uokik
zobacz inne tematyWizz Air przesadził. Firma anulowała bilety kupione na promocji
Prezes UOKiK stawia zarzuty węgierskiej firmie Wizz Air. Przewoźnik najpierw ogłosił wielką, urodzinową promocję, w której sprzedawał bilety za 35 zł, a potem je... anulował.
Duża kara dla CANAL+. "Konsultanci wprowadzali w błąd"
Ponad 46 mln złotych kary musi zapłacić CANAL+ Polska. Wszystko przez błędne informacje udzielane przez konsultantów.
Duża kara dla HRE Investments. Firma wprowadzała w błąd co do gwarancji zarobku z inwestycji w nieruchomości
12 mln złotych kary musi zapłacić spółka HRE Investments a 1,4 mln złotych jej szefowie. Firma miała wprowadzać w błąd klientów.
Polsat ukarany dużą karą za Sylwester Szczęścia. Konkurs SMS-owy wprowadzał w błąd
Prezes UOKiK ukarał Telewizję Polsat i spółkę Teleaudio Dwa – odpowiedzialnych za organizację SMS-owego konkursu sylwestrowego Sylwester Szczęścia. Kara to 10 mln złotych.
Wakacje.pl: Nie zgadzamy się z karą nałożoną przez UOKiK
Zarząd spółki będącej właścicielem portalu Wakacje.pl nie zgadza się z przyjętą przez prezesa UOKiK argumentacją, która była podstawą decyzji o ukaraniu - poinformowała firma w przesłanym do redakcji portalu mycompanypolska.pl komunikacie.
Wakacje droższe, niż myślałeś. Jest kara dla serwisu wakacje.pl
Prezes UOKiK nałożył milion złotych kary na serwis wakacje.pl. Przyczyna? Prezentowane ceny były nieaktualne lub niepełne.
Kupowałeś w sklepie Duka? Mogłeś kupić niechciane produkty. Jest kara
Sklep internetowy Duka dostał 1,5 mln złotych kary za naruszenie interesów klientów. Firma sama dodawała do koszyków produkty.
UOKiK wszczyna postępowania w sprawie inwestowania w nieruchomości. Na liście znane inwestycje
UOKiK zamierza sprawdzić, czy deweloperzy zajmujący się budową mieszkań na wynajem nie złamali prawa konsumentów.
OLX zagrożone wysoką karą. "Wątpliwości budzi algorytm zawyżający oceny"
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wokół grupy OLX. Problematyczny jest system ocen i opinii w serwisie. Zdaniem UOKiK, pewne określenia były nietransparentne a algorytm wątpliwy.
Zarzuty dla CK Investments. Chodzi o wystawianie weksli na inwestycje w nieruchomości
Spółka CK Investments oferuje konsumentom zakup weksli, wskazując na pewność i bezpieczeństwo inwestycji. To nieprawda - uważa UOKiK. Właśnie prezes instytucji postawił spółce zarzuty.
Postępowanie przeciwko dystrybutorowi rowerów Scott. Ograniczył konkurencję, bo nie pozwalał na sprzedaż przez internet
Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Scott Sportech Polska. Firma, jak wynika z komunikatu, ograniczyła konkurencję na rynku poprzez ograniczenia narzucane dealerom stacjonarnym. Nie mogli m.in. sprzedawać rowerów przez internet.
Ebilet ukarany. Nie dla fałszywych cen biletów
Prezes UOKiK nałożył na spółkę Ebilet karę w wysokości 1,3 mln złotych. To efekt postępowania w dwóch sprawach - nieuprawnionego wykorzystywania przepisów z ustawy antycovidowej oraz niewłaściwego informowania o cenach.
Będzie kara dla organizatora gal MMA pod nazwą Clout? "Osoby zapłaciły, ale nie mogły obejrzeć transmisji"
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie serwisu streamingowego CLOUT MMA i wystąpił o wyjaśnienia do spółek No Limit i Multi Agency Górska.
Ruszyło postępowanie w sprawie fałszywych recenzji w internecie. Będzie kolejna kara?
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec firmy Best-Review z Leszna za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie. Do tej pory UOKiK ukarał już kilka firm za podobne postępowanie.
"Zainwestuj w quady i zyskaj 20 proc.". UOKiK: To nieprawdziwa informacja. Jest kara dla firmy
Miał być co najmniej 20 proc. zysk i gwarancja bezpieczeństwa. Były nieprawdziwe informacje i znaczne ryzyko utraty zainwestowanych środków. Takie działania prowadziła firma Jakub Leśniewski Total Finance z Warszawy. Karę w wysokości 56 tys. zł nałożył UOKiK.
Nie płacisz na czas, zapłacisz karę. UOKiK nałożył 33 mln złotych kar od początku roku
W ciągu ostatnich 3 miesięcy prezes UOKiK wydał 20 decyzji w sprawach zatorów płatniczych. Od początku roku wydanych zostało 50 decyzji, a łączna kwota nałożonych kar to ponad 33 mln złotych.
Zamiast darmowych próbek suplementów była roczna subskrypcja. UOKiK ukarał spółkę
Prezes UOKiK wydał decyzję, w której uznał, że działania Natural Pharmaceuticals naruszają zbiorowe interesy konsumentów. Urząd zakwestionował siedem praktyk, które w różny sposób mogły wpływać na proces decyzyjny konsumentów i manipulować ich zachowaniem.
UOKiK rozlicza e-commerce: 100 tys. zł kary za fałszywy licznik czasu i nieuczciwe praktyki
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), Tomasz Chróstny, nałożył karę w wysokości ponad 100 tysięcy złotych na spółkę Bak Drop, która (według urzędu) prowadziła nieuczciwe praktyki na stronach internetowych bigotka.pl i arkadie.pl.
UOKiK na tropie naruszeń przepisów e-commerce: Zalando, Booking i Travelist pod lupą
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) skierował zarzuty wobec firm Zalando, Booking oraz Travelist, oskarżając je o naruszenie przepisów dotyczących e-commerce. Firmy muszą się liczyć z poważnymi konsekwencjami finansowymi, w tym karami sięgającymi nawet 10 procent rocznego obrotu.
Wielomilionowa kara za kryptoreklamę na Instagramie. Zapłacą także influencerzy
Marka Olimp oraz współpracujący z nią influencerzy: Piotr Lisek, Katarzyna Dziurska i Katarzyna Oleśkiewicz-Szuba zapłacą łącznie pięć milionów złotych kary za kryptoreklamę na Instagramie. To nowa decyzja UOKiK.
Aforti Holding: Nie zgadzamy się z karą UOKiK
Spółka Aforti Holding odniosła się do dzisiejszego komunikatu UOKiK. Przypomnijmy, urząd nałożył na firmę karę za wprowadzanie konsumentów w błąd. Zdaniem przedstawicieli firmy, decyzja jest niesłuszna.
Aforti Holding złamała prawo. Teraz ma zapłacić dużą karę
Inwestycja w weksle bez ryzyka? To niezgodne z prawem - uznał prezes UOKiK rozpatrując ofertę firmy Aforti Holding.
Ubrania Lord i Lavard z nieprawdziwym składem. Zamiast 80 proc. wełny nie było jej wcale
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). Chodzi o skład ubrań - nieprawidłowości są poważne a spółkom grozi kara w wysokości nawet 10 proc. rocznego obrotu.
UOKiK wszczyna postępowanie wyjasniające niskie ceny malin na skupach
Ceny skupu malin utrzymują się na niezwykle niskim poziomie, co stwarza poważne problemy dla producentów tych owoców. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postanowił zbadać tę sytuację i zainicjował postępowanie wyjaśniające, które ma na celu sprawdzenie praktyk panujących na rynku skupu malin.
