Zarób na tym jeszcze raz
fot. materiały prasowe, Adobe StockW Ultimate Team, głównym trybie gry w FIFIE – najpopularniejszej produkcji sportowej na konsole i pecety – budujemy własny skład, rywalizując z zawodnikami z całego świata. To, jak dobrą drużynę ułożymy zależy od piłkarzy, jakich znajdziemy w specjalnych paczkach. Paczki otrzymujemy za rozegranie kolejnych meczów lub... no właśnie. Możemy kupić specjalne FIFA Points i otwierać kolejne paczki, zwiększając swoje szanse na wylosowanie lepszych piłkarzy. EA Sports – producent gry – nie kryje się z faktem, że na FIFA Pointsach zarabia mnóstwo pieniędzy (a dokładnie 800 mln dol. rocznie, jak wskazują dane opublikowane w 2017 r.). Jeszcze większe powody do zadowolenia może mieć firma Ubisoft, której przychody ze sprzedaży płatnych dodatków już dawno prześcignęły przychody z cyfrowej sprzedaży gier. Nie da się ukryć, że coraz więcej wydawców przestawia się na nowy, oparty na mikrotransakcjach model biznesowy.
Oficjalne dane
Mikropłatności to – w dużym skrócie – forma opłaty pobieranej za bezpośredni dostęp do dodatkowych zasobów w grze. Dokładniejszą definicję nakreślił Uniwersytet Stanforda – zdaniem tamtejszych uczonych, mikrotransakcje to wszystkie transakcje online o wartości mniejszej niż 10 dol. Mogą to być właśnie paczki z piłkarzami, ale może to być również lepsza broń czy strój dla wykreowanej przez nas postaci.
Według badań Swrve zaledwie...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.