Wyniki konkursu My Company Polska Choice

Wyniki konkursu My Company Polska Choice
17
21 maja, w trakcie Warszawskich Targów Książki, ogłosiliśmy wyniki pierwszej edycji konkursu My Company Polska Choice. Oto zwycięzcy w trzech kategoriach. Autorom i wydawcom gratulujemy!

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kapituła konkursu My Company Polska Choice wybrała zwycięskie książki spośród 48 pozycji. Oceniano je w kategoriach: Ekonomia dla każdego (analiza pod kątem historii, filozofii lub socjologii), Vademecum przedsiębiorcy (książka o charakterze poradnikowym lub edukacyjnym) i Success story (opis sukcesu). Jury przyznało też nagrodę specjalną w wys. 3 tys. zł dla wydawcy książki, która zdobyła najwięcej punktów. 

 

EKONOMIA DLA KAŻDEGO

  1. miejsce

Społeczeństwo zerowych kosztów krańcowych

Jeremy Rifkin

Studio Emka

Jeremy Rifkin stara się przewidzieć, jak na gospodarkę i społeczeństwa wpłynie rozwój internetu, i projektuje wizję świata już nieodległego. Coraz większą rolę będzie w nim odgrywać współdzielenie, zaś wartość wymienna zostanie wyparta przez użytkową. W momencie, gdy coraz większa część aktywności ekonomicznej odbywa się z pominięciem tradycyjnych instytucji (przedsięwzięcia finansowane przez crowdfunding, produkty tworzone w drukarkach 3D itd.) – widać, że kapitalizm musi się skończyć lub przynajmniej radykalnie zmienić. Rifkin na nadchodzące czasy patrzy z optymizmem. Stwierdza, że nadchodzi epoka prosumpcji bazującej na coraz mniejszych kosztach krańcowych – internet rozmywa granice między konsumentem a wytwórcą, co zachęca do etycznego biznesu i „wspólnoty współpracy”.

  1. miejsce

Zwiedzeni przez losowość

Nassim Nicholas Taleb

Kurhaus Publishing

To pierwsza książka amerykańskiego ekonomisty, filozofa i inwestora Nassima Nicholasa Taleba, autora bestsellera „Czarny Łabędź”. Opierając się na wiedzy z zakresu analizy ilościowej oraz własnej erudycji, Taleb zastanawia się, jaką funkcję pełni przypadek w świecie finansów i w naszym życiu, jak staramy się go „oswoić” i jak radzić sobie z losowością rzeczywistości. Pokazuje, że często za sukcesem nie stoją czyjeś szczególne zdolności, zaś porażek czasem ciężko uniknąć, niezależnie od przyjętej strategii. Złożoność świata i jego nieprzewidywalność są bowiem znacznie większe niż zwykliśmy sądzić, a Taleb przekonuje nas do tego niejako w opozycji do teorii ekonomicznych królujących przed kryzysem 2008 r.

  1. miejsce

Pracować inaczej

Frederic Laloux

Studio Emka

Autor prezentuje oryginalną koncepcję rozwoju organizacji, w której zarządzający nią odwołują się do wzorów ewolucji człowieka i budowania jego świadomości – od elementów materialnych po duchowe. Laloux zbadał działanie 12 dużych firm z różnych branż, które opierają się na nowym modelu świadomości człowieka, przekładając go na sposób zarządzania firmą. Powołując się na Kena Wilbera, autora teorii integralnej, Laloux pokazuje, w jaki sposób takie wzorce, jak odwołanie się do pełni człowieczeństwa pracownika, mogą przynieść nadspodziewanie dobre efekty w działaniu przedsiębiorstwa. „Pracować inaczej” jest książką-manifestem dowodzącą, że można prowadzić przedsiębiorstwo, zrywając z hierarchią i systemem nakazowym.

 

VADEMECUM PRZEDSIĘBIORCY

  1. miejsce

Like a Virgin. Czego nie nauczą Cię w szkole biznesu

Richard Branson

Studio Emka

Frajda przez duże F – to zdaniem Richarda Bransona koło zamachowe jego sukcesu. Wskazuje on również, że „zakładanie firmy wymaga mnóstwa ciężkiej pracy”. Tyle że ten wysiłek powinien... „sprawiać przyjemność”. I właśnie tak zaskakujących zestawień można spodziewać się po człowieku określanym mianem celebryty biznesu. W książce „Like a Virgin” Branson opowiada o budowaniu swojej gigantycznej grupy, działającej w tak różnych branżach, jak linie lotnicze, finanse czy telefonia komórkowa. Branson inspiruje i pokazuje, że sky’s the limit. Choć w jego przypadku to znów przewrotne stwierdzenie – w końcu jest właścicielem Virgin Galactic.

  1. miejsce

Poradnik prawny dla e-biznesu

Piotr Dynowski, Izabela Kowalczuk-Pakuła, Grzegorz Pacek

Wolters Kluwer

Potencjalni i początkujący przedsiębiorcy otrzymują przystępne omówienie najważniejszych zagadnień prawnych związanych z zakładaniem i prowadzeniem biznesu w internecie. Poradnik omawia takie kwestie, jak ochrona i przetwarzanie danych osobowych,  świadczenie usług przez internet czy odpowiedzialność prawna za treści zamieszczane przez innych na naszej stronie. Odwołując się do konkretnych  przykładów, wzbogaconych m.in. wzorami dokumentów, przeprowadza początkującego e-przedsiębiorcę przez zawiłości prawne, z którymi będzie musiał się zmierzyć, niezależnie od tego, czy prowadzi e-sklep, czy portal informacyjny.

