uokik
zobacz inne tematyUOKiK stawia zarzuty bankom za wakacje kredytowe
Trzy banki: BNP Paribas, Getin Noble Bank i Bank Pocztowy miały naruszyć zbiorowe inseresy konsumentów poprzez niewłaściwe wdrożenie wakacji kredytowych - uważa UOKiK. Instytucjom zostały postawione zarzuty, ale wciąż trwa postępowanie wyjaśniające dla łącznie 17 banków.
Wydojeni inwestorzy. Farma Mleka z zarzutami od UOKiK
Farma Mleka umyślnie wprowadzała konsumentów w błąd po to, aby zachęcić ich do inwestycji - uznał UOKiK. Spółka i jej prezes będą musieli zapłacić łącznie 150 tys. złotych.
Banki pod lupą UOKiK. Oto najczęściej występujące problemy z wakacjami kredytowymi
UOKiK poinformował o pierwszych efektach kontroli banków w związku z wprowadzeniem wakacji kredytowych. W ciągu pierwszego tygodnia obowiązywania przepisów o wakacjach kredytowych do UOKiK wpłynęło ok. 550 skarg konsumenckich.
Wakacje kredytowe - czy banki stosują uczciwe praktyki?
W piątek 29 lipca wchodzą w życie przepisy, dzięki którym konsumenci będą mogli zawiesić spłatę rat kredytu hipotecznego – nawet na 8 miesięcy. Prezes UOKiK zbada, jak 16 banków informuje o wakacjach kredytowych i w jaki sposób ich udziela. Już dziś zastrzeżenie budzi wymaganie złożenia kilku wniosków, np. oddzielnie dla każdej raty lub każdego kwartału.
Zarzuty dla firmy promującej inwestycje. Wprowadzała w błąd na swoim kanale YouTube
Prezes UOKiK postawił zarzuty naruszenia zbiorowego interesu konsumentów firmie 3P Consulting Group. W swoich materiałach szkoleniowych umieszczanych m.in. w serwisie YouTube nie informowała o sponsorowanym charakterze.
Żabka: Deklarujemy pełną współpracę z UOKiK oraz wyjaśnienie wskazanych zagadnień
- Potwierdzamy, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zwrócił się do nas z pytaniami dotyczącymi współpracy z dostawcami produktów rolnych i spożywczych - poinformowało redakcję portalu mycompanypolska.pl biuro prasowe sieci Żabka. Firma odniosła się do naszej porannej informacji o wszczęciu postępowania wyjaśniającego przez UOKiK.
Żabka, Dino i Selgros na celowniku UOKiK. Firmy mogą wykorzystywać przewagę wobec dostawców
Żabka Polska, Dino Polska oraz Transgourmet Polska – właściciel sieci Selgors Cash & Carry to firmy, wobec których UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające. Wcześniej takie postępowanie uruchomiono wobec sieci Auchan i Carrefour. Prezes UOKiK bada, czy firmy mogą wykorzystywać przewagę kontraktową wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.
Właściciele hipermarketów stosowali nieuczciwe praktyki wobec dostawców? Rusza postępowanie
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął dwa postępowania wyjaśniające w sprawie możliwości wykorzystywania przewagi kontraktowej wobec dostawców przez dwie sieci handlowe w Polsce: Auchan i Carrefour.
UOKiK uderza w Pocztę Kwiatową tuż przed Dniem Matki. "Spółce grozi kara do 10 proc. obrotu"
Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, wszczął postępowanie przeciwko Poczcie Kwiatowej. Jak tłumaczy instytucja, wszystko przez klauzulę zwalniającą firmę z odpowiedzialności za niedostarczenie prezentu w niektóre dni, takie jak 26 maja. W ubiegłym roku Poczta Kwiatowa wielokrotnie nie zrealizowała takiej usługi mimo pobrania pieniędzy od klientów.
Żużel na celowniku UOKiK. Prezes urzędu stawia zarzuty ograniczenia konkurencji
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko Polskiemu Związkowi Motorowemu i Ekstralidze Żużlowej. "Działanie tych podmiotów może ograniczać klubom możliwość rywalizacji o jak najlepszych zawodników" - czytamy w komunikacie UOKiK.
