 mln euro. Rok wcześniej wynosiła ona ponad 60 mln euro.

Firma podała także wyniki związane z jej użytkownikami. W ciągu ostatniego roku miała 51,2 mln aktywnych kupujących, rok wcześniej było to 48,8 mln. Zmniejszyła się jednal liczba zamówień - z 58 mln przed rokiem do 56,7 mln. Wyższy jest jednak przeciętny koszyk - jego wartość wzrosła z 56,3 do 57,4 euro.

Nowe technologie w zalando. Będzie ChatGPT

- Naszym celem jest nieustanne inspirowanie klientów poprzez jeszcze bardziej spersonalizowane i angażujące doświadczenia zakupowe. Wierzymy, że innowacje odgrywają kluczową rolę w realizacji tego celu, a Zalando zawsze było wśród liderów postępu technologicznego. Od ostatnich kilku miesięcy testujemy pilotażowe rozwiązania w zakresie dopasowania rozmiaru, które pozwalają naszym klientom zobaczyć, jak niektóre rzeczy, takie jak np. dżinsy, wyglądają na ich wirtualnych awatarach. Ponadto, niedawno ogłosiliśmy wprowadzenie wersji beta asystenta mody opartego o ChatGPT, który umożliwi klientom zadawanie pytań z wykorzystaniem własnych pojęć i słów związanych z modą, co pomoże w bardziej intuicyjnym poruszaniu się po szerokim asortymencie Zalando. Polska, jak i cały region CEE, pozostają jednymi z kluczowych rynków dla Zalando, gdzie chcemy w dalszym ciągu inwestować i wzmacniać współpracę z lokalnymi markami - powiedział Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