Zarób na tym jeszcze raz

fot. materiały prasowe, Adobe Stock
fot. materiały prasowe, Adobe Stock 20
Wydajesz kilkadziesiąt złotych na grę i możesz grać bez ograniczeń. Rzeczywistość? Raczej utopia. Producenci zarabiają więcej na mikropłatnościach, a gracze płacą, mimo że produkt już przecież kupili. Oto jak się dziś zarabia na grach.

W Ultimate Team, głównym trybie gry w FIFIE – najpopularniejszej produkcji sportowej na konsole i pecety – budujemy własny skład, rywalizując z zawodnikami z całego świata. To, jak dobrą drużynę ułożymy zależy od piłkarzy, jakich znajdziemy w specjalnych paczkach. Paczki otrzymujemy za rozegranie kolejnych meczów lub... no właśnie. Możemy kupić specjalne FIFA Points i otwierać kolejne paczki, zwiększając swoje szanse na wylosowanie lepszych piłkarzy. EA Sports – producent gry – nie kryje się z faktem, że na FIFA Pointsach zarabia mnóstwo pieniędzy (a dokładnie 800 mln dol. rocznie, jak wskazują dane opublikowane w 2017 r.). Jeszcze większe powody do zadowolenia może mieć firma Ubisoft, której przychody ze sprzedaży płatnych dodatków już dawno prześcignęły przychody z cyfrowej sprzedaży gier. Nie da się ukryć, że coraz więcej wydawców przestawia się na nowy, oparty na mikrotransakcjach model biznesowy.

Oficjalne dane

Mikropłatności to – w dużym skrócie – forma opłaty pobieranej za bezpośredni dostęp do dodatkowych zasobów w grze. Dokładniejszą definicję nakreślił Uniwersytet Stanforda – zdaniem tamtejszych uczonych, mikrotransakcje to wszystkie transakcje online o wartości mniejszej niż 10 dol. Mogą to być właśnie paczki z piłkarzami, ale może to być również lepsza broń czy strój dla wykreowanej przez nas postaci. 

Według badań Swrve zaledwie...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2020 (53)

Więcej możesz przeczytać w 2/2020 (53) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