W biznesie
Zmiany formalno-prawne w Grupie Sanofi w Polsce
Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Te inicjatywy są kolejnym krokiem w stronę optymalizacji działalności firmy i nowoczesnych standardów pracy.
Patronaty My Company Polska
Oto najważniejsze wydarzenia biznesowe.
Akademia Twórczego Lidera – zacznijmy ze sobą rozmawiać
Z cyklu kiedy dwie kobiety zaczynają kombinować... i dzieje się magia! ATL to miejsce spotkań, warsztatów, konsultacji i merytorycznego partnerstwa.
Jak zredukować „dług wellbeingowy”
Dobrej polityki wellbeingowej nie da się robić bez dialogu z pracownikami – przekonują Katarzyna Patalan, Content and Communication Manager SmartLunch, Alina Smolarek, dyrektorka HR Enel-Med, oraz Piotr Szostak, dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu w Benefit Systems.
Dług niehonorowy
Wszystko odbywa się w szarej strefie. Wygrywa ten, kto ma mocniejsze nerwy i potrafi wykorzystać słabości lub nieuwagę przeciwnika. Odzyskiwanie długów przez windykatorów – ze względu na brak jakichkolwiek przepisów prawnych – rodzi wiele problemów, wątpliwości i patologii. Tym bardziej że każdy może stać się ofiarą.
Jak przygotować program mentoringowy
W dzisiejszym szybko zmieniającym się świecie inwestycja w rozwój, ciągłe uczenie się i znajomość nowych technologii to miks, bez którego trudno odnosić sukcesy w biznesie. Program Future UP Banku BNP Paribas to pomysł, jak go osiągnąć.
Finansowanie OZE w 2024 roku - trendy i przepisy, które będą kształtować rynek
Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) coraz częściej koncentrują się na inwestycjach w odnawialne źródła energii. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania przyjazne środowisku. Polski biznes otrzyma ponad 2 miliardy złotych finansowania w formie leasingu i pożyczek udzielonych przez PKO Leasing w ramach programu gwarancyjnego InvestEU.
Wzrost wynagrodzeń w polsce bije rekordy: Płace rosną najszybciej od 25 lat!
Z najświeższego raportu GUS wynika, że średnie wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw osiągnęło w pierwszych miesiącach 2024 roku poziom niemal 8 tys. zł, co stanowi rekordowy wzrost rok do roku o 12,9%
CCC zaskakuje rynki: Zamknięcie sklepu HalfPrice.eu
W nietypowym ruchu biznesowym, Grupa CCC ogłosiła zamknięcie swojego e-sklepu halfprice.eu, pomimo że marka ta jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów firmy.
Kompetencje nie mają płci
Chociaż sam styl zarządzania poszczególnych osób siłą rzeczy będzie się różnił, to zarówno kobieta, jak i mężczyzna może być świetnym lub kiepskim liderem – mówi Agnieszka Kłos-Siddiqui, prezeska zarządu Provident Polska.
Re-commerce na fali Stawiamy na przemyślane zakupy
Coraz więcej Polaków otwiera się na kupno rzeczy z drugiej ręki. Nowa fala może zmienić cały rynek handlu w sieci – wynika z danych opublikowanych przez OLX.
Przedsiębiorcy pogodzeni z systemem kaucyjnym. Początek ekorewolucji w sklepach
Mimo początkowych oporów przedsiębiorcy zrozumieli, że system kaucyjny w Polsce staje się faktem. Największe firmy, doświadczone podobnymi regulacjami za granicą, prześcigają się w ekokampaniach wokół tej tematyki. Carrefour mówi o przełomie swojego rozwiązania dla obiegu opakowań.
Nowa usługa taxi tylko dla kobiet - w Krakowie rusza Uber by Women
W Dzień Kobiet w Krakowie ruszyła usługa Uber by Women. Do tej pory produkt łączący pasażerki z kierowczyniami dostępny był jedynie w stolicy Polski, a w ciągu niespełna pół roku warszawianki skorzystały z niego ponad 25 tys. razy. Inauguracji usługi towarzyszyła konferencja, podczas której paneliści dyskutowali nt. wyzwań w przewozach pasażerskich dla kobiet. Jednocześnie firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy z fundacją Feminoteka.
