Technologie przyszłości w transporcie

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 25
Premiery elektrycznych aut przeniosły się do sieci. Myśląc o motoryzacji na miarę XXI wieku, należałoby powiedzieć: „Nareszcie!”. Rośnie zainteresowanie sprzedażą aut w internecie. Tam też rozegra się największa rewolucja związana z elektryfikacją transportu: handel energią.

Największe koncerny zorganizowały własne wirtualne motor shows, aby pokazać, nad czym pracowały w ostatnich miesiącach. Widać wyraźnie, że wyścig między firmami z Azji i Europy rozgrywa się nie tylko w obszarze projektów nowych modeli. Coraz więcej uwagi przywiązuje się do aplikacji mobilnych, dzięki którym elektryczne auto staje się czymś więcej niż tylko pojazdem. Warto pamiętać, że to azjatyccy producenci takich modeli, jak Nissan LEAF, Mitsubishi i-MiEV czy Toyota Mirai wytyczyli kierunki rozwoju globalnej motoryzacji. Pokazali, że auto może być jeżdżącą elektrownią – (w przypadku Mirai) lub magazynem energii na kołach (jak japońskie auta wyposażone w złącza CHAdeMO). 

Futurystyka czy AGD na kółkach 

Auta przyszłości to urządzenia stale podłączone do sieci, wyposażone w komputery o ogromnych mocach obliczeniowych, mogące poruszać się w trybie autonomicznym i komunikujące się między sobą. Futurystyczne wizje filmowców sprzed lat, dziś zaczynają być wcielane w życie. Pasażerskie drony, bezzałogowe statki i współdzielone pojazdy to jest transport XXI w. 

Z drugiej strony, kiedy w 2006 r. zaprezentowano prototyp Mitsubishi i-MiEV, dziennikarze przecierali oczy ze zdumienia. – AGD wjeżdża do garażu! Takich komentarzy nie brakowało – wspomina Joanna Zientarska, dziennikarka motoryzacyjna. Wciąż wiele osób „nie wierzy” w elektromobilność, choć nie ma tu żadnej metafizyki. Wręcz przeciwnie, jest wiele fizyki, która...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 4/2020 (55)

Więcej możesz przeczytać w 4/2020 (55) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie