uokik
zobacz inne tematySrogie kary za zatory płatnicze. Dwie firmy zapłacą 650 tys. złotych
Dwie firmy: producent wód mineralnych Bewa oraz właściciel sklepów z farbami - spółka Zacisze, zostały ukarane przez UOKiK za generowanie zatorów płatniczych.
Tarcza antyinflacyjna Biedronki nie spodobała się UOKiK? Prezes wszczął postępowanie
Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins, znów może mieć problemy jeśli chodzi o temat ochrony konsumentów. Postępowanie wyjaśniające w sprawie najnowszego pomysłu sieci - "tarczy antyinflacyjnej Biedronki" wszczął prezes UOKiK.
Suplementy diety sprawdzane przez UOKiK. Firma mogła naruszyć interesy konsumentów
Czy firma sprzedająca suplementy - Natural Pharmaceuticals - reklamując te produkty, mogła wprowadzać konsumentów w błąd? Wykaże to postępowanie prowadzone przez UOKiK.
Krem dekoracyjny zamiast bitej śmietany. Jakie masz prawa w restauracji?
UOKiK opublikował raport po kontroli usług gastronomicznych w miejscowościach turystycznych w Polsce. Nieprawidłowości odnotowano w niemal połowie skontrolowanych lokali. Czego dotyczyły?
Bojkot rosyjskich produktów. UOKiK radzi, na co zwracać uwagę
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę.
Neuca ukarana przez UOKiK. 3 miliony złotych za zatory płatnicze
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 3 mln zł kary na spółkę Neuca. Na celowniku znalazły się także inne firmy, np. Amica, Anwim czy Zakłady Mięsne Skiba, ale w ich przypadku UOKiK odstąpił od wymierzenia kary.
UOKiK postawi zarzuty firmie Karcher. Od końca lat 90-tych narzucała dystrybutorom ceny produktów
Do 2005 roku w sprzedaży stacjonarnej a od 2005 roku w internecie. Zdaniem UOKiK firma Karcher narzucała dystrybutorom ceny swoich produktów, co jest naruszeniem przepisów w zakresie ograniczania konkurencji. Spółkę i jej menadżerów mogą czekać wielomilionowe kary.
Santander Consumer Bank o karze nałożonej przez UOKiK. "Działaliśmy zgodnie z prawem"
Santander Consumer Bank w oświadczeniu przesłanym redakcji portalu mycompanypolska.pl odnosi się do zarzutów postawionych przez prezesa UOKiK. - W ocenie Santander Consumer Banku opisane praktyki nie naruszały zbiorowych interesów konsumentów oraz były w pełni zgodne z prawem - piszą w komentarzu.
Santander Consumer Bank ukarany przez UOKiK. 44 mln złotych za wprowadzanie w błąd
Prezes UOKiK nałożył ponad 44 mln złotych kary na Santander Consumer Bank. Zdaniem Tomasza Chróstnego, bank bezprawnie wlicza koszt składek ubezpieczeniowych do całkowitej kwoty kredytu oraz wprowadzał konsumentów w błąd.
Zamknięty stok, hotel niezgodny z ofertą. Jakie prawa przysługują ci podczas ferii zimowych?
17 stycznia rozpoczynają się ferie zimowe. Planujesz wyjazd na stok? Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK przypomina, jak przewozić sprzęt sportowy i reklamować niedociągnięcia noclegu.
Kara dla nieuczciwego właściciela parkingu. Darmowy postój tylko na papierze
50 tys. złotych - taką karę będzie musiał zapłacić właściciel parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu. Przedsiębiorca został ukarany przez UOKiK za wprowadzanie klientów w błąd.
140 mln złotych kary dla sieci Kaufland. Firma wykorzystywała rolników i oszukiwała klientów
Prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Kaufland karę w wysokości 140 mln złotych. Firma obniżała ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. W dodatku wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.
InPost zmienia zasady pod wpływem interwencji UOKiK
InPost wprowadzi szereg zmian do zasad doręczania przesyłek - poinformował UOKiK. To wynik postępowania, które wszczęła instytucja w odpowiedzi na skargi konsumentów.
