Korzyść dla biznesu i portfela przedsiębiorcy

Korzyść dla biznesu  i portfela przedsiębiorcy
28
Idea Bank od lat jest pionierem innowacyjnych usług i produktów dla biznesu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Idea Bank od lat jest pionierem innowacyjnych usług i produktów dla biznesu. Usługi te tworzy głównie z myślą o MSP, w dużej mierze specjalnie dla mikro- i małych firm. Wspiera np. drobnych detalistów i usługodawców, proponując im produkt, który kompleksowo spełnia ich potrzeby związane z płatnościami i zarządzaniem sprzedażą. A to nie wszystko.

Internet, w szczególności jego mobilna odsłona, sprawia, że pojawiają się nowe sposoby świadczenia usług bankowych dla biznesu. Na to nakłada się drugi trend – usługi te są coraz częściej szyte na miarę drobnego przedsiębiorcy: upraszczane, indywidualizowane i już nie tylko typowo bankowe.

W przypadku banków, które chcą być prawdziwym partnerem biznesowym przedsiębiorcy, oba te zjawiska owocują propozycjami zarazem innowacyjnymi, jak i stawiającymi w centrum uwagi klienta i specyficzne potrzeby jego firmy. Tak właśnie działa Idea Bank, którego proklienckie i nowatorskie podejście stoi m.in. za skierowanym specjalnie do drobnych detalistów i usługodawców rozwiązaniem, jakim jest pierwsze w Polsce Konto z Kasoterminalem.

Trzy w jednym 

Konto z Kasoterminalem #ideapay jest połączeniem firmowego rachunku bankowego z kasoterminalem iPOS duet, który pełni trzy funkcje: kasy fiskalnej, terminala płatniczego i systemu do kompleksowego zarządzania online sprzedażą w sklepie, zakładzie usługowym czy salonie. 

Przyjrzyjmy się tym funkcjom po kolei. Po pierwsze oczywiste jest, że detaliści i większość firm usługowych muszą rejestrować swoją sprzedaż na kasie fiskalnej. Tutaj otrzymują oni jednak urządzenie wielofunkcyjne. 

Bo po drugie, coraz więcej tego typu przedsiębiorstw chce, a czasem zwyczajnie musi, mieć terminal płatniczy, aby umożliwiać swoim klientom płatności bezgotówkowe. Nic dziwnego, wystarczy spojrzeć na badania. Wynika z nich np., że liczba transakcji bezgotówkowych w sklepach rośnie szybciej niż ich łączna wartość. Wniosek z tego może być tylko jeden: obniża się średnia kwota płacona kartą czy telefonem. Dla detalistów to sygnał, że posiadacze kart płatniczych korzystają z nich już nawet przy drobnych zakupach. A to oznacza szybko postępującą zmianę nawyków Polaków. Poza tym do wygody płatności bezgotówkowych ludzie łatwo się przyzwyczajają i na placówki, w których akceptuje się tylko gotówkę, coraz częściej reagują zdziwieniem czy nawet irytacją. Choćby dlatego, że przyzwyczajeni do tego, iż w tylu miejscach mogą zapłacić kartą, gotówki mają w portfelu niewiele. Zwracają więc uwagę na to, czy dany sklep ma terminal płatniczy. Więcej  – badania mówią również, że 30 proc. kupujących w ogóle nie nosi przy sobie gotówki, a w dodatku, choć średnia kwota płacona kartą systematycznie się obniża, to jednocześnie i tak jest o ok. 40 proc. większa niż średnia wartość transakcji gotówkowej. Już tylko z tego wynika, że nie akceptując płatności bezgotówkowych, detalista czy usługodawca pozbawia się  30 proc. klientów i średnio ok.  40 proc. przychodów.

I wreszcie trzecia funkcja kasoterminala #ideapay: system do zarządzania sprzedażą. Umożliwia on m.in. zmianę asortymentu, cen, zarządzanie rabatami, zarządzanie personelem i magazynem, a także analizę sprzedaży pod takimi względami, jak np. najlepiej sprzedające się produkty, najpopularniejsze kategorie towarów, ranking kasjerów, obroty czy podział na rodzaje dokonywanych płatności. Takie analizy czy możliwości zarządzania są nie do przecenienia, w dodatku przedsiębiorca nie musi koniecznie przebywać w swoim sklepie czy zakładzie, aby te informacje uzyskać. Dostęp do wszystkich tych opcji ma z każdego miejsca, gdzie istnieje łączność internetowa albo komórkowa. Kasoterminal #ideapay przesyła bowiem dane, paragony i statystyki sprzedaży na jego smartfon czy komputer. Przedsiębiorca może na bieżąco reagować, np. na czas zamawiać kończące się produkty, zmieniać  online ceny czy politykę rabatową oraz mieć pod kontrolą, kto, co i za ile w jego firmie sprzedaje. 

