Jak stworzyć wartość, której potrzebują konsumenci

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 59
Po raz pierwszy w Polsce będzie można spotkać się i porozmawiać z przedstawicielami firm, które odniosły bezprecedensowy sukces we wdrażaniu innowacji zapewniających im pozycję globalnego gracza. 10 i 11 października w Łodzi w ramach World Communication F

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Po raz pierwszy w Polsce będzie można spotkać się i porozmawiać z przedstawicielami firm, które odniosły bezprecedensowy sukces we wdrażaniu innowacji zapewniających im pozycję globalnego gracza. 10 i 11 października w Łodzi w ramach World Communication Forum Davos odbędzie się konferencja poświęcona Human-Centred Design. Jej współorganizatorem jest agencja The Story.

Obecnie niemal każda firma, która chce realnie liczyć się na rynku, szuka innowacji, licząc, że dzięki niej zdobędzie sukces i zyska przewagę konkurencyjną. O innowację w biznesie nie jest łatwo i dlatego udaje się to jedynie nielicznym. Innowacja jest zmianą, która powstaje wówczas, gdy dostrzeże się potrzebę jej dokonania. Sztuka w tym, by tę potrzebę odkryć, a potem zaproponować takie rozwiązanie, które ją zaspokoi. Jeszcze lepiej, gdy stanie się ono zaczątkiem biznesu. Podczas pierwszej w Polsce konferencji, którą z ramienia World Communication Forum Davos wspiera agencja The Story, będzie można poznać firmy, które potrafiły zdiagnozować oczekiwania rynku i wdrożyć nowatorskie rozwiązania. Tym samym podbiły rodzime rynki, a nawet zdobyły pozycję globalnego gracza.

Łódzka konferencja poświęcona będzie zagadnieniom, które określane są terminem Human-Centered Design. To idea i model w biznesie, w którym celem jest wyszukiwanie niezdefiniowanych potrzeb konsumentów, a następnie zaprojektowanie takich rozwiązań, które je zaspokoi, ale również przyjmie się na rynku. To ważny element, który dodatkowo definiuje Human-Centered Design. Zaprojektowana i wdrożona innowacja musi przynosić profity. Sztandarowym przykładem firmy, której ta sztuka się udała, jest Apple. Wypuszczając na rynek pierwszego iPhone’a, idealnie odkryła naturalną potrzebę człowieka – obsługiwanie urządzenia dotykowo. Dziś powiemy, że to takie oczywiste. Jednak tylko Steve Jobs odkrył tę potrzebę i stworzył urządzenie, a następnie uczynił z niego wysoko dochodowy biznes. W dniach 10–11 października Łódź będzie gościć przedstawiciela tego światowego fenomenu w biznesie. Pierwszy raz w historii udało się zaprosić osobę bezpośrednio związaną z tą ikoną innowacyjnego biznesu. Willy Lai opowie o wartości UX w budowaniu przewagi biznesowej. Kto jak nie reprezentant tej firmy jest najlepszym ekspertem w tej dziedzinie?

Obecnie spółek, które odniosły sukces we wdrożeniach innowacji, jest znacznie więcej. Na pewno podbiły rynek nie tak spektakularnie jak Apple, niemniej jednak odnotowały spory sukces. Należy do nich firma Ideo, której biznes oparty jest wyłącznie na projektowaniu innowacji. W Łodzi amerykańską firmę z San Francisco reprezentować będzie Jenn Maer, która podzieli się wiedzą, jak dziś projektowane są innowacje. Kolejną firmą, która pojawi się w Łodzi, będzie Uber. Tej przedstawiać nie trzeba. Wystarczy przypomnieć, że jej rewolucyjna aplikacja zatrzęsła rynkiem usług przewozowych pasażerskich w USA i Europie. Znanych firm i ekspertów nie zabraknie także z Polski. W naszym kraju powstaje dużo innowacyjnych projektów, którymi warto się pochwalić. Spośród nich można wyróżnić choćby firmę Braster i jej nowatorski produkt służący wykrywaniu raka piersi, czy spółkę Listonic, oferującą aplikację o tej samej nazwie, która ma pomagać w codziennych zakupach. Wartością łódzkiej konferencji jest udział ekspertów zza wschodniej granicy. Mocno zorientowani na Zachód, nie dostrzegamy czasami, że ciekawe rzeczy dzieją również na Wschodzie Europy, np. w Rosji czy na Litwie.

Konferencja w Łodzi organizowana jest z ramienia World Communication Forum Davos. Organizacja działa od 8 lat i skupia wokół siebie ekspertów ds. komunikacji z całego świata. Wśród twórców tegorocznej edycji Forum w Davos są znane osobistości komunikacji i PR, m.in. Paul Holmes, twórca The Holmes Report i nagrody The Sabre Awards, Faith Muthambi, minister ds. komunikacji Republiki Południowej Afryki, Scott Fahlman, twórca emotikonów i profesor Carnegie Mellon University w USA, Jamie Vernon, redaktor naczelny amerykańskiego pisma „American Scientist” czy Zhao Dali, sekretarz generalny Stowarzyszenia Public Relations Republiki Chin.

Konferencja w Łodzi odbędzie się dniach 10–11 października. Szczegóły i rejestracja na stronie www.davoslodz.com.

ZOBACZ RÓWNIEŻ