PayPal na celowniku polskiego UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie wyjaśniające w sprawie PayPala. Instytucja chce sprawdzić, czy PayPal nie stosuje niedozwolonych postanowień umownych, m.in. dotyczących jednostronnej zmiany warunków umowy, a także sankcji w postaci ograniczenia dostępu do usług.
Duże zmiany czekają polskich użytkowników iPhone'ów? UOKiK bierze pod lupę Apple
Czy nowe zasady polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych wprowadzone przez Apple na urządzeniach z systemem iOS mogą naruszać konkurencję? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
UOKiK zabiera się za influencerów. Kruszwil, Marley, Marcin Dubiel i Maffashion na celowniku
Znani influencerzy mają problem z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zdaniem instytucji reklamowali oni scam, czyli metodę wyłudzania pieniędzy od klientów. Część z nich: Kruszwil, Marley, Marcin Dubiel i Maffashion za brak współpracy z UOKiK mogą zostać ukarani.
Black Friday, Cyber Monday - jak nie dać się oszukać? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Wyprzedaże - okazje czy pułapki? Jak kupować mądrze? Na co zwrócić uwagę podczas zakupowego szaleństwa? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej czy regularnej, obowiązują jednolite prawa konsumenckie.
UOKiK wszczął postępowania przeciwko Glovo i Uber Eats. Konsumenci skarżą się na problemy
Prezes UOKiK poinformował o wszczęciu postępowań przeciwko firmom zajmującym się dowozem jedzenia: Glovo i Uber Eats. Jak podano w komunikacie, konsumenci skarżą się np. na problemy z rozliczaniem zamówień.
UOKiK daje zielone światło na przejęcie przez Lux Med sieci przychodni. Warunek? Utrzymanie cen
Lux Med dostał warunkową zgodę na przejęcie firmy Lecznice Citomed, czyli sieci lokalnych przychodni w Toruniu. Prezes UOKiK zobowiązał jednak firmę do utrzymania dotychczasowych cen usług w przejmowanych placówkach.
Nowe opłaty w PayPal to naruszenie polskiego prawa? Sprawą zajmie się UOKiK
Prezes UOKiK uruchomił postępowanie wyjaśniające w sprawie jednostronnej zmiany umów z konsumentami i wprowadzenie nowej opłaty przez PayPal.
UOKiK karze za opóźnienia płatnicze. Ćwierć miliona za nieterminowe uregulowanie 61 mln złotych
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał cztery decyzje w sprawach zatorów płatniczych. W trzech przypadkach odstąpił on od wymierzenia kary, ale konieczności zapłaty ponad 250 tys. złotych nie uniknie firma budowlana Astaldi.
Chcesz zaciągnąć pożyczkę? UOKiK przestrzega przed wyższymi kosztami
Od 1 lipca nie obowiązują już przepisy z tarczy antykryzysowej, które mocno ograniczały pozaodsetkowe koszty kredytów konsumenckich. Teraz pożyczki - zwłaszcza chwilówki - mogą być nawet pięciokrotnie droższe.
Opóźnienie przedpremierowego odcinka? Problemy z transmisją mimo kupna pakietu? Możliwa rekompensata
Usterki uniemożliwiające oglądanie gali na żywo, przedpremierowy odcinek programu z opóźnieniem? W takich sytuacjach ważne, żeby przedsiębiorca szybko reagował na problem i miał dla konsumentów konstruktywne rozwiązania. Prezes UOKiK przeprowadził 4 interwencje na rynku usług medialnych. W efekcie przedsiębiorcy usunęli nieprawidłowości, a konsumenci otrzymali rekompensaty.
Czy pandemia usprawiedliwia overbooking? Jak uzyskać ewentualne odszkodowanie?
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego wpływają pytania od konsumentów dotyczące sprzedaży większej ilości biletów niż mają miejsc na pokładzie. Ze zgłoszeń wynika, że niektórzy przewoźnicy uzasadniają praktykę panującą pandemią Covid-19. Jakie prawa przysługują w takiej sytuacji pasażerom? Wyjaśnia Europejskie Centrum Konsumenckie przy UOKiK.
Sejm przyjął nową ustawę deweloperską. Co to oznacza dla kupujących mieszkania?
Sejm przyjął nową ustawę deweloperską, która - zdaniem jej twórców - ma wzmocnić ochronę osób kupujących nieruchomości mieszkaniowe na rynku pierwotnym. Akt prawny reguluje m.in. umowy rezerwacyjne, nadzór nad wydatkowaniem środków z MRP, usunięcie wad na koszt dewelopera czy możliwość odstąpienia od umowy, jeśli przy odbiorze mieszkania wystąpią wady istotne.
Biedronka: Kara jest dyskryminująca. Będzie pozew cywilny przeciwko prezesowi UOKiK?
Jeronimo Martins w komunikacie przesłanym m.in. redakcji mycompanypolska.pl stanowczo reaguje na karę, którą na firmę nałożył UOKiK. - Materiał dowodowy w tej sprawie został zebrany w sposób nieobiektywny, a jego jakość i kompletność budzi poważne zastrzeżenia. JMP odwoła się od decyzji prezesa UOKiK do sądu, uznając ją za nieproporcjonalną i dyskryminującą - pisze firma.
Biedronka dostała ponad 60 mln zł kary. Sieć wprowadzała w błąd co do kraju pochodzenia produktów
Prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins, czyli właściciela sklepów Biedronka, ponad 60 mln złotych kary. Sieć miała wprowadzać w błąd konsumentów co do kraju pochodzenia owoców i warzyw.
Chcesz sprzedawać do sieci handlowych? Uważaj na rabaty! [RAPORT UOKiK]
Pojawiające się na rynku handlowym nieprawidłowości przy współpracy na linii sieci handlowe - dostawcy sprawiły, że UOKiK wziął pod lupę temat rabatów udzielanych dostawcom. W efekcie powstał raport, z którym powinni zapoznać się firmy, które myślą o współpracy z sieciami.
Skandal w Polskiej Lidze Koszykówki? UOKiK wszczyna postępowanie antymonopolowe
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie antymonopolowe w sprawie działań Polskiej Ligi Koszykówki i 16 klubów koszykarskich. Przedmiotem postępowania są ustalenia zasad współpracy z koszykarzami oraz wstrzymania wypłaty wynagrodzeń.
Światowy lider energetyki wiatrowej kupuje farmy wiatrowe w Polsce
Fundusz, którego doradcą inwestycyjnym jest CEE Equity Partners, sprzedał 26 marca 2021 roku swoje portfolio farm wiatrowych w Polsce. Nabywcą jest Iberdrola Renovables, inwestor i operator nr 1 na świecie w dziedzinie energetyki wiatrowej.
UOKiK zatwierdził przejęcie sieci Tesco. Sklepy niebawem zmienią szyld
UOKiK zatwierdził bezwarunkowo transakcję przejęcia sieci Tesco w Polsce przez Grupę Salling, właściciela sieci Netto - podało Tesco.
Poczta Polska była nieuczciwa wobec konkurentów. Jest decyzja UOKiK
Poczta Polska mogła wykorzystywać swoją pozycję rynkową, aby zniekształcać konkurencję - wynika z komunikatu przygotowanego przez UOKiK. Prezes UOKiK zobowiązał ją do zmiany praktyt, ale nie wymierzył kary.
UOKiK karze wielkie firmy za zatory płatnicze
Prezes UOKiK nałożył dwie kary finansowe na kwotę ponad 470 tys. złotych dla dwóch firm, które generowały zatory płatnicze. Dwie kolejne, w tym np. UPS Polska, uniknęły sankcji.
Awarie domów maklerskich. Rusza postępowanie UOKiK. "Klienci mogą być poszkodowani"
Prezes UOKiK zapowiedział kontrole w domach maklerskich. To konsekwencja styczniowych i grudniowych awarii - m.in. w ING Bank Śląskim i mBanku.
Kolejna firma pożyczkowa ukarana przez UOKiK. Będą zwroty pieniędzy
Ponad 320 tys. zł - taką karę nałożył na firmę pożyczkową MOGO Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przedsiębiorca ma zwrócić poszkodowanym konsumentom bezprawnie pobrane opłaty – należy złożyć w tym celu reklamację.