Dalsze korzyści 

A dlaczego dobrze jest połączyć swoje konto w Idea Banku z tym innowacyjnym kasoterminalem? Choćby dlatego, że odpada wtedy konieczność dzierżawienia terminala płatniczego (i płacenia za to średnio 50 zł miesięcznie). Przedsiębiorca otrzymuje bowiem urządzenie na własność. Dzięki temu w ciągu pięciu lat jego eksploatacji może zaoszczędzić na dzierżawie nawet 3 tys. zł. 

Połączenie konta firmowego w Idea Banku z kasoterminalem ma jeszcze jedną zaletę: jeżeli przedsiębiorstwo kwalifikuje się do programu Polska Bezgotówkowa (patrz ramka) i z niego skorzysta, otrzyma Kasoterminal #ideapay taniej, bo od jego kosztu zostanie odjęta wartość terminala płatniczego (który dostaje się w tym programie bezpłatnie na 12 miesięcy). Przedsiębiorca zapłaci wówczas za kasoterminal 799 zł netto (w przypadku nowego klienta), czyli taniej niż inne dostępne na rynku oferty. Może on, stosownie do swoich potrzeb, wybrać jedną z dwóch taryf abonamentu: iPOS Standard (już od 19 zł miesięcznie) lub iPOS Premium (59 zł). Wybrany pakiet w każdej chwili można zmienić. Klient może również wybrać urządzenie łączące się z internetem przez GPRS, które jest droższe o 200 zł, ale internet pozostaje w cenie abonamentu.

Ponadto przedsiębiorca aż przez rok będzie mógł za darmo akceptować płatności kartami do kwoty 100 tys. zł. Po okresie objętym programem Idea Bank zaoferuje mu stałe, niskie i przewidywalne koszty transakcji kartami VISA (wynoszące 0,57 proc.) i MasterCard (0,77 proc.), bez limitów i dopłat groszowych do transakcji, niezależnie od branży. 

Zresztą w ogóle warto mieć konto firmowe w Idea Banku, ponieważ dołączona jest do niego platforma elektroniczna z usługami dla biznesu – w większości bezpłatnymi i dopasowanymi do specyfiki i potrzeb przedsiębiorstw z sektora MSP. Można dzięki niej nie tylko zdalnie obsługiwać rachunek, ale także np. wymienić walutę czy skorzystać z usług księgowości: samodzielnie lub ze wsparciem oferowanym przez firmę Tax Care.

No właśnie, wsparcie. Również w przypadku Konta z Kasoterminalem #ideapay można na nie liczyć. Kiedy przedsiębiorca wybierze już wersję urządzenia i abonament, we wskazanym miejscu i czasie pojawi się certyfikowany serwisant iPOS S.A., który zainstaluje kasoterminal, przeprowadzi fiskalizację, a także przeszkoli z jego obsługi właściciela firmy i jej pracowników. Skądinąd obsługa transakcji jest w tym wypadku pro     sta, podobna do obsługi smartfona. Po fiskalizacji serwisant zgłosi również niezbędne dokumenty w urzędzie skarbowym. A przez cały okres eksploatacji urządzenia pozostanie do dyspozycji klienta, jeśli będzie potrzebna jakaś naprawa lub przegląd. 

W pudełku z kasoterminalem klient znajdzie też przydatne naklejki informujące o możliwości przyjmowania płatności kartami w jego sklepie czy punkcie usługowym, a e-mailem otrzyma login i hasło do systemu iPOS web, gdzie będzie mógł w razie czego skorzystać z Centrum Pomocy. 

Podsumowując: Konto z Kasoterminalem #ideapay powinni rozważyć ci przedsiębiorcy, którzy muszą swoją sprzedaż rejestrować na urządzeniu fiskalnym, a także ci, którzy chcieliby umożliwić swoim klientom płatności bezgotówkowe, lecz nie chcą przy tym dzierżawić drogiego terminala płatniczego. Jest to też rozwiązanie dla tych, którzy pragną mieć biznesową kontrolę nad swoim sklepem czy zakładem i to z każdego miejsca na świecie. Słowem, spełnia ono potrzeby nowoczesnego, świadomego i wymagającego przedsiębiorcy. 

 

Z dofinansowania w ramach programu Polska Bezgotówkowa możesz skorzystać, jeśli:

nie akceptowałeś płatności kartowych przez ostatnie 12 miesięcy,

nie prowadzisz sprzedaży za pomocą maszyn vendingowych,

nie reprezentujesz jednostki administracji,

nie prowadzisz działalności pod szyldem franczyzy ani sieci posiadającej więcej niż pięć punktów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