  1. miejsce

Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu

Andrzej Jacek Blikle

Helion

Książka prof. Andrzeja Bliklego, kierującego firmą cukierniczą A. Blikle w latach 1990–2010, to owoc wielu lat jego doświadczeń związanych z biznesem prowadzonym zgodnie z doktryną TQM (zarządzanie jakością). Zdaniem autora, właśnie dzięki zastosowaniu tej doktryny warszawska cukiernia stworzyła prężnie działającą sieć lokali i odniosła wielki sukces. Blikle wyjaśnia, czym jest jakość, jak się ją tworzy i mierzy. Przedstawia wizję zarządzania i komunikacji z zespołem, która polega nie na nakazach, ale na dialogu, i prezentuje podstawowe narzędzia TQM, jak np. obliczanie zdarzeń losowych. Dzięki zawartym w książce przykładom czytelnikowi łatwiej jest zrozumieć idee autora i się do nich ustosunkować.

  1. miejsce

7 kroków do własnej firmy

Tadeusz Bisewski

Samo Sedno

Poradnik mający pomagać wszystkim początkującym przedsiębiorcom w założeniu, rozkręceniu i prowadzeniu własnej firmy. Autor, założyciel portalu mala-firma.pl, krok po kroku przeprowadza czytelnika przez wszystkie etapy – od wyboru branży i ułożenia biznesplanu, przez formalności związane z zakładaniem biznesu, do zarządzania zespołem i kreowania wizerunku. Książka podzielona jest na dwie części – dłuższą, która zawiera praktyczne porady na temat różnych aspektów działalności gospodarczej, oraz krótszą, zaopatrzoną we wzory i instrukcje wypełniania konkretnych dokumentów: dla ZUS, związanych z VAT czy umowami o pracę.

 

SUCCESS STORY

  1. miejsce

Przygody przedsiębiorców. 12 klasycznych opowieści ze świata biznesu

John Brooks

Studio Emka

Wydana po raz pierwszy w latach 60., książka Johna Brooksa jest przykładem dawnego dziennikarstwa najwyższej próby. Autor prezentuje czytelnikom 12 dowcipnie opowiedzianych historii ze świata amerykańskiego biznesu. Największe skandale, najgłośniejsze porażki i najbardziej spektakularne sukcesy... Nie służą jednak tylko anegdocie i rozrywce. Przytaczając takie przypadki, jak dramatyczne próby ratowania funta przez amerykańskich finansistów, gwałtowny rozwój firmy Xerox czy gigantyczna klapa inwestycyjna Forda związana z modelem Edsel, Brooks pokazuje nam uniwersalne mechanizmy działania biznesu. Dzięki wielkiej liczbie rozmaitych i dobrze opowiedzianych przykładów możemy dostrzec, że historia lubi się powtarzać, ludzkie zachowania są często bardzo podobne, a przez te 50 lat, odkąd „Przygody przedsiębiorców” wydano po raz pierwszy, tak naprawdę wiele się nie zmieniło. Autor nie radzi nam wprost, jak osiągnąć sukces czy uniknąć porażki, ale z jego barwnych historii wnioski możemy wyciągnąć sami.

  1. miejsce

Money. Mistrzowska gra

Tony Robbins

Studio Emka

Tony Robbins jest gwiazdą nie tylko amerykańskiego biznesu, ale i tamtejszej popkultury. Przez lata zaskarbił sobie przyjaźń wielu ważnych osób (m.in. byłego prezydenta USA Billa Clintona). Wszystko dlatego, że dla rzeszy swych czytelników stanowił inspirację i wsparcie w osiąganiu finansowej niezależności i odrzucaniu przeszkadzających w tym lęków. W swojej nowej książce Robbins przedstawia 7-etapowy plan zdobycia ekonomicznej niezależności oparty na badaniach naukowych i rozmowach ze znanymi finansistami. Przystępnie tłumaczy nawet bardzo zawiłe kwestie związane np. z oszczędzaniem czy ubezpieczeniami, argumentując, że wolność finansowa to przede wszystkim kwestia woli.

  1. miejsce

Cząstki przyciągania. Jak budować niestandardowe kampanie reklamowe

Natalia Hatalska

Helion

Książka poszukuje odpowiedzi na pytanie, które zadaje sobie niejeden specjalista od marketingu: jak stworzyć przekaz reklamowy, który, niczym wirus, zagnieździ się w umyśle odbiorcy, tworząc legendę produktu, i nada temu ostatniemu ponadczasowy charakter? Co połączyło rzeczy tak różne, jak iPhone, kostka Rubika i Volkswagen Garbus, że w szybkim czasie zyskały miano kultowych? Zdaniem autorki kluczem do sukcesu są oryginalne metody promocji. Jej książka odnosi się do Polski – stanowi zbiór 158 niestandardowych, rodzimych kampanii reklamowych pokazujących, na czym polega dobry marketing. Czytelnik sam może odnaleźć ich elementy wspólne.

  1. miejsce

Rekiny biznesu w mediach

Aleksandra Ślifirska

Wydawnictwo Naukowe PWN

Książka jest drugą częścią wydanego w 2014 r. bestsellera „Medialne lwy dla rekinów biznesu”. Podobnie jak tamta publikacja, stara się odpowiedzieć na pytanie, jak sprawić, by środowisko i partnerzy biznesowi postrzegali cię jako lidera, jako rekina biznesu? Wizerunek szefa danej firmy nieraz może zaważyć o jej losie, dlatego trzeba kreować go świadomie. Na książkę składają się rozmowy autorki z polskimi „rekinami”, m.in. z Ireną Eris, Henryką Bochniarz i Rafałem Bauerem. Oprócz odpowiedzi na pytania autorki, na marginesach znajdziemy praktyczne porady czy opisy ćwiczeń. Wszystko po to, by pomóc nam odnaleźć własny biznesowy styl i sposób komunikacji, nazywany przez Ślifirską communication quest. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