Inwestycja w condohotel Czarna Perła na cenzurowanym. UOKiK wydaje decyzję
Prezes UOKiK wydał decyzję wobec firmy CGA Invest, która zrealizowała i sprzedawała lokale w condohotelu Czarna Perła w Siennej. Firma miała wprowadzać w błąd inwestorów.
Vinted mocno ukarany przez polski UOKiK. Startup będzie musiał zapłacić ponad 5 mln złotych kary
5,3 mln złotych - tyle będzie musiał zapłacić litewski startup Vinted za, jak tłumaczy polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, naruszanie przepisów o ochronie polskich konsumentów.
Biedronka odpowiada UOKiK: regulamin tarczy antyinflacyjnej ma zapobiegać ewentualnym nadużyciom
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, zabrał głos w sprawie postępowania wyjaśniającego, które w ubiegłym tygodniu wszczął UOKiK. Chodzi o głośną "tarczę antyinflacyjną" przygotowaną przez sieć.
Srogie kary za zatory płatnicze. Dwie firmy zapłacą 650 tys. złotych
Dwie firmy: producent wód mineralnych Bewa oraz właściciel sklepów z farbami - spółka Zacisze, zostały ukarane przez UOKiK za generowanie zatorów płatniczych.
Tarcza antyinflacyjna Biedronki nie spodobała się UOKiK? Prezes wszczął postępowanie
Właściciel Biedronki, firma Jeronimo Martins, znów może mieć problemy jeśli chodzi o temat ochrony konsumentów. Postępowanie wyjaśniające w sprawie najnowszego pomysłu sieci - "tarczy antyinflacyjnej Biedronki" wszczął prezes UOKiK.
Suplementy diety sprawdzane przez UOKiK. Firma mogła naruszyć interesy konsumentów
Czy firma sprzedająca suplementy - Natural Pharmaceuticals - reklamując te produkty, mogła wprowadzać konsumentów w błąd? Wykaże to postępowanie prowadzone przez UOKiK.
Krem dekoracyjny zamiast bitej śmietany. Jakie masz prawa w restauracji?
UOKiK opublikował raport po kontroli usług gastronomicznych w miejscowościach turystycznych w Polsce. Nieprawidłowości odnotowano w niemal połowie skontrolowanych lokali. Czego dotyczyły?
Bojkot rosyjskich produktów. UOKiK radzi, na co zwracać uwagę
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do polskich przedsiębiorców i konsumentów o solidarne zachowania w związku atakiem Rosji i Białorusi na Ukrainę.
Neuca ukarana przez UOKiK. 3 miliony złotych za zatory płatnicze
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył ponad 3 mln zł kary na spółkę Neuca. Na celowniku znalazły się także inne firmy, np. Amica, Anwim czy Zakłady Mięsne Skiba, ale w ich przypadku UOKiK odstąpił od wymierzenia kary.
UOKiK postawi zarzuty firmie Karcher. Od końca lat 90-tych narzucała dystrybutorom ceny produktów
Do 2005 roku w sprzedaży stacjonarnej a od 2005 roku w internecie. Zdaniem UOKiK firma Karcher narzucała dystrybutorom ceny swoich produktów, co jest naruszeniem przepisów w zakresie ograniczania konkurencji. Spółkę i jej menadżerów mogą czekać wielomilionowe kary.
Santander Consumer Bank o karze nałożonej przez UOKiK. "Działaliśmy zgodnie z prawem"
Santander Consumer Bank w oświadczeniu przesłanym redakcji portalu mycompanypolska.pl odnosi się do zarzutów postawionych przez prezesa UOKiK. - W ocenie Santander Consumer Banku opisane praktyki nie naruszały zbiorowych interesów konsumentów oraz były w pełni zgodne z prawem - piszą w komentarzu.
Santander Consumer Bank ukarany przez UOKiK. 44 mln złotych za wprowadzanie w błąd
Prezes UOKiK nałożył ponad 44 mln złotych kary na Santander Consumer Bank. Zdaniem Tomasza Chróstnego, bank bezprawnie wlicza koszt składek ubezpieczeniowych do całkowitej kwoty kredytu oraz wprowadzał konsumentów w błąd.
Zamknięty stok, hotel niezgodny z ofertą. Jakie prawa przysługują ci podczas ferii zimowych?