Wielka kara na call center za uporczywe nękanie klientów
1,5 mln złotych musi zapłacić spółka Asmanta Call Center oraz jej szefowie - poinformował UOKiK. Oficjalna przyczyna kary to kontakt telefoniczny pomimo braku zgód oraz wprowadzanie konsumentów w błąd.
Zamieszanie wokół Grupy Assay. Prokuratura wszczęła śledztwo
Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła śledztwo w sprawie spółek zajmujących się m.in. inwestycjami w startupy: Assay Management i nadzorowanej przez nią Assay Management ASI. Zdaniem śledczych, zarządzający mogli doprowadzić do niekorzystnego rozporządzenia mieniem o wartości ponad 143 mln złotych. Przedstawiciele spółek odpierają zarzuty - donosi Puls Biznesu.
Zalando, Media Markt, Sephora, Glovo. Firmy zostaną ukarane za błędne informacje o promocji
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny stawia pierwsze zarzuty 4 przedsiębiorcom w związku z błędnym prezentowaniem promocji. To firmy: Zalando, Media Markt, Sephora i Glovo
Sklep internetowy Duka oszukiwał klientów, automatycznie umieszczając w koszyku niechciane towary
Sklep on-line duka.com automatycznie dodaje do koszyka kupującego niezamówione produkty.. Prezes UOKiK postawił właścicielowi sklepu zarzuty, za które grozi kara w wysokości nawet 10 proc. obrotu.
Mlekpol nadużywał swojej siły wzgłędem dostawców, ale uniknął kary
Mlekpol nieuczciwie wykorzystywał swoją przewagę kontraktową, jednostronnie narzucając warunki współpracy. Firma zadeklarowała jednak zmianę swoich praktyk, przez co uniknie srogiej kary od UOKiK. Podobne postępowania dotyczą innych producentów nabiału.
Biedronka ukarana wysoką karą. 160 milionów za tarczę antyinflacyjną
UOKiK uznał, że Biedronka promując swoją "tarczę antyinflacyjną" wprowadziła konsumentów w błąd. Kara jest sroga - aż 160 mln złotych.
Horrendalny koszt infolinii Wiz Air. UOKiK wszczął postępowanie
4,92 zł za minutę połączenia - tyle muszą płacić klienci firmy Wizz Air, którzy chcą załatwić sprawę związaną z lotem. Jak informuje UOKiK, to działanie niezgodne z prawem. Instytucja wszczęła postępowanie - nie tylko wobec Wizz Aira, ale i kilkunastu innych przewoźników.
Wielcy producenci frytek i chipsów pod lupą UOKiK. Czy rolnicy padają ofiarą nieuczciwych praktyk?
W ostatnich dniach Farm Frites Poland, Frito Lay Poland, Iglotex, Intersnack Poland, McCain Poland oraz The Lorenz Bahlsen Snack-World znalazły się na gorącej ławie. Czy producenci wykorzystują przewagę kontraktową wobec rolników?
UOKiK stawia zarzuty Glovo. "Klienci nie wiedzieli, ile wyniesie opłata za zamówienie"
Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia - uznał UOKiK i postawił zarzuty firmy Glovo. W najgorszym scenariuszu firmie grozi kara w wysokości nawet 10 proc. rocznego obrotu.
Koniec z żonglerką cen: 76 wskazówek do zastosowania Omnibusa w sklepach od UOKiK
Przedsiębiorcy mocno pogubili się w realizacji zasad unijnej dyrektywy Omnibus. Ta niezwykle korzystna dla konsumentów regulacja przysparza biznesom tyle problemów, że UOKiK przygotował listę wskazówek pomocnych w uniknięciu kolejnych błędów polskich firm.
Omnibus: koniec pozornych promocji, czy nowe problemy przedsiębiorców?
Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Wiącek pyta prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego o kontrolę informowania konsumentów o obniżkach cen po zmianie przepisów za sprawą unijnej dyrektywy Omnibus.