PPK to nie kwestia wiary, tylko matematyki

PPK to nie kwestia wiary, tylko matematyki
Za nami V edycja gali wręczenia nagród specjalnych w programie Odpowiedzialny i Przyjazny Pracodawca. Po raz kolejny wyróżniono przedsiębiorców, którzy przekonali największą liczbę pracowników do udziału w Pracowniczych Planach Kapitałowych.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2022 (86)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W czwartek 20 października odbyła się gala, podczas której wyróżniono 17 laureatów, zarówno z dużych, międzynarodowych firm, jak i z instytucji samorządowych i polskich firm rodzinnych. Firmy z zaszczytnym tytułem Odpowiedzialnego i Przyjaznego Pracodawcy wykazały się szczególnym zaangażowaniem we wdrażaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych w swoich firmach, osiągając wysoką partycypację w programie. 

Zabezpieczyć przyszłość pracowników

Gala, organizowana od 2019 roku, to forma podziękowania pracodawcom za ich zaangażowanie w edukowanie i namawianie pracowników do korzystania z PPK. Warto docenić ich starania, gdyż sami dokładają finansową cegiełkę do oszczędności pracowników. Ponoszą nie tylko koszty, ale też wkładają wysiłek administracyjny w zabezpieczenie przyszłości pracowników poprzez oszczędzanie.

Działanie PPK wyjaśniał wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys. – Każda prywatna, zainwestowana złotówka netto pracownika spotyka się ze złotówką ze strony pracodawcy i dodatkowym wsparciem finansowym ze strony państwa. Dużym plusem jest to, że zwolniono te oszczędności z podatku od zysków kapitałowych. To wszystko czyni ofertę PPK 

niezwykle atrakcyjną – tłumaczył Paweł Borys. Jak mówił jeden z wyróżnionych pracodawców, skuteczność PPK „to nie kwestia wiary, tylko matematyki”, bo łatwo policzyć, o ile zwiększa się oszczędzana przez pracownika kwota po dodaniu do niej składki od pracodawcy i pieniędzy, które dokłada państwo.  

To nie koniec prac nad rozwojem programu. Podczas gali wiceprezes PFR Bartosz Marczuk zapowiedział, że Polski Fundusz Rozwoju przygotowuje się do premiery aplikacji umożliwiającej podgląd wszystkich oszczędności emerytalnych (także tych z ZUS). 

Dodatkowa forma oszczędzania emerytalnego

Organizatorzy gali podkreślali, że w obecnej sytuacji gospodarczej, turbulencjach na światowych rynkach i w sytuacji wojny w Ukrainie wyjątkowo ważne stają się dodatkowe formy oszczędzania emerytalnego. Z kolei laureaci udowadniają, że dzięki aktywnej komunikacji z pracownikami i wyjaśnianiu korzyści płynących z PPK można osiągnąć partycypację w programie na poziomie ok. 80 proc. wśród wszystkich zatrudnionych osób. Bywają też przedsiębiorcy, którzy dopłacają do oszczędności nawet 100 proc. kadry.  

Odbierający nagrody pracodawcy, nazwani przez organizatorów „cichymi bohaterami”, zgodnie twierdzili, że program traktują jak długoterminową inwestycję w pracowników. Dostrzegali też rolę PPK jako bardzo korzystnego rozwiązania dla zabezpieczenia  ich przyszłości. 

Obecnie liczba pracowników uczestniczących w PPK wynosi około 2,5 mln. To znaczy, że od czerwca 2021 r. do programu przystąpiło 320 tys. nowych uczestników. Trend pokazuje, że Polacy chcą brać udział w ofercie PPK i dołączają do niej po poznaniu korzyści z takiej formy oszczędzania. Wśród wyróżnionych laureatów znaleźli się: Aplikacje Krytyczne; BAŁTYKGAZ; Blachotrapez; 

CH2M Polska Services; DTiQ Poland; Elavon Financial Services Designated Activity Company; Funk International Polska; Gastromall Group; Grupa RMF; Hurt-Detal Artykuły Budowlano-Przemysłowe Marlena Hajduk; Intermal Opakowania Marcin Malewski, Ewelina Malewska; Jacobs Polska; Model-Art; Poczta Polska Dystrybucja; SK Hynix Nand Product Solutions Poland; Smartwings Poland; Toyota Central Europe; Urząd Miejski w Janowie Lubelskim.  

– Mam nadzieję, że w przyszłym roku, przy ponownym autozapisie, znacząco wzrośnie ogólna liczba osób oszczędzających i będziemy mogli takie spotkania robić w większym gronie – podsumował Robert Zapotoczny, prezes zarządu PFR Portal PPK. Do tej pory przyznano wyróżnienia 54 pracodawcom. 

My Company Polska wydanie 11/2022 (86)

Więcej możesz przeczytać w 11/2022 (86) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