uokik

zobacz inne tematy
UOKiK stawia zarzuty bankom za wakacje kredytowe

UOKiK stawia zarzuty bankom za wakacje kredytowe

Trzy banki: BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bank Pocztowy miały naruszyć zbiorowe inseresy konsumentów poprzez niewłaściwe wdrożenie wakacji kredytowych - uważa UOKiK. Instytucjom zostały postawione zarzuty, ale wciąż trwa postępowanie wyjaśniające dla łącznie 17 banków.

Wakacje kredytowe - czy banki stosują uczciwe praktyki?

Wakacje kredytowe - czy banki stosują uczciwe praktyki?

W piątek 29 lipca wchodzą w życie przepisy, dzięki którym konsumenci będą mogli zawiesić spłatę rat kredytu hipotecznego – nawet na 8 miesięcy. Prezes UOKiK zbada, jak 16 banków informuje o wakacjach kredytowych i w jaki sposób ich udziela. Już dziś zastrzeżenie budzi wymaganie złożenia kilku wniosków, np. oddzielnie dla każdej raty lub każdego kwartału.

Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK. Firmy mogą wykorzystywać przewagę wobec dostawców

Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK. Firmy mogą wykorzystywać przewagę wobec dostawców

Żabka Polska, Dino Polska oraz Transgourmet Polska – właściciel sieci Selgors Cash & Carry to firmy, wobec których UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Wcześniej takie postępowanie uruchomiono wobec sieci Auchan i Carrefour. Prezes UOKiK bada, czy firmy mogą wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.

UOKiK uderza w Pocztę Kwiatową tuż przed Dniem Matki. "Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu"

UOKiK uderza w Pocztę Kwiatową tuż przed Dniem Matki. "Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu"

Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Kwiatowej. Jak tłumaczy instytucja, wszystko przez klauzulę zwalniającą firmę z odpowiedzialności za niedostarczenie prezentu w niektóre dni, takie jak 26 maja. W ubiegłym roku Poczta Kwiatowa wielokrotnie nie zrealizowała takiej usługi mimo pobrania pieniędzy od klientów.

PayPal na celowniku polskiego UOKiK

PayPal na celowniku polskiego UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie wyjaśniające w sprawie PayPala. Instytucja chce sprawdzić, czy PayPal nie stosuje niedozwolonych postanowień umownych, m.in. dotyczących jednostronnej zmiany warunków umowy, a także sankcji w postaci ograniczenia dostępu do usług.