Marketing jeden do jednego
Fot. ShutterstockCała reszta to tworzenie i wysyłanie takich komunikatów, które będą nawiązywać do potrzeb, oczekiwań i aspiracji konkretnej osoby, na dodatek we właściwym miejscu i czasie. Aby to robić, trzeba o niej wiedzieć nie tylko to, kim jest, ale także, czym się kieruje, jaki ma styl życia, czego aktualnie poszukuje, jakie konsumuje media itp.
W czasach wszechobecnych reklam spersonalizowany marketing nabrał dodatkowego znaczenia. – W warunkach szumu komunikacyjnego trudno jest uzyskać atencję klienta. Osobisty komunikat, skierowany właśnie do niego, pozwala przebić się do jego świadomości i zwrócić na nas uwagę – mówi Adam Gołub, dyrektor zarządzający w firmie VideoMill specjalizującej się w wideo marketingu. W zasadzie personalizacja staje się rynkowym standardem. – To jest must have, bez którego marketing powoli przestaje działać – dodaje Gołub.
Mateusz Nić, dyrektor działu obsługi klienta w agencji digitalowej Cube Group, zauważa, że personalizacja ma dwa najważniejsze, klasyczne zresztą dla marketingu, zadania: pozyskać nowych klientów i utrzymać już obsłużonych. Do tego właśnie zaprzęga zdobytą o nich wiedzę. Nić podaje przykład: – Jeśli klient regularnie zamawia w naszej firmie 500 sztuk wizytówek, to nie powinien dostawać od nas komunikatu, że w promocji są nakłady po 100 sztuk, bo nie dość, że nie będzie tym zainteresowany, to nadmiar...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 12/2018 (39) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.