Tak cię widzą, jak zaraportujesz
Dlaczego zdefiniowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii zrównoważonego rozwoju jest takie ważne dla przedsiębiorstwa? Jak prawidłowo raportować realizację celów ESG? Między innymi o tym można dowiedzieć się ze szkoleń, z jakimi rusza Schneider Electric Polska.
Krócej znaczy kreatywniej
Dbałość o kondycję pracowników to przewaga konkurencyjna i to nie tylko, gdy chce się pozyskać nowe talenty, ale przede wszystkim zdobyć nowych klientów. Agencja digitalowa Rise360 wyznacza rynkowe trendy...
Zarób na tym jeszcze raz, Sam
Nie tylko ubrania! Moda na używane rzeczy powraca. Kolejka chętnych do zarobienia już się ustawiła.
Zielone przyspieszenie po polsku
Odblokowanie środków z KPO będzie impulsem polskiej zielonej transformacji. Pieniądze popłyną do małych i średnich miast, będą inwestycje w autobusy elektryczne, modernizację energetyczną szkół czy sieci przesyłowe.
Biedronka nie łagodzi kursu. Kolejna szpila wbita w Lidla
Dyskont musiał wycofać się z kampanijnego hasła "Biedronka tańsza niż Lidl", po tym jak do akcji wkroczył komornik sądowy rekwirując billboardy szkodliwe dla konkurencji. Nowe hasło jest znacznie bardziej wyrafinowane. Co tym razem wymyślili marketingowcy Biedronki?
Coraz bliżej dużych pieniędzy
Z końcem lutego zakończyła się pierwsza runda naborów do programów FENG dla funduszy inwestycyjnych, które będą inwestowały w polskie startupy. To dobra wiadomość dla każdej innowacyjnej firmy.
W sidła hakerów wpadają nawet najwięksi: Pepco okradzione z 15,5 mln euro
Grupa Pepco stała się ofiarą potężnego cyberataku: trwa zacięta walka o odzyskanie 15,5 mln euro.
Szturm AliExpress i Temu na Europę: Polscy przedsiębiorcy nawołują do bojkotu chińskich giantów
Chińskie giganty e-commerce, zdobywają coraz większą popularność w Europie, przyciągając miliony użytkowników dzięki atrakcyjnym cenom. Te niskie ceny, jak podaje "Rzeczpospolita", są częściowo wynikiem wsparcia chińskiego rządu, co budzi niepokój wśród polskich sprzedawców.
Szansa dla branży drzewnej? Eksport i ekspansja e-commerce na zagraniczne rynki
- Uruchomienie sprzedaży przez internet jest możliwe również dla firm z branży drzewnej, szczególnie tych, które zajmują się produkcją akcesoriów z drewna, czy produktów z papieru, a meble sprzedają w postaci tych do samodzielnego montażu – mówi Paweł Bilczyński, Country Manager z Expandeco w rozmowie z My Company Polska.
Rolnicy i przetwórcy tworzą wspólny front przeciwko wielkim sieciom handlowym
Rolnicy od miesięcy wyrażają swój sprzeciw wobec implementacji Europejskiego Zielonego Ładu, unijnej strategii "od pola do stołu" oraz Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej. Do protestów dołączyło także Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP (SRW RP). Przetwórcy oskarżają o swoje problemy duże sieci handlowe.
W Rosji bez zmian: Fabryka Rochen przejęta przez reżim Putina
Rosyjski sąd zadecydował o nacjonalizacji fabryki słodyczy byłego prezydenta Ukrainy Petra Poroszenki. Historia Rochen pokazuje powiązanie biznesu z politycznymi wydarzeniami w Ukrainie.
Polskie firmy pod ostrzałem rolników. Lista hańby czy nieuzasadniony bojkot
Ostatnie dni przyniosły ożywioną dyskusję wokół polskich firm, które sprowadzały zboże z Ukrainy. Nazwy niektórych z nich ujawniono na liście podmiotów, zarówno tych znanych, jak i mniejszych graczy rynkowych, które zamawiały tańsze produkty rolne. Protestujący zachęcają konsumentów do ich zakupowego bojkotu.
Bitwa cenowa na rynku dyskontów – UOKiK bada skargi na Biedronkę
Reklama porównawcza Biedronki znalazła się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wszystko za sprawą zgłoszeń klientów, którzy mają dość dziwnej kampanii SMS-owej. Konfliktem między dyskontami żyje już cały kraj, a przede wszystkim internetowa memosfera.
To już XXI edycja konkursu Przedsiębiorca Roku EY. Te firmy kształtowały przyszłość
W świetle dwudziestojednoletniej historii, konkurs EY Przedsiębiorca Roku kontynuuje swoją misję wyłaniania i promowania najbardziej innowacyjnych i wpływowych liderów biznesu w Polsce. Organizowany przez EY program nie tylko śledzi, ale często wyprzedza kluczowe momenty przełomu na mapie polskiej przedsiębiorczości.
UOKiK wylicza możliwe oszustwa Janusza Palikota i kieruje sprawę do prokuratury
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty firmie Polskie Destylarnie, zarządzanej przez Janusza Palikota. Kampania "Skarbiec Palikota" okazała się spiralą kłamstw i sposobem na wyłudzenie pieniędzy od konsumentów, w celu spłacenia długów spółki.
Newonce uczciwie bije się w pierś: subskrypcja była błędem
Radio newonce wprowadza nową strategię i ostatecznie wycofuje się z płatnych abonamentów. Archiwalne treści znów dostępne dla słuchaczy - podcasty i audycje będą uwalniane stopniowo.
Znana sieć sklepów otwiera największy autonomiczny supermarket w Europie
Niemiecka sieć Netto, część grupy Edeka, zrewolucjonizowała świat handlu detalicznego, otwierając w Ratyzbonie swój najnowszy sklep autonomiczny o nazwie Pick&Go.
Kayah rozstaje się z managerem i wspólnikiem. Wiemy, co dalej z Kayaxem
23 lata po powstaniu firmy Kayah rozstaje się z głównym wspólnikiem - Tomaszem Grewińskim. Oświadczenie w tej sprawie zapowiada prawną batalię.
KIR: Pomagamy firmom opanować AI poprzez synergię z blockchainem
- Technologia blockchain może ułatwić wdrażanie systemów opartych na sztucznej inteligencji. KIR proponuje rozwiązania blockchain dla wielu branż, dostarczając je m.in. firmom działającym w nieruchomościach, energetyce czy finansach – wyjaśnia Małgorzata Ignaczewska, Program Manager w KIR.
Nowość na rynku: Żabka wprowadza "wyspy" w centrach handlowych
Popularne "wyspy" czyli punkty sprzedaży w otwartej przestrzeni galerii handlowych zostaną wzbogacone o sklepy Żabki w wersji mikro.
Wzrost popytu na turystykę zagraniczną: imponująca odbudowa branży osiągającej nowe rekordy
W ostatnich latach branża turystyczna przeżyła prawdziwy rollercoaster. Zmagając się z wyzwaniami pandemii była skazana na pomoc rządową. Teraz, według analizy Marcin Dymnickiego, prezesa TUI Poland, branża turystyczna stoi przed możliwością osiągnięcia najlepszego roku w swojej historii. Nawet uwzględniając fakt, że w 2023 r. TUI zarobił, jak za dwa-trzy lata działalności.
Wojny handlowe z kolejnym Waterloo: Lidl akceptuje kupony rabatowe Aldi
Rywalizacja między dwoma gigantami dyskontowymi – Lidl i Aldi – osiągnęła nowy poziom. Lidl, w swojej ojczyźnie, zaskoczył rynek, akceptując kupony rabatowe największego konkurenta, Aldi Süd. To odważny krok w świecie handlu detalicznego, który może zrewolucjonizować strategie marketingowe sieci.