17 stycznia rozpoczynają się ferie zimowe. Planujesz wyjazd na stok? Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK przypomina, jak przewozić sprzęt sportowy i reklamować niedociągnięcia noclegu.
Kara dla nieuczciwego właściciela parkingu. Darmowy postój tylko na papierze
50 tys. złotych - taką karę będzie musiał zapłacić właściciel parkingu w bezpośrednim sąsiedztwie Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu. Przedsiębiorca został ukarany przez UOKiK za wprowadzanie klientów w błąd.
140 mln złotych kary dla sieci Kaufland. Firma wykorzystywała rolników i oszukiwała klientów
Prezes UOKiK nałożył na właściciela sieci Kaufland karę w wysokości 140 mln złotych. Firma obniżała ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. W dodatku wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.
InPost zmienia zasady pod wpływem interwencji UOKiK
InPost wprowadzi szereg zmian do zasad doręczania przesyłek - poinformował UOKiK. To wynik postępowania, które wszczęła instytucja w odpowiedzi na skargi konsumentów.
PayPal na celowniku polskiego UOKiK
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczął postępowanie wyjaśniające w sprawie PayPala. Instytucja chce sprawdzić, czy PayPal nie stosuje niedozwolonych postanowień umownych, m.in. dotyczących jednostronnej zmiany warunków umowy, a także sankcji w postaci ograniczenia dostępu do usług.
Duże zmiany czekają polskich użytkowników iPhone'ów? UOKiK bierze pod lupę Apple
Czy nowe zasady polityki prywatności i przetwarzania danych osobowych wprowadzone przez Apple na urządzeniach z systemem iOS mogą naruszać konkurencję? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.
UOKiK zabiera się za influencerów. Kruszwil, Marley, Marcin Dubiel i Maffashion na celowniku
Znani influencerzy mają problem z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zdaniem instytucji reklamowali oni scam, czyli metodę wyłudzania pieniędzy od klientów. Część z nich: Kruszwil, Marley, Marcin Dubiel i Maffashion za brak współpracy z UOKiK mogą zostać ukarani.
Black Friday, Cyber Monday - jak nie dać się oszukać? Na co zwrócić szczególną uwagę?
Wyprzedaże - okazje czy pułapki? Jak kupować mądrze? Na co zwrócić uwagę podczas zakupowego szaleństwa? Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przypomina, że niezależnie od tego, czy kupujemy towar w cenie promocyjnej czy regularnej, obowiązują jednolite prawa konsumenckie.
UOKiK wszczął postępowania przeciwko Glovo i Uber Eats. Konsumenci skarżą się na problemy
Prezes UOKiK poinformował o wszczęciu postępowań przeciwko firmom zajmującym się dowozem jedzenia: Glovo i Uber Eats. Jak podano w komunikacie, konsumenci skarżą się np. na problemy z rozliczaniem zamówień.
UOKiK daje zielone światło na przejęcie przez Lux Med sieci przychodni. Warunek? Utrzymanie cen
Lux Med dostał warunkową zgodę na przejęcie firmy Lecznice Citomed, czyli sieci lokalnych przychodni w Toruniu. Prezes UOKiK zobowiązał jednak firmę do utrzymania dotychczasowych cen usług w przejmowanych placówkach.
Nowe opłaty w PayPal to naruszenie polskiego prawa? Sprawą zajmie się UOKiK
Prezes UOKiK uruchomił postępowanie wyjaśniające w sprawie jednostronnej zmiany umów z konsumentami i wprowadzenie nowej opłaty przez PayPal.
UOKiK karze za opóźnienia płatnicze. Ćwierć miliona za nieterminowe uregulowanie 61 mln złotych
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał cztery decyzje w sprawach zatorów płatniczych. W trzech przypadkach odstąpił on od wymierzenia kary, ale konieczności zapłaty ponad 250 tys. złotych nie uniknie firma budowlana Astaldi.
Chcesz zaciągnąć pożyczkę? UOKiK przestrzega przed wyższymi kosztami
Od 1 lipca nie obowiązują już przepisy z tarczy antykryzysowej, które mocno ograniczały pozaodsetkowe koszty kredytów konsumenckich. Teraz pożyczki - zwłaszcza chwilówki - mogą być nawet pięciokrotnie droższe.